9 Μαρ 2011

Π. ΨΩΜΙΑΔΗΣ: «ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΔΙΟ»

Σχετικά με τις επικείμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων που έχει προαναγγείλει το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Π. Ψωμιάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η κυβέρνηση διά μέσου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων προχωρά με αυταρχικό τρόπο στην ανακοίνωση εκατοντάδων καταργήσεων και συγχωνεύσεων Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών χωρίς επαρκή και ουσιαστικό διάλογο.

Υπό καθεστώς απόλυτης μυστικότητας η κ. Διαμαντοπούλου προτίθεται να πραγματοποιήσει σαρωτικές, αντιεκπαιδευτικές αλλαγές κάνοντας χρήση αιφνιδιαστικών και αντιπαιδαγωγικών μεθόδων για τις «συνενώσεις» όπως αποκαλεί τις καταργήσεις-συγχωνεύσεις, μήπως και οι λέξεις καλύψουν τον βίαιο χαρακτήρα των αλλαγών αυτών.

Παρά τις βαρυσήμαντες διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας στην ομιλία της στις 28 Φεβρουαρίου προς τους Δημάρχους της χώρας ότι «Δεν υπάρχει καμία αναφορά στο μνημόνιο σε οτιδήποτε που να αφορά στις συνενώσεις σχολείων (…) γιατί δεν είναι οικονομικό θέμα» ο κάθε πολίτης αντιλαμβάνεται πως το βασικό κριτήριο για την πραξικοπηματική και απροσδόκητη σε έκταση, εφαρμογή των καταργήσεων την παρούσα χρονική στιγμή, είναι η εξοικονόμηση πόρων.

Εμείς όλοι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αν και αντιλαμβανόμαστε τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας, δε σκοπεύουμε να γίνουμε συνένοχοι στην πολιτική της κυβέρνησης που στοχεύει να εξοικονομήσει χρήματα σε βάρος των παιδιών μας και να οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια το ελληνικό σχολείο στην πλήρη αποδυνάμωσή του, ενώ ταυτόχρονα θα παρασύρει την ελληνική ύπαιθρο σε πλήρη εγκατάλειψη, ερημοποίηση και απαξίωση.

Στη δική μας Περιφέρεια, που εκτείνεται από τον Αρχάγγελλο της Πέλλας, την Άνω Βροντού των Σερρών, τις Μουριές του Κιλκίς, το Παλιούρι της Χαλκιδικής, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τα ιδιαίτερα και ποικιλόμορφα χαρακτηριστικά στο ανάγλυφό της, φοιτά το 1/6 του μαθητικού δυναμικού της χώρας (116.755 μαθητές) και επιτελούν το λειτούργημά τους περίπου 32.000 εκπαιδευτικοί σε 2.540 σχολεία (933 Νηπιαγωγεία, 1024 Δημοτικά, 308 Γυμνάσια, 195 ΓΕ.Λ., 61 ΕΠΑ.Λ., 19 ΕΠΑ.Σ.) που βρίσκονται διάσπαρτα σε ορεινές, ημιορεινές, πεδινές, παράλιες, αστικές, ημιαστικές και επαρχιακές περιοχές.

Ως διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δηλώνουμε:

αντίθετοι στην ισοπεδωτική πολιτική της κυβέρνησης που προτίθεται αιφνιδιαστικά να εφαρμόσει το σαρωτικό σχέδιο της κατάργησης-συγχώνευσης εκατοντάδων σχολείων της πατρίδας μας,

καλούμε τις κυρίες Διαμαντοπούλου, Χριστοφιλοπούλου και Γεννηματά να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους για τη σχολική χρονιά 2011-2012,

να δοθεί παράταση ενός έτους, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς μέσα από ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο να αποφασίσουν το καλύτερο για τους μαθητές που αποτελούν το μέλλον της πατρίδας μας και τέλος

να εφαρμοσθεί πιλοτικά για το σχολικό έτος 2011-2012 το σχέδιο των συγχωνεύσεων σε μια περιοχή ή σε μια Περιφέρεια, ώστε με τη μελέτη των αποτελεσμάτων να διαφανούν τυχόν ατέλειες στην πράξη.

Τη στιγμή αυτή η κρίση στην αγορά και στην κοινωνία έχει ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής και ανοχής, ενώ ο Έλληνας πολίτης προσπαθεί να επιβιώσει. Δεν θα επιτρέψουμε να πειράξουν αδίκως τα παιδιά μας μετακινώντας και στοιβάζοντάς τα σε σχολεία-στρατώνες που επέλεξε σε ελάχιστο χρόνο, μια ομάδα αρμοδίων σε κάποια γραφεία του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων.

Όλοι εμείς στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα αγωνιστούμε με όσες δυνάμεις διαθέτουμε και θα υπερασπιστούμε τα δίκαια αιτήματα των παιδιών, των γονιών, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας όχι μόνο της Περιφέρειάς μας αλλά και ολόκληρης της πατρίδας μας».

Σχετικά με το ίδιο θέμα, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Ε. Φωτόπουλος δήλωσε τα εξής:

«Προσπαθεί να μας πείσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, με προσχηματικές-εκβιαστικές και κατευθυνόμενες διαβουλεύσεις, ότι προλαβαίνει στο ελάχιστο χρονικό διάστημα ενός μήνα (27-01-2011 στάλθηκε από το Υπουργείο η σχετική εγκύκλιος στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και 25-02-2011 απέστειλαν οι Διευθύνσεις συμπληρωμένους τους σχετικούς πίνακες στο Υπουργείο) να ολοκληρώσει για όλη την επικράτεια τη σοβαρότατη μελέτη που απαιτείται και αφορά στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις ώστε να αποφασίσει σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν τη σχολική χρονιά 2011-2012, άνω του μισού εκατομμυρίου μαθητές σε όλη τη χώρα αναστατώνοντας χιλιάδες οικογένειες.

Άλλωστε και η κ. Διαμαντοπούλου στην ομιλία της προς τους Δημάρχους, παραδέχεται ότι απαιτείται ο απαραίτητος χρόνος ωρίμανσης για τέτοιου είδους αλλαγές, καθώς αναφέρει πως η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη Φιλανδία ξεκίνησε το 1973 για να είναι σήμερα η πρώτη χώρα σε επιδόσεις σε θέματα παιδείας στον κόσμο».
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη