Αρθρο του blog id-ont
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΜΑΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΑΠΟΡΙΕΣ:
1.Οι τράπεζες θα προσφέρουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους στην Ελληνική Κυβέρνηση; Καταλαβαίνουμε ότι θα διαθέσουν προσωπικό για την υποστήριξη της όλης υποδομής. Δεν θα...
αμειφθούν για αυτές τους τις υπηρεσίες; Εάν ΝΑΙ ποιο θα είναι το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο; Εάν όχι, ποιο είναι το προσδοκώμενο για τις τράπεζες όφελος από την όλη διαδικασία; Γιατί να εμπλακούν και να μην υποστηρίξει το κράτος μόνο του όλη αυτή την προσπάθεια;
2.Ο αριθμός που θα φέρει η κάρτα τι αριθμός θα είναι; Θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος γραμμογράφησης ΕΑΝ-13 που είχε πει η κυβέρνηση στο κείμενο που είχε δώσει για διαβούλευση τον Μάϊο του 2010; http://id-ont.blogspot.com/2010/10/big-brother_10.html
3.Πως γνωρίζει η δημοσιογράφος, ή οι πηγές της, ότι θα είναι θετική η άποψη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ); Η Αρχή εκδίδει πάντα θετικές αποφάσεις στα αιτήματα που της καταθέτουν; Εμείς γνωρίζουμε ότι εκδίδει και αρνητικές αποφάσεις και επιβάλλει και πρόστιμα. Η περίπτωση της φοροκάρτας δεν αφορά σε πολύ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όπως είναι η καταναλωτική συμπεριφορά; Γιατί θεωρείται δεδομένη εκ προοιμίου η θετική της γνώμη; Το γεγονός ότι δεν θα γράφει όνομα η κάρτα, δεν λέει τίποτα. Αφού ο αριθμός της κάρτας θα συνδέεται σε μια βάση δεδομένων με το ΑΦΜ του πολίτη άρα και το όνομά του!!! Και μην μας πείτε ότι οι βάσεις δεδομένων είναι απαραβίαστες !!! Ειδικά οι "διασυνδεδεμένες" μέσω πολλών και ποικίλων δικτύων: πχ καταστήματα, τράπεζες, εφορίες, υπουργείο οικονομικών ...
Διαβάστε το δημοσίευμα:
Στην τελική ευθεία η "φοροκάρτα" 3/12/2010
10:14
Της Έφης Καραγεώργου
Τα κίνητρα που θα δίνουν στους καταναλωτές αναζητούν οι τράπεζες, για να έχουν στο πορτοφόλι τους, την κάρτα που θα αντικαθιστά τις αποδείξεις.
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών βρίσκεται στο τελικό στάδιο συζητήσεων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για την φοροκάρτα, και το επόμενο δεκαήμερο θα έχει οριστικοποιηθεί η μορφή της, αλλά κυρίως θα έχουν καταλήξει στα κίνητρα για είναι ελκυστική η χρήση της.
Στόχος είναι να καταγραφούν όλες οι εμπορικές συναλλαγές που πραγματοποιούνται, καθώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν επιχειρήσεις που διακινούν περισσότερα
εμπορεύματα απ’ όσα αντιστοιχούν στα τιμολόγια που έχουν, ενώ τμήμα αυτών των εμπορευμάτων πωλείται χωρίς απόδειξη.
Στην κάρτα -που αναμένεται να μπει στη ζωή μας μέσα στο 2011- θα «περνάνε» όλες οι αγορές, ανεξαιρέτως ποσού και θα καταγράφονται μέσω της τράπεζας. Οι τράπεζες θα είναι στην ουσία οι διαχειριστές του προγράμματος καθώς σε τακτά χρονικά διαστήματα (2 ή 3 φορές το μήνα) θα στέλνουν τα στοιχεία με τον τζίρο της κάθε κάρτας στο ΚΕΠΥΟ.
Το πρώτο σκέλος των στοιχείων αφορά το αφορολόγητο του καταναλωτή. Το δεύτερο και σημαντικότερο σκέλος αφορά τον τζίρο των επιχειρήσεων, ώστε να γίνεται αυτόματα η ταυτοποίηση για τον ΦΠΑ που οφείλουν.
Η μεταφορά των δεδομένων θα γίνεται με απλό τρόπο. Η φοροκάρτα θα περνά από το μηχάνημα των πιστωτικών καρτών, η τράπεζα θα ενημερώνεται για τη συναλλαγή και θα μεταβιβάζει τα στοιχεία στο ΚΕΠΥΟ.
Και επειδή το ζητούμενο είναι να πεισθούν οι καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη φοροκάρτα, αναζητούνται τα κίνητρα που θα την κάνουν ελκυστική. Σίγουρα η απαλλαγή από την «χαρτούρα» των αποδείξεων και την καταγραφή τους, είναι ένα κίνητρο. Όμως θα δοθούν και άλλα, όπως για παράδειγμα, μία μεγαλύτερη έκπτωση στο φόρο ή χαμηλότερο επιτόκιο στην πιστωτική κάρτα -αν η αγορά πληρωθεί με αυτόν τον τρόπο- και ο καταναλωτής έχει και φοροκάρτα με το λογότυπο της ίδιας τράπεζας.
Σε πρώτο στάδιο, η χρήση της κάρτας θα είναι προαιρετική. Η κάρτα δεν θα φέρει όνομα, αλλά ένα αριθμό που θα συνδέεται με το ΑΦΜ του καταναλωτή και εντός των ημερών αναμένεται και η έγκριση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
http://id-ont.blogspot.com/2010/12/blog-post_6637.html