- Όχι, που θα τον άφηνε η Χρύσα...
- Τον εγκαλεί για εγκατάλειψη των ποδηλατοδρόμων...
- Τον "καρφώνει" γιατί δεν απάντησε σε ερώτημά της...
Η Χρύσα Αράπογλου φαίνεται ότι δεν έχει χωνέψει τον Γιάννη Μπουτάρη και τη νίκη του... Αλλιώς δεν εξηγείται το άγριο "χώσιμό" που του κάνει με αφορμή την κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι ποδηλατόδρομοι στη Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον, η βουλευτίνα του ΠΑΣΟΚ...
- "καρφώνει" τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης στους συναρμόδιους υπουργούς, σε επερώτηση που τους κάνει ζητώντας να πληροφορηθεί εάν ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει αποφασίσει να καταργήσει τους ποδηλατόδρομους.
- Τον εγκαλεί γιατί δεν απάντησε εδώ και αρκετό καιρό στο ερώτημα που του έχει επιβάλει.
- Τον κατηγορεί ότι έχει εγκαταλείψει το πετυχημένο έργο το οποίο κατά γενική παραδοχή βοήθησε στην εξάπλωση της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη (εμμέσως δίνει εύσημα στον Παπαγεωργόπουλο για το έργο).
Η επερώτηση είναι η εξής:
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
2. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΘΕΜΑ: «Εγκατάλειψη του δικτύου ποδηλατοδρόμων στην Θεσσαλονίκη.
Σκέψεις για κατάργηση;»
Με την με αριθ. πρωτ. 8055/20-12-2010 ερώτηση μου- για την οποία και δεν έλαβα μέχρι σήμερα απάντηση από τον υπεύθυνο για τη συντήρηση των ποδηλατοδρόμων, σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα των Υπουργείων, Δήμο Θεσσαλονίκης - αναφέρθηκα στα ζητήματα ελλιπούς συντήρησης του δικτύου ποδηλατοδρόμων στην Θεσσαλονίκη υποστηρίζοντας ότι:
Το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στον Δήμο Θεσσαλονίκης, που κατασκευάστηκε πριν ένα χρόνο και στοίχισε στους δημότες της Θεσσαλονίκης 1,5 εκατομμύριο ευρώ, σήμερα βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους εγκατάλειψης.
Σημαντικά κομμάτια του δικτύου, που βρίσκονται πάνω σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές, είτε εξαιτίας της απερισκεψίας των οδηγών, είτε λόγω της ελλιπούς συντήρησης τους από τις Υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα:
• Τα πλαστικά διαχωριστικά που ήταν βιδωμένα στην άκρη για να καθορίζουν τα όρια του ποδηλατοδρόμου στην πλειονότητα τους έχουν εξαφανιστεί
• Η κόκκινη άσφαλτος που χρησιμοποιήθηκε για να κάνει διακριτό τον ποδηλατόδρομο από τους οδηγούς έχει ξεθωριάσει με αποτέλεσμα δύσκολα να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο οδόστρωμα
• Οι ποδηλατόδρομοι, ειδικά τις βραδινές ώρες, με ανοχή των αρμοδίων, συνεχίζουν να μετατρέπονται σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων
Είναι αλήθεια ότι το συγκεκριμένο έργο, στον ένα χρόνο της λειτουργίας του, ενθάρρυνε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιούν το ποδήλατο και έφερε σημαντική αύξηση στον αριθμό των χρηστών του ποδηλάτου για μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης. Δεδομένης λοιπόν αυτής της αύξησης, η εγκατάλειψη του έργου καθημερινά εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των ποδηλατών.
Με δεδομένα ότι :
• Σε πρόσφατη συνάντηση του Συλλόγου BIKE RESPECT με εκπροσώπους της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκη για το θέμα της συχνής κλοπής των ποδηλάτων, όπως προκύπτει και από το σχετικό δελτίου τύπου που εξέδωσε ο Σύλλογος, ακούστηκαν σκέψεις « για ενδεχόμενη μελλοντική κατάργηση των ποδηλατοδρόμων, καθώς υπολειτουργούν και στερούν μια λωρίδα κυκλοφορίας» ( επισυνάπτεται το σχετικό δελτίου Τύπου)
• Μέχρι σήμερα δεν μου έχει κοινοποιηθεί καμία απάντηση από τον Δήμο Θεσσαλονίκης στην με αριθ. πρωτ. 8055/20-12-2010 ερώτησή μου
• Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μακεδονίας - Θράκης» 2007-2013, μέχρι σήμερα δεν έχει ενταχθεί κανένα έργο για την δημιουργία ή για την επέκταση ποδηλατοδρόμου σε όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1. Υπάρχει σκέψη στους αρμόδιους φορείς για κατάργηση των ποδηλατοδρόμων στην Θεσσαλονίκη;
2. Αν όχι, πώς και πότε θα αντιμετωπιστούν τα ζητήματα συντήρησής τους;
3. Θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις στην κατασκευή τους και με ποιο χρονικό ορίζοντα;
Υπάρχει βούληση για επέκτασή τους και με ποιό συγκεκριμένο σχεδιασμό;