19 Ιαν 2011

Θεσσαλονίκη- Ερευνα- Εννέα στους δέκα Ελληνες και ξένους τουρίστες θα επισκέπτονταν τη Θεσσαλονίκη ξανά

... αλλά οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της είναι "επικίνδυνα χαμηλές"

Έτοιμοι να επισκεφτούν ξανά τη Θεσσαλονίκη, αλλά και να τη συστήσουν ως προορισμό σε τρίτους, είναι σχεδόν εννέα στους δέκα πελάτες των ξενοδοχείων της πόλης (ποσοστό 88,9%), Έλληνες και ξένοι. Με άριστα το 10, οι επισκέπτες της πόλης τη βαθμολογούν με 7,9, ενώ ξοδεύουν στην αγορά της 105,1 ευρώ ημερησίως κατά μέσο όρο! Μάλιστα, τής δίνουν σχεδόν σε όλα τα επίπεδα καλύτερη βαθμολογία από την Αθήνα, στο λεγόμενο "value for money" (σ.σ. «αξίζει τα λεφτά που δίνεις»).

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα της εταιρίας «gbr consulting», για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), η οποία διενεργήθηκε στην περίοδο Αυγούστου-Οκτωβρίου 2010, σε δείγμα περίπου 600 πελατών ξενοδοχείων της πόλης.

Επικίνδυνα χαμηλές πληρότητες, προϊδεάζουν για λουκέτα

Παρά τα πολλά θετικά στοιχεία της Θεσσαλονίκης, ωστόσο, οι πληρότητες των ξενοδοχείων της παραμένουν «επικίνδυνα χαμηλές», γύρω στο 50%, με αποτέλεσμα να υπάρχει φόβος ακόμη και για λουκέτα στα επόμενα χρόνια, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δρ Αρης Ίκκος, υπεύθυνος της παρουσίασης της έρευνας σε αποψινή εκδήλωση της ΕΞΘ.

Αναφέρθηκε δε, στο προηγούμενο της Αθήνας, όπου λόγω της φθίνουσας ζήτησης, μόνο στη δεκαετία του ΄80 είχαν κλείσει 85 ξενοδοχεία, με βάση τα στοιχεία της εκεί Ένωσης Ξενοδόχων (ΕΞΑ).

Σύμφωνα με τον δρα ‘Ικκο, το 2010, η μειωμένη ζήτηση οδήγησε τους ξενοδόχους της Θεσσαλονίκης σε μείωση των τιμών τους. Προς την ίδια κατεύθυνση λειτούργησε και η είσοδος -στην αγορά της πόλης- του νέου πεντάστερου ξενοδοχείου του ομίλου Χανδρή ("MET Hotel"), που αύξησε την προσφορά. Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνει η Θεσσαλονίκη, για να αναστρέψει την τάση;

«Η έρευνα έδειξε ότι η πόλη αφήνει τους επισκέπτες της γενικά ικανοποιημένους. Η θέση της είναι τέτοια, που αποτελεί ευκαιρία για αυτήν η προβολή της στο εξωτερικό, αφού απέχει λιγότερο από 2,5 ώρες αεροπορικώς από τις περισσότερες χώρες της κεντρικής -και όχι μόνο- Ευρώπης. Αυτό που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη για να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία της είναι σωστή λογική μάρκετινγκ, κατάλληλο "πακετάρισμα" των θετικών χαρακτηριστικών της», σημείωσε.

Επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη ξανά και ξανά

Αναλυτικότερα, με βάση την έρευνα, όποιος πηγαίνει Θεσσαλονίκη, δεν περιορίζεται σε μια επίσκεψη! Σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων έχει επισκεφτεί την πόλη περισσότερες από τέσσερις φορές! Περίπου το 47% του δείγματος δηλώνει ότι επισκέπτεται την πόλη για διασκέδαση (με την απάντηση "για δουλειά" να ακολουθεί).

Ερωτηθέντες πώς αποφάσισαν να ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη, πάνω από επτά στους δέκα απαντούν ότι «έχουν ξαναέρθει και τούς αρέσει».

Όταν καλούνται να σχολιάσουν -με αυθόρμητες εκφράσεις- τί κάνει την πόλη μοναδική, δηλώνουν: οι άνθρωποι, η νυχτερινή ζωή-διασκέδαση, η ατμόσφαιρα/φιλοξενία, η ιστορία/αξιοθέατα, ο πολιτισμός, το φαγητό και το θαλάσσιο μέτωπο. Στα αρνητικά της, «δείχνουν» μεταξύ άλλων τα σκουπίδια και την ηχορρύπανση.

Πάνω από 105 ευρώ ημερησίως ξοδεύει ο μέσος επισκέπτης

Ο μέσος επισκέπτης της πόλης μένει σε αυτήν για 4,49 ημέρες, ξοδεύοντας συνολικά περίπου 471,5 ευρώ για αξιοθέατα/διασκέδαση (81,33 ευρώ), εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ (158,4 ευρώ), αγορές από καταστήματα (171,38 ευρώ) και άλλες δραστηριότητες (60,3 ευρώ).

Ως βασικότερο αξιοθέατό της, οι επισκέπτες αναγνωρίζουν τον Λευκό Πύργο (63,6%), ενώ ακολουθούν η Παραλία (61,8%) και το Αρχαιολογικό Μουσείο (33,4%).

Χαλκιδική μέσω Θεσσαλονίκης

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (62%) όχι απλά γνωρίζουν ότι σε απόσταση 30 λεπτών από τη Θεσσαλονίκη υπάρχουν καθαρές παραλίες, αλλά τις έχουν σε σημαντικό ποσοστό επισκεφτεί (το 65% αυτών που τις γνωρίζουν). Περίπου έξι στους δέκα (58,7%) έχουν επισκεφτεί τη Χαλκιδική.

Μεταξύ του 2006 και του 2010, η Θεσσαλονίκη φαίνεται ότι έχει διορθώσει πολλά κακώς κείμενα. Συγκεκριμένα, βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα της στα εξής επίπεδα: αναψυχή/διασκέδαση, πολιτισμός, πρόσβαση στο αεροδρόμιο, αεροδρόμιο/λιμάνι, ασφάλεια, μέσα μαζικής μεταφοράς, πλατείες-πεζοδρόμια, σήματα/πληροφόρηση, πάρκα/πράσινο, πληροφορίες για εκδηλώσεις, δημόσια καθαριότητα, ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση.

Βόρειοι και Νότιοι, σημειώσατε ...ένα!

Η Θεσσαλονίκη φαίνεται ότι «νικά» την Αθήνα κατά κράτος σε εννέα από τις 14 κατηγορίες μέτρησης ικανοποίησης από υποδομές και υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, συγκεντρώνει καλύτερες εντυπώσεις για τη συμπεριφορά, αναψυχή/διασκέδαση, πολιτισμό, ασφάλεια, πλατείες/πεζοδρόμια, πάρκα/πράσινο, δημόσια καθαριότητα, ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση.

Οι δύο πόλεις σχεδόν ισοβαθμούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα σήματα/πληροφόρηση και τις πληροφορίες για εκδηλώσεις, ενώ η Αθήνα υπερέχει σαφώς στα επίπεδα «αεροδρόμιο-λιμάνι» και «πρόσβαση από αεροδρόμιο».

Η ίδια εικόνα επαναλαμβάνεται χονδρικά και σε ό,τι αφορά το value for money, όπου η Θεσσαλονίκη υπερτερεί σε ταξί, καταστήματα, εστιατόρια, καφετέριες/μπαρ και ξενοδοχεία.

Λιγότερο γενναιόδωροι στις κρίσεις τους, σε σχέση με τους Έλληνες, εμφανίζονται οι ξένοι, με εξαίρεση τα ταξί, όπου δηλώνουν πιο… ενθουσιώδεις.

Οι ξένοι ξοδεύουν περισσότερα κατά τη διαμονή τους στη Θεσσαλονίκη (506,8 ευρώ, έναντι 434,3 ευρώ για τους Έλληνες), ενώ σε ποσοστό 84,2% εκτιμούν ότι η πόλη αξίζει μία ακόμη επίσκεψη (94,5% για τους Έλληνες).

Άδεια τα μισά δωμάτια...

Στο μεταξύ, άδεια φαίνεται ότι μένουν περίπου τα μισά κρεβάτια των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή δωματίου έχει μειωθεί σε σχέση με το 2009.

Συγκεκριμένα, οι πληρότητες για την περίοδο Νοεμβρίου 2009-Νοεμβρίου 2010 δεν ξεπερνούσαν το 50%, έχοντας μειωθεί σημαντικά σε σχέση με το 2009, όταν έφταναν στο 60%.

Η τάση είναι αντίθετη σε δέκα ευρωπαϊκές πόλεις που διερευνήθηκαν, όπου οι πληρότητες αυξήθηκαν πέρυσι σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο (Αμβέρσα, Μπέρμιγχαμ, Κολωνία, Ντίσελντορφ, Εδιμβούργο, Γλασκόβη, Γκέτενμποργκ, Αμβούργο, Μάντσεστερ και Σάλτσμπουργκ).

Την ίδια στιγμή, ενώ οι δείκτες μέσης τιμής δωματίου (ARR) και εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) μειώθηκαν σημαντικά στη Θεσσαλονίκη σε σχέση με το 2009, αυξήθηκαν αισθητά σε όλες τις υπόλοιπες πόλεις της λίστας.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη