24 Φεβ 2011

Θεσσαλονίκη: Ο πολίτης σχεδιάζει τη μετακίνησή του στην πόλη

«Ευφυές σύστημα διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας για τη βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος στην κεντρική περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης»

Στην εκτέλεση ενός πρωτοποριακού έργου, το οποίο φιλοδοξεί να δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να σχεδιάζουν τις μετακινήσεις τους στην πόλη έχοντας πρόσβαση σε πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών, συμμετέχει το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα,....
 το ΣΑΣΘ αποτελεί εταίρο κοινοπραξίας που υλοποιεί το έργο «Ευφυές σύστημα διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας για τη βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος στην κεντρική περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης». Στην κοινοπραξία συμμετέχουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το Institute of Transport Economics (ΤΟΙ) που εδρεύει στο Όσλο της Νορβηγίας.

Το έργο που χρηματοδοτείται κατά 50% από τον ΕΟΧ 2004-2009 και κατά 50% από εθνικούς πόρους, έχει συνολικό προϋπολογισμό 2.916.854 € και πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2012. Πριν το Απρίλιο του 2012 θα προηγηθεί τετράμηνη δοκιμαστική/ πιλοτική λειτουργία του συστήματος. Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος που θα ελέγχει την κυκλοφορία, θα ενημερώνεται δυναμικά για τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στο κέντρο της πόλης και θα επιτρέπει στο χρήστη να σχεδιάσει τη μετακίνησή του, με έμφαση στις λύσεις μειωμένης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.

Το σύστημα θα αποτελέσει το κανάλι επικοινωνίας το οποίο θα διευκολύνει την αποστολή των αιτημάτων των χρηστών προς τους υπεύθυνους λειτουργίας του φορέα υλοποίησης του αστικού μεταφορικού έργου, με στόχο την βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μάλιστα, εντάσσεται στο σχεδιασμό υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου συστήματος ελέγχου της κυκλοφορίας και των συγκοινωνιών σε ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, μέσω της διασύνδεσης με άλλα συστήματα και φορείς.


Το σύστημα διαχωρίζεται σε δύο επιμέρους οντότητες, οι οποίες δρουν συμπληρωματικά και παράλληλα:

1. Κέντρο Αστικής Κινητικότητας


Ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ,
Παναγιώτης Παπαϊωάννου

Το Κέντρο Αστικής Κινητικότητας θα λειτουργεί υπό την ευθύνη του δήμου Θεσσαλονίκης. Αποτελείται από ένα κεντρικό Σημείο Πληροφόρησης που θα βρίσκεται μέσα στο χώρο του νέου δημαρχείου και από ένα μικρότερο, εγκατεστημένο στην Καμάρα. Τα Σημεία Πληροφόρησης στοχεύουν στην όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση των μετακινούμενων, ξεκινώντας από το επίπεδο της πληροφόρησης και φθάνοντας ως και την υποστήριξη για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση της μετακίνησης του πολίτη. Το σύνολο των υπηρεσιών θα παρέχεται και μέσω Internet, τηλέφωνου και SMS. Οι βασικές υπηρεσίες που θα προσφέρει στο χρήστη του είναι:

- Πληροφορίες μετακίνησης και προτεινόμενων εναλλακτικών διαδρομών.

- Πληροφορίες μετακίνησης (δρομολόγια, εισιτήρια, κατηγορίες εκπτώσεων κ.α) και προτεινόμενων διαδρομών με χρήση ΜΜΜ για προορισμούς ενδιαφέροντος.

- Ενημέρωση-εκπαίδευση ειδικών ομάδων (π.χ παιδιών, φοιτητών, ηλικιωμένων, ΑΜΕΑ).

- Υπηρεσίες ενημέρωσης για χώρους στάθμευσης και διαθεσιμότητας θέσεων σε κεντρικούς σταθμούς του Δήμου.

- Πληροφορίες για αλλαγές στη λειτουργία του συστήματος μεταφορών λόγω έκτακτων συμβάντων όπως πχ έργα κ.α.

- Πληροφορίες για δρομολόγια και τιμές εισιτηρίων για μεταφορικά μέσα υπεραστικών μεταφορών.

- Πληροφορίες για χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος καθώς και της προσβασιμότητάς τους με ΙΧ, ΜΜΜ, πεζή μετακίνηση κτλ.

- Δημιουργία δικτύου μετακινούμενων με στόχο την ενίσχυση του συνεπιβατισμού.

- Ενημέρωση για ώρες και τοποθεσίες όπου επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση, περιορισμούς οδικού δικτύου, πρόστιμα κτλ

- Ενημέρωση εργαζομένων σε μεγάλες επιχειρήσεις για την εκμετάλλευση βέλτιστων εναλλακτικών μετακίνησης τους από/προς τον τόπο εργασίας τους.

2. Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας

Το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας λειτουργεί υπό την ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας θα επιτελεί τις παρακάτω λειτουργίες:

- Διαχείριση συμβάντων με πληροφορίες πραγματικού χρόνου.

- Δυναμική εκτίμηση της κυκλοφορίας για μελλοντικά χρονικά διαστήματα της ημέρας.

- Εκτίμηση και επιβεβαίωση χρόνων μετακίνησης.

- Διαμόρφωση στρατηγικής δυναμικής διαχείρισης σηματοδοτών με βάση τις εκτιμώμενες συνθήκες κυκλοφορίας και

με στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

- Αξιολόγηση επιπτώσεων από την δυναμική διαχείριση σηματοδοτών στις

συνθήκες κυκλοφορίας στη κεντρική περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Ο ρόλος του ΣΑΣΘ

Το ΣΑΣΘ, ως φορέας υπεύθυνος για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, μέσω του συγκεκριμένου έργου ενδιαφέρεται να δημιουργήσει ή να διευρύνει τις επαφές και τη συνεργασία του με τους τοπικούς φορείς και να διατηρήσει αυτή τη δικτύωση κατά την άσκηση των γενικότερων αρμοδιοτήτων του. Το Συμβούλιο έχει πραγματοποιήσει επαφές με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης με σκοπό τη διερεύνηση των στρατηγικών και των δράσεών τους σε θέματα αστικής κινητικότητας.

Στο πλαίσιο των επαφών αυτών, ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Κ. Παναγιώτης Παπαϊωάννου είχε πρόσφατα συνάντηση τόσο με τον αντιδήμαρχο Θεσσαλονίκης Ανδρέα Κουράκη, όσο και με τον δήμαρχο Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιο Καϊτετζίδη. Με τον κ. Κουράκη συζητήθηκαν πολλά θέματα σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίας, προγράμματα όπως το Civitas (για τη σύνδεση μεταξύ του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και του τερματικού Σταθμού της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά στην περιοχή της Μίκρας) κ.ά. Με τον κ. Καϊτετζίδη, μεταξύ άλλων, συζητήθηκε η διασύνδεση του Πανοράματος με τις απομακρυσμένες περιοχές, όπως το Φίλυρο, καθώς και της ευρύτερης περιοχής της Πυλαίας, καθώς και η δυνατότητα επέκτασης του τερματικού της λεωφορειακής γραμμής 14.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη