ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Την πρωτοβουλία να φέρουν το θέμα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης στα δημοτικά συμβούλια, τόσο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, όσο και των δήμων που...
εξυπηρετούνται από λεωφορειακές γραμμές, με στόχο τη μεγαλύτερη εμπλοκή της αυτοδιοίκησης και την ενίσχυση του κοινωνικού ελέγχου στις αστικές συγκοινωνίες, πήραν πέντε δημοτικοί σύμβουλοι δήμων του Νομού Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο αυτό, συναντήθηκαν σήμερα Κυριακή 9 Ιανουαρίου, με τον αρμόδιο Υφυπουργό, τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρο Βούγια, για να ζητήσουν την επίσημη κυβερνητική θέση, αναφορικά με τις πρόσφατες αυξήσεις των εισιτηρίων του Οργανισμού.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι είπαν στον κ.Βούγια, ότι πεποίθηση τους είναι πως η κάλυψη της μείωσης της επιδότησης στον ΟΑΣΘ με αύξηση του κόστους της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών επιβαρύνει μονομερώς και δυσβάστακτα τον καταναλωτή σε μία περίοδο κρίσης.
Τόνισαν, επιπλέον, ότι η ενίσχυση της χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών, την οποία συμμερίζονται απόλυτα, δεν προωθείται με την αύξηση των εισιτηρίων, αλλά αντίθετα χρειάζεται κίνητρα, που να φέρουν περισσότερους επιβάτες και να ελαφρύνουν το οδικό δίκτυο της πόλης από τη χρήση του ΙΧ.
Κατέστησαν, παράλληλα, σαφές ότι θεωρούν, πως στην προοπτική της αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης με την είσοδο νέων μέσων, όπως το μετρό, το τραμ και η θαλάσσια αστική συγκοινωνία, κανένας δεν έχει το δικαίωμα να θέτει οποιοδήποτε βέτο για την υποστήριξη των δικών του συμφερόντων.
Από την πλευρά του, ο κ.Βούγιας χαρακτήρισε «υποχρεωτική την αύξηση των εισιτηρίων λόγω εφαρμογής των προβλέψεων του μνημονίου», προσθέτοντας ότι εξ αρχής έγινε προσπάθεια «η αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου να είναι η ηπιότερη δυνατή, με μετακύλιση της μείωσης της επιδότησης στην περικοπή των δαπανών του ΟΑΣΘ και των κερδών των μετόχων», ενώ διαβεβαίωσε ότι «δεν προβλέπεται άλλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων για τουλάχιστον τα επόμενα δύο χρόνια».
«Οι δημόσιες συγκοινωνίες πρέπει να ενισχυθούν προς όφελος των πολιτών και με παράλληλη ενίσχυση του κοινωνικού ελέγχου και σε αυτή τη διαδικασία δε μπορεί κανένας να θέτει τα δικά του συμφέροντα πάνω από το κοινό καλό», είπε ο υφυπουργός Μεταφορών, ο οποίος επανέλαβε ότι είναι θετικός στην εξέταση προτάσεων από δήμους για τα λειτουργία τοπικών συγκοινωνιακών γραμμών.
Η επόμενη συνάντηση της πρωτοβουλίας θα είναι με το Δ.Σ. του ΟΑΣΘ.
Για την πρωτοβουλία
Απόστολος Αντωνούδης, Δήμος Πυλαίας Χορτιάτη
Απόστολος Καφαρίδης Δήμος Ευόσμου – Κορδελιού
Χρήστος Μάτης Δήμος Θεσσαλονίκης
Μιχάλης Παναγιωτίδης Δήμος Καλαμαριάς
Σωτήρης Σιωμάδης Δήμος Νεάπολης Συκεών
........
Σχόλιο taxalia: Μιλάτε για "κοινωνικοποίηση" ή "δημοτικό τον ΟΑΣΘ"; Πέρα από τις θεωρητικές αναφορές, μπορείτε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς σημαίνει "μεγαλύτερη εμπλοκή της αυτοδιοίκησης και ενίσχυση του κοινωνικού ελέγχου στις αστικές συγκοινωνίες"; Γιατί, όπου υπήρξε εμπλοκή ΟΤΑ ή κράτους στη διοίκηση οργανισμών και ενίσχυση του "κοινωνικού ελέγχου", γέμισαν οι Οργανισμοί αργόμισθους κομματικούς τεμπέληδες και ο προϋπολογισμός γονάτισε από τα ελλείμματα, αφού τη δημόσια περιουσία δεν τη σέβεται κανείς στην Ελλάδα και ξέρουμε πού καταντούν οργανισμοί, όταν δεν υπάρχει "αφεντικό".
Τι ακριβώς θα προσφέρουν οι ΟΤΑ στη μείωση των ελλειμμάτων του ΟΑΣΘ; Πώς ακριβώς; Πρακτικά, μπορεί κανείς να μας δώσει μια ιδέα από τους εκλεγμένους μας ταγούς, να τη συζητήσουμε;
Πρακτικά λέμε! Όχι άλλη θεωρία.