Τη χρηματοδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Φλώρινας μέσα από τα κονδύλια των 50 εκατομμυρίων ευρώ που διαθέτει το υπουργείο οικονομικών για τις άγονες γραμμές σε όλη τη χώρα θα ζητήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας στη συνάντηση που θα έχουν μέλη του και φορείς της περιοχής την ερχόμενη Τετάρτη με τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, στην Αθήνα.
Παράλληλα το Περιφερειακό Συμβούλιο στην αποψινή του συνεδρίαση θα εκδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας για την διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νομού Φλώρινας. «Το τρένο είναι ένα πολύ σημαντικό μέσο για την επικοινωνία της πόλης με τη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι στην περιοχή δεν υπάρχει αεροδρόμιο ή κάθετη σύνδεση με την Εγνατία Οδό» τονίζει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης προγραμματισμού Δυτικής Μακεδονίας Γιάννης Αντωνιάδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο η γραμμή, που σταμάτησε να λειτουργεί στις 29 Ιανουαρίου, είχε 60% πληρότητα, γεγονός που, όπως τονίζει, θα μπορούσε να φέρει έσοδα στην εταιρεία, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΣΕ που ήδη άρχισαν να εφαρμόζονται αλλά και με την κάλυψη του ελλείμματος, ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, από τις χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, ακόμη και από κονδύλια της τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Θα εξετάσουμε όσα αιτήματα υπάρχουν από την τοπική αυτοδιοίκηση για την επαναλειτουργία του τρένου στη Φλώρινα» σημειώνει από την πλευρά του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Τραινοσέ» Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. «Για οποιοδήποτε δρομολόγιο μας δοθεί η χρηματοδότηση που ισοδυναμεί με τη διαφορά ανάμεσα στα έσοδα και τα έξοδα, θα δώσουμε το «πράσινο φως» για τη λειτουργία του» προσθέτει.
«Η σιδηροδρομική γραμμή Φλώρινας - Θεσσαλονίκης λειτουργεί περίπου εκατό χρόνια. Είχε δημιουργηθεί από τους γάλλους, επί τουρκοκρατίας. Δεν μπορεί να κόβεται τώρα, στις αρχές του 21ου αιώνα» σημειώνει ο κ. Αντωνιάδης και υπογραμμίζει ότι στο πλαίσιο της κινητοποίησης για την επαναλειτουργία της γραμμής οι κάτοικοι της περιοχής θα προβούν σε αποκλεισμό και των εμπορικών δρομολογίων του τρένου, που αυτή τη στιγμή συνεχίζονται κανονικά.
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας θα λάβει απόφαση με την οποία θα ζητά την μείωση κατά 50% του κόστους του πετρελαίου θέρμανσης, σε μια περιοχή όπως η Δυτική Μακεδονία που πλήττεται από το βαρύ χειμώνα και τις χαμηλές θερμοκρασίας.
Παράλληλα το Περιφερειακό Συμβούλιο στην αποψινή του συνεδρίαση θα εκδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας για την διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νομού Φλώρινας. «Το τρένο είναι ένα πολύ σημαντικό μέσο για την επικοινωνία της πόλης με τη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι στην περιοχή δεν υπάρχει αεροδρόμιο ή κάθετη σύνδεση με την Εγνατία Οδό» τονίζει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης προγραμματισμού Δυτικής Μακεδονίας Γιάννης Αντωνιάδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο η γραμμή, που σταμάτησε να λειτουργεί στις 29 Ιανουαρίου, είχε 60% πληρότητα, γεγονός που, όπως τονίζει, θα μπορούσε να φέρει έσοδα στην εταιρεία, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΣΕ που ήδη άρχισαν να εφαρμόζονται αλλά και με την κάλυψη του ελλείμματος, ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, από τις χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, ακόμη και από κονδύλια της τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Θα εξετάσουμε όσα αιτήματα υπάρχουν από την τοπική αυτοδιοίκηση για την επαναλειτουργία του τρένου στη Φλώρινα» σημειώνει από την πλευρά του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Τραινοσέ» Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. «Για οποιοδήποτε δρομολόγιο μας δοθεί η χρηματοδότηση που ισοδυναμεί με τη διαφορά ανάμεσα στα έσοδα και τα έξοδα, θα δώσουμε το «πράσινο φως» για τη λειτουργία του» προσθέτει.
«Η σιδηροδρομική γραμμή Φλώρινας - Θεσσαλονίκης λειτουργεί περίπου εκατό χρόνια. Είχε δημιουργηθεί από τους γάλλους, επί τουρκοκρατίας. Δεν μπορεί να κόβεται τώρα, στις αρχές του 21ου αιώνα» σημειώνει ο κ. Αντωνιάδης και υπογραμμίζει ότι στο πλαίσιο της κινητοποίησης για την επαναλειτουργία της γραμμής οι κάτοικοι της περιοχής θα προβούν σε αποκλεισμό και των εμπορικών δρομολογίων του τρένου, που αυτή τη στιγμή συνεχίζονται κανονικά.
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας θα λάβει απόφαση με την οποία θα ζητά την μείωση κατά 50% του κόστους του πετρελαίου θέρμανσης, σε μια περιοχή όπως η Δυτική Μακεδονία που πλήττεται από το βαρύ χειμώνα και τις χαμηλές θερμοκρασίας.