13 Νοε 2010

Η RIM με το playbook σκοπεύει να χτυπήσει to iΡad. Μπορεί να τα καταφέρει;

Αποκλειστικό Bloomberg Businessweek
Απόδοση: Λάμπρος Κοντογεώργος
από το ενημερωμένο capital.gr

Όταν o Steve Jobs, διευθύνων σύμβουλος της Apple, παρουσίασε το iPad τον περασμένο Ιανουάριο, ανέβηκε στη σκηνή με τζιν και ζιβάγκο κρατώντας τον νέο υπολογιστή tablet σαν ένα πολύτιμο κόσμημα. Η συσκευή, είπε στο πλήθος, ήταν ένα «πραγματικά μαγευτικό και επαναστατικό προϊόν,» κάτι «εξαιρετικό» και «απίστευτα καλό».

Ο Jim Balsillie, συνδιευθύνων σύμβουλος της Research In Motion (RIM), είχε μια διαφορετική προσέγγιση. Όταν ήρθε στη Νέα Υόρκη στις 24 Σεπτεμβρίου για την παρουσίαση του Playbook, της απάντησης της εταιρείας του στο iPad, φορούσε γκρι κοστούμι και γραβάτα και μιλώντας στο «Bloomberg BusinessWeek» ανέπτυξε με τεχνικούς όρους τη φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από το καινούργιο gadget της εταιρείας του.

Σε τεχνικό επίπεδο, το playbook μπορεί κάλλιστα να είναι καλύτερο από το iPad. Θα διαθέτει οθόνη επτά ιντσών, τα ίδια χαρακτηριστικά ασφάλειας που έκαναν διάσημο το BlackBerry, δύο κάμερες και την υποστήριξη της τεχνολογίας Adobe Flash που υποστηρίζει τα περισσότερα sites .Όμως, αν ο Balsillie και η ομάδα του δεν καταφέρουν να το πουλήσουν, τίποτα από αυτά δεν θα έχει νόημα. Και η RIM δεν είχε πολλή τύχη στο να ενθουσιάζει τους επενδυτές το τελευταίο διάστημα. Η μετοχή της εταιρείας στις αρχές Οκτωβρίου υποχωρούσε κατά 37% από το υψηλό της τον Μάρτιο, ενώ οι πωλήσεις της μειώθηκαν 2,9% κατά το τελευταίο τρίμηνο, σε 2,2 δισ. δολάρια.

Η δύναμη του marketing

Το θέμα είναι πως το τεχνολογικό πλεονέκτημα σπάνια είναι αρκετό για να εγγυηθεί σταθερή επιτυχία και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να γνωρίζει το marketing.

Με δεδομένη την επιμονή της RIM να υποβαθμίζει την Apple και να υποστηρίζει πως όλα είναι καλά, είναι δίκαιο να αναρωτηθεί κανείς εάν ο Balsillie και ο Μάικ Λαζαρίδης, ο έτερος επικεφαλής της εταιρείας, έχουν ξοδέψει αρκετό χρόνο για να ψάξουν εναλλακτικές μεθόδους προσέγγισης. Ορισμένοι διερωτώνται αν το Οντάριο, όπου είναι η έδρα της εταιρείας, βρίσκεται πάρα πολύ μακριά από τον έντονο ανταγωνισμό της Silicon Valley.

Για κάποιους στη Wall Street, όπως για τον Buzzy Geduld της Cougar Trading, η RIM μοιάζει με μια εταιρεία στο χείλος του γκρεμού. «Χρειάζονται αυτό το επαναστατικό προϊόν», λέει. Αν το playbook πετύχει, μπορεί να αποτελέσει την ατμομηχανή για την ανάπτυξη της εταιρείας. Βέβαια, οι αριθμοί δεν προδικάζουν ακριβώς τον αργό θάνατο της εταιρείας. Το Blackberry της RIM κατέχει το 41,5 τοις εκατό της αγοράς στα smartphones για επαγγελματική χρήση, έναντι 17,5 τοις εκατό για την Apple, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC. «Με προβληματίζει το γεγονός πως όλοι βιάζονται να την ξεγράψουν», τόνισε ο Stephen Drake, αντιπρόεδρος της εταιρείας.

Πάντως, ο τρόπος προσέγγισης της RIM ίσως να αρχίζει να αλλάζει. Ο Charles Golvin της Forrester Research θεωρεί πως οι πρόσφατες κινήσεις της RIM για την προώθηση του brand -από χορηγίες στις περιοδείες ροκ συγκροτημάτων όπως οι U2, έως την προώθηση διαφημιστικών εκστρατειών στην τηλεόραση- θα αποδώσουν.

Υπάρχει πάθος στους καταναλωτές για την RIM, και το playbook είναι μια ευκαιρία για να αλλάξει το πώς τους αντιλαμβάνεται η αγορά», λέει ο Golvin. «Το ερώτημα είναι αν μπορούν να πουλήσουν την ιστορία τους».

http://www.capital.gr/weekend_articles
Απόδοση: Λάμπρος Κοντογεώργος
lampros.kontogeorgos@capital.gr
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη