12 Νοε 2010

Τι ισχύει για τη μεταφορά ζώων σε λεωφορεία ΚΤΕΛ;

Πήραμε πριν λίγο σχετικό e-mail - καταγγελία, αλλά το θέμα μας ετέθη αρκετές φορές.
Διαπιστώσαμε ότι είναι ένα μόνιμο πρόβλημα τριβής, μεταξύ των ιδιοκτητών των κατοικίδιων και των οδηγών, αλλά κυρίως πρόβλημα μεταξύ των επιβατών.
Οι φιλόζωοι και οι ιδοκτήτες ζώων έχουν χίλια δίκια. Πώς θα κουβαλήσουν το σκυλάκι τους ας πούμε, όταν δεν έχουν που να το αφήσουν; Από την άλλη, η πλειοψηφία των Ελλήνων, είναι εντελώς απαίδευτη ζωοφιλικά και εχθρεύεται τα ζώα, ενώ κάποιοι τα φοβούνται και τέλος, κάποιοι έχουν αλλεργία.
Τι να κάνει λοιπόν ο κακομοίρης ο οδηγός, που βρίσκεται ανάμεσα σε "διασταυρούμενα πυρά";
Η ευθύνη, κατά τη γνώμη μας είναι του νομοθέτη, ο οποίος ....
στο χάρτη υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή, που είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν τα ΚΤΕΛ, έλυσε ή μάλλον ...μπέρδεψε κι άλλο, το πρόβλημα, προβλέποντας ότι:

"Υποχρεώσεις συγκοινωνιακών φορέων:
1. Οι συγκοινωνιακοί φορείς και τα όργανα αυτών, υποχρεούνται να:
ιδ. απαγορεύουν τη μεταφορά ζώων, πλην των περιπτώσεων ζώων συνοδείας αναπήρων ή μικρών κατοικίδιων ζώων, που μεταφέρονται με κατάλληλα για το σκοπό αυτόν μέσα.

Η πρώτη προσέγγιση του νομοθέτη λοιπόν είναι "να απαγορεύουν τα ΚΤΕΛ τη μεταφορά ζώων".
Αυτός είναι ο γενικός κανόνας.
Συνεχίζοντας, βάζει μια ασαφή εξαίρεση: "πλην των περιπτώσεων ζώων συνοδείας αναπήρων ή μικρών κατοικίδιων ζώων, που μεταφέρονται με κατάλληλα για το σκοπό αυτόν μέσα."
Και αναρωτιέται κανείς:
-Ποια θεωρούνται "μικρά κατοικίδια"; Είναι ένας σκύλος κόκερ μικρό κατοικίδιο;
-Ποια είναι τα "κατάλληλα μέσα μεταφοράς";
Με τέτοιες θολούρες φυσικό είνα να ταλαιπωρεί ιδοκτήτες και οδηγούς το πρόβλημα!
Ας πούμε ότι κάποιος κουβαλάει σε κλουβί, ένα μικρό κανείς, σε ένα λεοφωρείο που είναι γεμάτο με 50 επιβάτες, χωρίς καμία κενή θέση και το σκυλάκι γαυγίζει ασταμάτητα και τις 6 ώρες που διαρκεί το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη π.χ. Υποχρεούνται οι 49 επιβάτες να ακούνε το ζωάκι;
Είναι επιτρεπτό να μεταφέρουν τα ΚΤΕΛ, τα κατοικίδια στο χώρο αποσκευών σε κλουβιά;
Αυτά και πολλά άλλα αναπάντητα ερωτήματα υπάρχουν, για αυτό η δική μας γνώμη είναι ότι σε κάθε περίπτωση, δικαιοδοτικό όργανο, πρέπει να είναι ο οδηγός, ο οποίος κουβαλάει 50 ψυχές και πρέπει να οδηγεί απερίσπαστος, χωρίς γκρίνιες και μαλώματα μεταξύ των επιβατών.
Και ο νομοθέτης να πάρει συγκεκριμένη θέση κι όχι να μιλά για "μικρά κατοικίδια" και "κατάλληλα μέσα" γενικά και αόριστα.


...
Για την ιστορία, ολόκληρος ο ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, χρήσιμο έιναι να ξέρετε τα δικαιώματά σας στα ΚΤΕΛ (που πάντως βελτιώθηκαν πολύ τα τελευταία χρόνια).
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αριθ. οικ. Β 36934/2805
ΦΕΚ 682/Β/10-7-2002
Έκδοση χάρτη υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή (Χ.Υ.Κ.) των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου του ν.2963/2001 (Α'268)
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του ν. 2963/2001 (Α'268).
2. Το Π.δ.229/94 (Α΄134) Γενικός κανονισμός Προσωπικού Κοινών Ταμείων
Εισπράξεως Λεωφορείων (ΚΤΕΛ).
3.Το άρθρο 29α του Ν.1558/85 (Α' 137) "Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα" όπως σ' αυτό προστέθηκε το άρθρο 27 του Ν.2801/92 (Α΄154) και αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2α του άρθρου 1 του Ν. 2469/97 (Α'38).
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Εκδίδουμε το Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή, των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου ως εξής:
Άρθρο 1
Υποχρεώσεις των Συγκοινωνιακών φορέων
1. Οι συγκοινωνιακοί φορείς και τα όργανα αυτών, υποχρεούνται να:
α. Εξυπηρετούν τις τακτικές λεωφορειακές γραμμές, που υπάγονται σε καθένα από αυτά.
β. μεριμνούν για την καθαριότητα, την ευπρεπή εμφάνιση, την ασφαλή κυκλοφορία των λεωφορείων, καθώς και τη συντήρηση με σκοπό τη μείωση περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση τους. Την υποχρέωση αυτή έχουν και οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
γ. εισπράττουν τα καθορισμένα αντίτιμα εισιτηρίων και αναρτούν σε εμφανή θέση το ισχύον τιμολόγιο.
δ. τηρούν με ακρίβεια τα καθορισμένα δρομολόγια και δρομολογούν έκτακτα όποτε το επιβάλλουν οι ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού,
ε. διατηρούν σε καλή κατάσταση σταθμούς, πρακτορεία άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων και στέγαστρα αναμονής επιβατών, τοποθετούν πινακίδες αφετηριών και στάσεων και λαμβάνουν γενικά κάθε μέτρο χρήσιμο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού,
στ. πληροφορούν το επιβατικό κοινό για το δίκτυο και τα δρομολόγια των επιβατικών γραμμών, καθώς και για κάθε άλλο χρήσιμο στοιχείο.
ζ. προβαίνουν σε κρατήσεις θέσεων. Η κράτηση θέσεων είναι υποχρεωτική για το Κ.Τ.Ε.Λ. έως και μία ώρα πριν την εκτέλεση του δρομολογίου,
η. μεριμνούν για την ασφαλή μεταφορά των επιβατών, των αποσκευών αυτών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
θ. μεριμνούν για την ακριβή εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως όσον αφορά τη συχνότητα, την τήρηση των δρομολογίων, του χρόνου διαδρομής.
ι. μεριμνούν για την ικανοποιητική εξυπηρέτηση των επιβατών κατά τη διάρκεια της μεταφοράς και κατά την παραμονή τους στους χώρους αναμονής και άφιξης-αναχώρησης λεωφορείων.
ια. διαθέτουν οργανωμένες υπηρεσίες πληροφοριών (Γραφείο εξυπηρέτησης κοινού) στους σταθμούς αφιξοαναχώρησης.
ιβ. διαθέτουν οργανωμένη υπηρεσία παραλαβής δεμάτων και φύλαξης απολεσθέντων αντικειμένων.
ιγ. απαγορεύουν τη μεταφορά εύφλεκτων και εκρηκτικών υλών,
ιδ. απαγορεύουν τη μεταφορά ζώων, πλην των περιπτώσεων ζώων συνοδείας αναπήρων ή μικρών κατοικίδιων ζώων, που μεταφέρονται με κατάλληλα για το σκοπό αυτόν μέσα.
ιε. Τοποθετούν τόσο στους σταθμούς και τα πρακτορεία όσο και μέσα στα λεωφορεία "Κιβώτια παραπόνων - υποδείξεων".
ιστ. Απαγορεύουν τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών χωρίς πρόσωπo ποu vα τα συνοδεύει. Τo συνοδεύον τα παιδιά αυτά πρόσωπο επιμελείται της ασφαλούς μεταφοράς αυτών και καταλαμβάνουν μαζί με το παιδί μία θέση επιβάτου η οποία βρίσκεται όπισθεν άλλου καθίσματος.
lζ. Επιτρέπουν σε παιδιά ηλικίας από έξι (6) έως δεκαπέντε (15) ετών να χρησιμοποιούν ανά τρία διπλό, ενιαίο κατά την έδρα και ερεισίνωτο, κάθισμα, εφ' όσον ευρίσκεται όπισθεν άλλου καθίσματος επιβάτου.
ιη. Παρακολουθούν σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, τα σχετικά δελτία των μέσων ενημέρωσης και όταν παρίσταται ανάγκη, λόγω διακοπής συγκοινωνιών μέσω πορθμείων ή άλλων θέσεων, λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα (αναβολή δρομολογίων, ενημέρωση του επιβατικού κοινού κατά το χρόνο αναχωρήσεως κ.λ.π.) προς αποφυγή οποιασδήποτε ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού που είναι δυνατόν να προληφθεί.
lθ. Επιστρέφουν το 70% της τιμής του εισιτηρίου στον επιβάτη σε περίπτωση που ακυρώσει την κράτηση της θέσεως σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής 8 ώρες τουλάχιστον προ της αναχωρήσεως, ή το 50% σε περίπτωση που ακυρώσει την κράτηση της θέσεως εντός 8 ωρών προ της ώρας αναχωρήσεως.
κ. τροποποιούν τα εισιτήρια, αντί της προηγούμενης ακύρωσης, όσον .αφορά τη ημερομηνία του ταξιδιού ή τα μεταβιβάζουν σε άλλα πρόσωπα χωρίς καμία επιβάρυνση των προσώπων αυτών (επιβαλλομένης στην περίπτωση μεταβιβάσεως κανονικού εισιτηρίου σε πρόσωπο το οποίο δικαιούται εισιτήριο μειωμένης τιμής ή ελευθέρας διακινήσεως της επιστροφής των αντιστοίχων χρημάτων στον αρχικό κάτοχο του εισιτηρίου). Εφόσον σε κάθε περίπτωση (ακύρωσης ή μεταβολής του προορισμού ή δρομολογίου ή αλλαγής επιβάτου ή αλλαγής ημερομηνίας) υπάρχει θεώρηση επί του εισιτηρίου από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΚΤΕΛ και μόνον.
κα. Αναρτούν τον Χ.Υ.Κ. σε εμφανή σημεία των σταθμών και πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων όσο και μέσα σε αυτά και τον διαθέτουν στο επιβατικό κοινό με κάθε πρόσφορο μέσο.
Άρθρο 2
Υποχρεώσεις προσωπικού
Το προσωπικό των συγκοινωνιακών φορέων, καθώς και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων που υπάγονται εξαιτίας της εργασίας τους σε μία από τις κατηγορίες του προσωπικού οφείλουν:
α. Να έχουν ευπρεπή εμφάνιση και να φέρουν την ειδική στολή για όσους επιβάλλεται, κατά την ώρα της Υπηρεσίας διατηρημένη σε καλή κατάσταση.
β. Να συμπεριφέρονται προς το επιβατικό κοινό με ευγένεια, σοβαρότητα και
προθυμία και να φροντίζουν για την πλήρη και άμεση εξυπηρέτησή του.
γ. Να επιδεικνύουν ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή όταν πρόκειται για εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένα πρόσωπα, έγκυες γυναίκες και άτομα με ειδικές ανάγκες).
δ. Να δίδουν με προθυμία κάθε χρήσιμη πληροφορία που ανάγεται στην αρμοδιότητά τους, ιδίως για τα δρομολόγια, αφίξεις αναχωρήσεις λεωφορείων κ.λ.π.
ε. Να μην καπνίζουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.
στ. Να επιμελούνται με υπευθυνότητα της παραλαβής και παράδοσης των αποσκευών των επιβατών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
ζ. Οι ελεγκτές των εισιτηρίων να επιδεικνύουν την υπηρεσιακή τους ταυτότητα
κατά τη διάρκεια του ελέγχου. .
η. Οι οδηγοί των λεωφορείων να τοποθετούν το ονοματεπώνυμό τους σε ορισμένη θέση και να αλλάζουν την οθόνη του λεωφορείου.
θ. Να μεριμνούν ώστε οι επιβάτες να μην ανοίγουν τα παράθυρα του λεωφoρείoυ όταν λειτουργεί ο κλιματισμός ή όταν αντιτίθενται άλλοι επιβάτες σε αυτό.
ι. Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια που μπορεί να προκαλέσει φθορά στο λεωφορείο.
ια. Να μην επιτρέπουν στους επιβάτες να καπνίζουν μέσα στο λεωφορείο.
ιβ. Να συνιστούν στους επιβάτες να παραχωρούν τη θέση τους σε άτομα που χρήζουν βοηθείας (έγκυες, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες) κατά τη διάρκεια δρομολογίων με λεωφορεία στα οποία επιτρέπεται η μεταφορά όρθιων επιβατών.
Άρθρο 3
Δικαιώματα καταναλωτών καθώς και αποζημίωσης αυτών
1. Αναφορές πολιτών για παραβάσεις των υποχρεώσεων που καθορίζονται με την παρούσα και τον κανονισμό .του προσωπικού των συγκοινωνιακών φορέων υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, όπου η έδρα του συγκοινωνιακού φορέα, η οποία τις παραπέμπει στα αρμόδια όργανα που ορίζουν οι διατάξεις και κανονισμοί του άρθρου 4 της παρούσης για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων με αιτιολογημένη απόφασή τους.
2. Κάθε συγκοινωνιακός φορέας υποχρεούται στην αποζημίωση των καταναλωτών για τις εξής περιπτώσεις:
α. Για απώλεια αποσκευών ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 30€.
β. Για απώλεια ασυνόδευτων μικροδεμάτων ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 15 €.
γ. Για μη παραλαβή επιβάτη υπαιτιότητας του συγκοινωνιακού φορέα από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου.
Άρθρο 4
Παραβάσεις - κυρώσεις
1. Στα διοικητικά όργανα των φορέων παροχής συγκοινωνιακών έργου και στους ιδιοκτήτες λεωφορείων που παραβαίνουν τις διατάξεις της παρούσας επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν.2963/2001.
2. Στο προσωπικό των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου επιβάλλονται ποινές που προβλέπει ο κανονισμός αυτών, όπως ισχύει κάθε φορά, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και διοικητικό πρόστιμο σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 14 και του άρθρου 17 του Ν.2963/2001.
Άρθρο 5
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευση της στην εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη