Πού είναι το πρόβλημα;
Με κατάληψη του κτηρίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, "απειλούν" οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, μέλη του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας Θράκης, οι οποίοι βρέθηκαν σε αδιέξοδο, εξαιτίας κωμικοτραγικών καταστάσεων, που επικρατούν στο ζήτημα της μεταφοράς μαθητών στο Ν.Θεσσαλονίκης.
Το πρόβλημα είναι λίγο πολύ γνωστό: Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, προκήρυσσε διαγωνισμό για την...
κατοκύρωση των δρομολογίων με βάση τον περίφημο (και άκρως ανεφάρμοστο) μαθηματικό τύπο, ο διαγωνισμός απέβαινε φυσικά άκαρπος και στη συνέχεια προέβαινε σε διαπραγμάτευση και ανάθεση του έργου, με πολύ υψηλότερες τιμές. Αυτό το έκαναν όλες οι Νομαρχίες της χώρας, αφού το ποσό που προσδιορίζει ο μαθηματικός τύπος δεν καλύπτει ούτε το 1/10 των δαπανών. Το 2009, υπεγράφησαν 1.024 συμβάσεις, σε όλη την Ελλάδα. Και οι 1.024 δόθηκαν με απευθείας ανάθεση, αφού σε καμία ο μαθηματικός τύπος δεν προσδιόριζε λογικές τιμές!!!
Όμως, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, είχαμε την ατυχία να εκλέξουμε Νομάρχη "δεξιό". Ο οποίος ανακατευόταν και με εθνικα θέματα και "έπρεπε" οπωσδήποτε να "πέσει".
Έτσι, ξεκίνησε από όλες τις πλευρές ένας λυσσαλέος πόλεμος με τη γνωστή μέθοδο της λασπολογικής σκανδαλολογίας.
Στο θέμα αναφέρθηκε ακόμη κι ο πρόεδρος της ΝΔ στη συνέντευξη τύπου της ΔΕΘ, όταν ερωτήθηκε για τα "έργα και τις ημέρες του Ψωμιάδη" και ενημερωμένος είπε "μα, έτσι κάνουν ΟΛΟΙ οι Νομάρχες της Ελλάδας, γιατί δεν ρωτάτε τι έκανε π.χ. ο "πράσινος" Νομάρχης Μαγνησίας;"
Τέλος πάντων, οι εκλογές πέρασαν, ο Ψωμιάδης ξαναβγήκε, οπότε την επόμενη το Υπουργείο επικύρωσε όλες τις συμβάσεις του, δικαιώνοντάς τον (ξανά!), αφού έτσι κι αλλιώς δεν γινόταν αλλιώς!
Όμως, έμειναν τα "κατάλοιπα" των διώξεων εναντίον Ψωμιάδη (κι όχι εναντίον "σκανδαλωδών" συμβάσεων).
Έτσι, το ΣΤ΄ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, προεδρεύοντος μάλιστα του Προέδρου του Σ.τ.Ε. Ιωάννη Καραβοκύρη, δικαίωσε τελικά ...τον Ψωμιάδη και ενέκρινε τις συμβάσεις. Μόνο που η απόφασή του είναι εκτελεστή από την ημέρα δημοσίευσης, δηλαδή την 19η Μαρτίου 2010 (δείτε το επισυναπτόμενο). Έτσι, το μέρος των συμβάσεων, μέχρι την ημέρα αυτή, από τις 8.2.2010, που είχαν υπογραφεί δεν μπορεί να πληρωθεί !
Ενώ δηλαδή, επί 1,5 μήνα οι τουριστικοί πράκτορες διέθεταν τα λεωφορεία τους, έκαναν τη δουλειά, πλήρωσαν τα καύσιμα, πλήρωσαν τους οδηγούς, έκοψαν τιμολόγια, πλήρωσαν ΦΠΑ, δεν θα πληρωθούν ποτέ για αυτόν τον 1,5 μήνα, ενώ τα λεφτά υπάρχουν!
Πλέον αυτού, έχουν να πληρωθούν πάνω από 1 χρόνο, μερικοί και 15 μήνες (!!!) και ο μεγαλύτερος μπαταχτσής της υφηλίου, το ελληνικό κράτος σφυρίζει αδιάφορα.
Έτσι, όχι μόνο εξανεμίστηκε το εύλογο μικρό κέρδος που υπολόγιζαν να βγάλουν, αλλά έφτασαν στο σημείο να μη μπορούν να ξεπληρώσουν το χρέος, αφού σχεδόν στο σύνολό τους, όλοι είχαν εκχωρήσει τις απαιτήσεις στις τράπεζες (factoring), από τον Σεπτέμβριο του 2009, για να μπορούν να αγοράζουν πετρέλαιο και να πληρώνουν τους οδηγούς. Από τότε οι τόκοι της προχρηματοδότησης τρέχουν και οι λεωφορειούχοι, αντί για κέρδος χρεώθηκαν μέχρι το λαιμό.
Έτσι, εξήγγειλαν σήμερα ότι είναι αναγκασμένοι να απολύσουν περίπου 250 οδηγούς, αφού είναι βουτηγμένοι στα χρέη μέχρι το λαιμό και τους έχουν ταράξει στο "δούλεμα".
Αυτή είναι η Ελλάδα κι όλα αυτά επειδή κάποιοι λύσσαξαν να "γκρεμίσουν" έναν αυτοδιοικητικό, που καλώς ή κακώς, τον γουστάρει ο κόσμος !
Και τα παιδιά κι οι γονείς γίνονται μπαλάκι, μεταξύ Υπουργείου-καταγγελιομανών-"χαρτούρας" και δικαστηρίων.
Ήθικό δίδαγμα: Όποιος δουλεύει και επενδύει στην Ελλάδα, τη χώρα που ανθίζει η φαιδρά πορτοκαλέα δεν πληρώνεται! Πάντα βρίσκεται κάποιος φαφλατάς να ανακαλύψει "σκάνδαλο" και το κράτος "μπαταχτσής" άλλο που δεν θέλει !