Δείτε ολόκληρη την έκθεση στο τέλος
Τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Φίλιππο Πετσάλνικο επισκέφθηκε το μεσημέρι η αναπληρώτρια Συνήγορος του Πολίτη (μετά την παραίτηση Καμίνη, δεν υπάρχει Συνήγορος), κυρία Καλλιόπη Σπανού, και του παρέδωσε την Ετήσια Έκθεση της ανεξάρτητης αρχής για το 2010.
Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο κ. Πετσάλνικος και η κ. Σπανού δήλωσαν:
Πρόεδρος της Βουλής: «Συνεχώς να προσπαθούμε να αλλάζουμε τα κακώς κείμενα και να πατάξουμε τη γραφειοκρατία»
«Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι ένας θεσμός που καταξιώθηκε όλα αυτά τα χρόνια γιατί είναι δίπλα στον πολίτη. Η Έκθεση αυτή αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κείμενο που θα δοθεί στους βουλευτές και τα κόμματα.
Γνωρίζουμε όλοι ότι οι επαφές στη χώρα μας του πολίτη με τη δημόσια διοίκηση, με την ευρεία έννοια, είναι πολλές φορές δύσκολες. Χρειάζεται, λοιπόν, συνεχώς να προσπαθούμε να αλλάζουμε τα κακώς κείμενα, ιδιαίτερα να πατάξουμε τη γραφειοκρατία που επιβαρύνει τη σχέση του πολίτη με τη δημόσια διοίκηση.
Έχουν γίνει σημαντικά βήματα, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, με μια σειρά από μέτρα και νόμους. Δεν αρκούν όμως μόνο οι νόμοι. Η προσπάθεια πρέπει να είναι συνεχής και κυρίως σε ό,τι αφορά την εσωτερική λειτουργία, την ταχύτητα στην απόδοση της δημόσιας διοίκησης, στην εξυπηρέτηση του πολίτη και στην αντιμετώπισή του με καλή διάθεση βοήθειας και στήριξης από τους λειτουργούς του δημόσιου τομέα.
Οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να αντιμετωπίζονται με κατανόηση και να υποβοηθούνται στην επίλυση των προβλημάτων τους, μέσα στο πλαίσιο πάντα του ισχύοντος νομικού πλαισίου, με σεβασμό και τήρηση της νομιμότητας. Θέλω να ευχηθώ και πιστεύω ότι ο Συνήγορος του Πολίτη θα είναι ακόμη αποτελεσματικότερος στις προσπάθειές του προς αυτή την κατεύθυνση».
Αν. Συνήγορος του Πολίτη: «Συνεχίζεται η αύξηση των αναφορών»
«Η Έκθεση του 2010 φέρει το αποτύπωμα της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Οι πολίτες απευθύνονται στον Συνήγορο του Πολίτη ακόμα και για θέματα που δεν μπορεί να επιλύσει, και αυτό από μια άποψη δείχνει την εμπιστοσύνη με την οποία τον περιβάλλουν. Ο Συνήγορος του Πολίτη διατηρεί την ετήσια αύξηση, από το 2008, κατά 20% στις προσφυγές των πολιτών προς αυτόν, γεγονός που ερμηνεύεται και από την έξαρση των προβλημάτων. Στην περίπτωση των βάσιμων αναφορών έχουμε καλή ανταπόκριση γύρω στο 70-73%, ποσοστό που ελπίζουμε να βελτιώσουμε ενόψει και των μεταρρυθμίσεων που πρόκειται να γίνουν στην ανεξάρτητη αρχή».
Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση (176 σελίδες), εδώ