Πέντε σημεία άμεσης δράσης για την υποστήριξη της τοπικής οικονομίας έθεσε η διοικητική επιτροπή του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης στον εκλεγμένο περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτη Ψωμιάδη.
«Δεν υπάρχει χρόνος για καθυστερήσεις. Πρέπει όλοι οι φορείς να κινηθούμε με ταχύτητα και...
να προωθήσουμε δράσεις, στο πλαίσιο των άμεσων αρμοδιοτήτων μας, για να λύσουμε προβλήματα και να συμβάλλουμε στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης.
Το υπόμνημα που κατέθεσε η διοικητική επιτροπή στον κ. Ψωμιάδη αναφέρει τα εξής:
1ον Μετρό. Πρέπει να ασκηθεί η μέγιστη δυνατή πίεση προς πάσα κατεύθυνση για να επιταχυνθούν οι εργασίες και να σταματήσει η ταλαιπωρία πολιτών και επαγγελματιών. Προτείνετε οι φορείς της πόλης να κινηθούν ενιαία και σε κοινό μέτωπο για να δείξουν τη σπουδαιότητα του θέματος.
2ον Τουριστική προβολή. Η ανάπτυξη του τουρισμού αποτελεί τη μοναδική επιλογή άμεσης απόδοσης για να ζωντανέψει η οικονομική κίνηση στην πόλη και στην περιφέρεια γενικότερα. Η Χαλκιδική αποτελεί τη ναυαρχίδα της βορειοελλαδικής τουριστικής βιομηχανίας, αλλά πρέπει να βρεθούν τρόποι προσέλκυσης επισκεπτών και στη Θεσσαλονίκη. Επιπρόσθετα στην αρμοδιότητα της περιφέρειας βρίσκονται οι πύλες εισόδου της χώρας (Εύζωνοι, Προμαχώνας) που πρέπει να μετατραπούν σε σύγχρονα σημεία πληροφόρησης των χιλιάδων εισερχομένων. Πρέπει να συσταθεί, σε νέες βάσεις, ένας φορέας τουριστικής ανάπτυξης, ο οποίος να αναλάβει επαγγελματικά την προβολή της πόλης και της περιφέρειας. Η Κεντρική Μακεδονία, ως σύνολο, αποτελεί έναν ιδανικό προορισμό, όλες τις εποχές του χρόνου.
3ον Εμπορική χωροταξία. Η τροποποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου πρέπει να αποτελέσει ευκαιρία να μπει τάξη και στην εμπορική χωροταξία της πόλης. Πρέπει να σταματήσει η ανέγερση νέων εμπορικών κέντρων και πολυκαταστημάτων και να δοθεί βαρύτητα στις αγορές της γειτονιάς, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας.
4ον Θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Στα γραφεία της περιφέρειας υπάρχουν μελέτες για τη δρομολόγηση θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας. Αποτελεί θετική συγκυρία η παρουσία του Σπύρου Βούγια στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ώστε να επιτύχουμε την επιδότηση του μέσου που θα δώσει σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, ενώ μπορεί να συνδέει το κέντρο της πόλης με το αεροδρόμιο.
Η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη τη σπουδαιότητα του θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, το οποίο θα συμβάλει αποφασιστικά στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού φόρτου (προσελκύοντας επιβάτες από τα ανατολικά προάστια της Θεσσαλονίκης όπως Νεά Μηχανιώνα και Περαία), ενώ θα επανασυνδέσει την πόλη με τη θάλασσα. Θεωρούμε επίσης απαραίτητο να υπάρξει στάση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», δημιουργώντας έτσι μια εναλλακτική οδό μετάβασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο χωρίς την επιδότηση του εισιτηρίου είναι πρακτικά αδύνατη η προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών, που θα αναλάβουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.
5ον Επιτάχυνση του ΕΣΠΑ με την ένταξη ώριμων έργων προκειμένου να ανοίξουν θέσεις εργασίας και να μειωθούν τα υψηλά ποσοστά της ανεργίας.