Με βάση αυτά που ακούγονται και γράφονται, ξανά, για την οικονομική σπατάλη στην Αττικό Μετρό εύλογα δημιουργούνται κάποιες απορίες έχοντας πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας πόσο εύκολα τα στατιστικά δεν λένε πάντα την αντικειμενική αλήθεια αλλά "διαβάζονται" και ...
"παρουσιάζονται" ποικιλοτρόπως.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το πόρισμα, «ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου», αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.
Εδώ συγκρίνονται τρεις τελείως ανόμοιες μεταξύ τους χρονικές περίοδοι (α), (β) και (γ):
Η μισθοδοσία του 2009 (α) αυξημένη κατά 700% την αντίστοιχης του 2001 (β) με αιτιολογικό τα 1.139 άτομα που απασχολούντο το 2004 (γ) και ανήλθαν σε 1688 άτομα το 2009 (α)
Τρεις διαφορετικές χρονικές περίοδοι 2001, 2004 και 2009 και τελείως ανόμοιες συγκρίσεις.
Καλό θα ήταν να ενημερωθούμε για:
1. Τον αριθμό των ατόμων καθώς και τον αριθμό των σταθμών και των γραμμών που λειτούργησε η Αττικό Μετρό το 2001 και το κόστος μισθοδοσίας για το 2001.
2. Τον αριθμό των ατόμων καθώς και τον αριθμό των σταθμών και των γραμμών που λειτούργησε η Αττικό Μετρό έως και την 31/3/2004 και το κόστος μισθοδοσίας για το 2003.
3. Τον αριθμό των ατόμων καθώς και τον αριθμό των σταθμών και των γραμμών που λειτούργησε η Αττικό Μετρό το 2009 και το κόστος μισθοδοσίας για το 2009.
Δεν είναι δυνατόν να συγκρίνουμε κόστος μισθοδοσίας του 2001 με μόλις 10 σταθμούς και μία γραμμή με το 2009 με πάνω από 30 σταθμούς και 2 γραμμές.
Και γιατί δεν συγκρίνουμε τον αριθμό των εργαζομένων του 2001 με του 2004 και τον αντίστοιχο αριθμό του 2004 με του 2009;
Επίσης πόσοι σταθμοί προβλέπονταν να λειτουργήσουν το 2009 (αν δεν υπήρχαν μάλιστα οι εμπλοκές με την σύμβαση σηματοδότησης της Siemens, οι οποίες καθυστέρησαν την έναρξη λειτουργίας τους), άρα θα έπρεπε να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό. Πόσα άτομα προβλέπονται να εργάζονται ανά λειτουργούν σταθμό στο σύνολο των βαρδιών
Επίσης το πόρισμα αποφαίνεται πως ο αριθμός των εργαζομένων στην "Διεύθυνση Πληροφορικής & Οργάνωσης αυξήθηκε από 9 σε 16 άτομα, αύξηση 90%".
Και εδώ προκύπτουν κάποια εύλογα ερωτήματα: πότε η διεύθυνση πληροφορικής και οργάνωσης απασχολούσε 9 άτομα; Μήπως η συγκεκριμένη διεύθυνση θα έπρεπε να έχει όχι 16 αλλά 26 ή και 36 άτομα για να μην έχουμε κανένα ατύχημα εκεί κάτω στα υπόγεια;
Α.Ι.