Σχετική ανάρτηση
Γιατί δεν το καταλαβαίνετε; Είναι τόσο απλό. Να σας το εξηγήσω εγώ: πρόκειται για ανεκτή στρέβλωση του υπ’ αριθμόν ένα κανόνα του καπιταλισμού που λέγεται «προσφορά και ζήτηση». Όταν ο ταλαίπωρος έλλην μετακινείται εκτός του βιοτικού του κέντρου, θα πρέπει να επιστρέψει. Άρα έχει ανάγκη βενζίνης, οπότε παρατηρείται αύξηση της ζήτησης στην ύπαιθρο. Η υπάρχουσα εν αφθονία..
προσφορά λησμονείται από τους εμπόρους βενζίνης και λειτουργεί μόνον η ζήτηση. Θυμηθείτε ότι πριν 20 περίπου χρόνια ο Ανδριανόπουλος απελευθέρωσε την τιμή της βενζίνης με αυτό το σκεπτικό: η τιμή θα ισορροπήσει με βάση τους κανόνες της αγοράς. Αυτά έχει διδάξει η Σχολή του Σικάγο με τον νομπελίστα αρχιερέα της μακαρίτη Milton Friedman. Με μία λεπτή διαφορά. Όταν πρόκειται για τα μεροκάματα, τα πράγματα λειτουργούν και πάλι στρεβλώς, αλλά αντιστρόφως. Εδώ υπάρχει πολιτική βούληση, για να μην αφεθεί ο εργοδότης απροστάτευτος έναντι του παμφάγου εργατικού δυναμικού. Η πολιτική βούληση παραμερίζει τη ζήτηση και αφήνει την προσφορά να λειτουργεί εν αφθονία, οπότε τα μεροκάματα συρρικνώνονται. Απλά οικονομικά και μάλιστα σοσιαλιστικοκαπιταλιστικά. Και γιατί διαμαρτύρεσθε παρακαλώ; Την 04.10.2009 λέγεται πως εξαπατηθήκατε. Να το δεχθώ. Την 14.11.2010 πάλι εξαπατηθήκατε; Δεν θα το δεχθώ. Πληρώστε τώρα και τη βενζίνη σε υπέρογκες τιμές. Και μη μου θυμίσετε την αποχή του 60%. Οι αποσχόντες εψήφισαν δι’ αντιπροσώπου, ήτοι του 40%, αφού σ’ αυτό το 40% εναπέθεσαν τις τύχες τους εκχωρώντας του το δικαίωμα διαμορφώσεως, μεταξύ άλλων, της τιμής της βενζίνης.
Σωτήριος Καλαμίτσης
Δικηγόρος