20 Ιαν 2011

Αυξάνονται οι καταγγελίες για κακή χρήση του Facebook

Απολογισμός καταγγελιών που δέχθηκε η οργάνωση Ν.Ε.Ο.Ι. για το 2010 
 Ανησυχητικά είναι τα στατιστικά δεδομένα που προκύπτουν από τον αριθμό των καταγγελιών που έχει δεχθεί η οργάνωση ΝΕΟΙ αναφορικά με το διαδίκτυο τη χρονιά που μας πέρασε. 
Συγκεκριμένα ...


ο συνολικός αριθμός ανήλθε στις 218 καταγγελίες από τις οποίες ένα ποσοστό της τάξης του 47% προήλθε από άνδρες ηλικίας 20-36, ένα ποσοστό 12% από άνδρες 36-49 ετών, ένα ποσοστό 3% από γονείς και ένα ποσοστό 38% από γυναίκες ηλικίας 22-33 ετών. 
Ο αριθμός των καταγγελιών είναι πολύ υψηλότερος σε σύγκριση με τις περασμένες χρονιές 2008 & 2009 και μάλιστα σε ποσοστό 100% και οι τάσεις συνεχίζουν να είναι ιδιαίτερα αυξητικές. Αναλυτικά τα θέματα και τα ποσοστά των καταγγελιών περιλαμβάνουν: 
1. Από τις 218 καταγγελίες το 72% αφορά σε παραβάσεις προσωπικών δεδομένων σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης συγκεκριμένα στο facebook. 
2. Ένα 16% πορνογραφικά μηνύματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους 
3. Ένα 2% σεξουαλική παρενόχληση σε προσωπικό ιστολόγιο / ιστοσελίδα 
4. 6 γονείς αναφέρθηκαν στον εθισμό των παιδιών τους με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την αυξημένη χρήση του διαδικτύου 
5. το υπόλοιπο ποσοστό αφορούσε σε καταγγελίες αναφορικά με οικονομικές απάτες μέσω διαδικτύου. Στην ερώτηση πως έμαθαν για την οργάνωση οι περισσότεροι δήλωσαν ότι μας βρήκαν ψάχνοντας για πληροφορίες από μόνοι τους για πληροφορίες στο διαδίκτυο. 
Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταγγελθέντων ζήτησε να παραμείνει ανώνυμο και να μην καταγγείλει το περιστατικό στην δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος ή στο κοντινότερο αστυνομικό τμήμα φοβούμενοι την περαιτέρω έκθεση των προσωπικών τους δεδομένων σε δημόσια «παρέλαση» όπως μας τόνισαν. Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι καθώς η χρήση ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα του Facebook μεγαλώνει, παρατηρείται έξαρση καταγγελιών και παραπόνων αναφορικά στην χρήση του και στην ασφάλεια των στοιχείων. 

Και τα παραπάνω εξηγούνται αν αναλογιστούμε ότι: 
Α) το Facebook έχει περισσότερο από 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, 
 Β) 50% των ενεργών χρηστών συνδέονται οποιαδήποτε μέρα στο προφίλ τους, 
 Γ) ο μέσος χρήστης έχει 130 φίλους και ξοδεύει την ημέρα περίπου 55 λεπτά την ημέρα στο Facebook, 
 Δ) οι χρήστες περνούν συνολικά πάνω από 700 δισεκατομμύρια λεπτά το μήνα στο Facebook, 
 Ε) Ένας μέσος χρήστης είναι συνδεδεμένος με 80 σελίδες, γκρουπ και εκδηλώσεις. Δημιουργεί 90 στοιχεία περιεχομένου κάθε μήνα, με αποτέλεσμα πάνω από 30 δισεκατομμύρια στοιχεία περιεχομένου όπως σύνδεσμοι, ιστορίες, σημειώσεις, φωτογραφίες και βίντεο να διαμοιράζονται κάθε μήνα και 
Στ) Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια χρήστες μπαίνουν στο Facebook μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.
 Στην Ελλάδα ο αριθμός χρηστών Facebook το 2008 ήταν 505.000, το 2009 1.638.980 και το 2010 2.838.700, παρουσιάζοντας σε δύο χρόνια αύξηση της τάξεως του 462,1%. 
Εάν το Facebook ήταν χώρα, θα ήταν παγκοσμίως η 3η μεγαλύτερη χώρα! 

Τη χρονιά που μας πέρασε σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο το Facebook στη δημοσιότητα, περίπου 43.869.800 άνθρωποι άλλαξαν τη θέση της σχέσης τους σε «ελεύθερος/η» κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ 3.025.791 άλλαξαν σε «είναι περίπλοκο» 5.974.574 σε «δεσμευμένος/η» και 36.774.801 σε «παντρεμένος/η». 

 Ρίχνοντας ένα βλέμμα στη δραστηριότητα του Facebook σε ένα τυχαίο 20λεπτο παρατηρούμε: 
 1. Κοινές συνδέσεις: 1.000.000 
 2. Tagged φωτογραφίες: 1.323.000 
 3. Προσκλήσεις σε εκδηλώσεις: 1.484.000 
 4. Ενημερώσεις τοίχων: 1.587.000 
 5. Αναπροσαρμογές status: 1.851.000 
 6. Αιτήματα φίλων αποδεκτά: 1.972,000 
7. Ανέβασμα φωτογραφιών: 2.716.000 
8. Σχόλια: 10.208,000 
9. Μηνύματα: 4.632,000 
10. Likes – μου αρέσει: 7.657.000 

 Η Άννα Ευθυμίου (φωτογραφία), δικηγόρος και πρόεδρος της οργάνωσης ΝΕΟΙ τονίζει:
«Το Facebook είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. 
Οι περισσότεροι νέοι δείχνουν «τυφλή» εμπιστοσύνη στην κοινότητα χρηστών του Facebook χρησιμοποιώντας το πραγματικό τους όνομα, διεύθυνση, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία κ.α., χωρίς προηγουμένως να έχουν διαβάσει τα «μικρά γράμματα» του Legal Notice (Όροι Χρήσης). Σύμφωνα με τους όρους λοιπόν αυτούς, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πριν δώσουμε τα πραγματικά μας στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, ιστορικό, μέχρι και κινητό τηλέφωνο στο Facebook, αυτό δεν εγγυάται τη μυστικότητα τους. 
Συγκεκριμένα, το Facebook δεν είναι αρμόδιο για την καταστρατήγηση οποιονδήποτε ρυθμίσεων απορρήτου (privacy settings) ή μέτρων ασφαλείας που εμπεριέχονται στον ιστοχώρο. Με άλλα λόγια, εάν ένας hacker κλέψει τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα από το Facebook, αυτό δε φέρει καμία ευθύνη ούτε μπορεί να κατηγορηθεί για τα μέτρα ασφαλείας του. Από την άλλη όμως, μέσα από τη σωστή χρήση του Facebook επιτυγχάνεται η επικοινωνία ανθρώπων που υπό διαφορετικές συνθήκες δε θα επικοινωνούσαν ποτέ, η άμεση και γρήγορη πληροφόρηση, καθώς και η ανταλλαγή απόψεων και θέσεων.»
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη