Ψηφίζω ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ

Ψηφίζω ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ

11 Απρ 2011

Ο συμπαθής κ. Ψωμιάδης και η καταδίκη του [Νο 3]

Άκουσα σήμερα τις δηλώσεις του κ. Ψωμιάδη. Σταχυολογώ: «ούτε σε αργία υπάρχει περίπτωση να τεθώ διότι δεν υπάρχει κανένα σημείο του Νόμου που να δίνει το δικαίωμα στον καλό γενικό γραμματέα τον κ. Σώκο να με θέσει σε αργία. Αυτό ας το ξεχάσουν ορισμένοι" …. «Εγώ εκφράζω το πνεύμα του Νόμου. ..Για χίλια ευρώ κινδυνεύω να χάσω την θέση μου, όταν εσύ ο Διοικητής της..
 τροχαίας έχεις δικαίωμα, ο εφοριακός έχει το δικαίωμα, ο τραπεζικός έχει το δικαίωμα, η κυβέρνηση έχει το δικαίωμα, ο Υπουργός Οικονομικών μπορεί να χαριστεί σε δισεκατομμύρια, όταν άλλοι κλέψανε δισεκατομμύρια, καταληστέψαν τον κόσμο και σήμερα ο κοσμος πληρώνει αυτά, εγώ καλούμαι για χίλια ευρώ. Ολοι κρινόμαστε. Προτιμώ να κριθώ από την βούληση του λαού, που κρίθηκα πριν 4 μήνες, παρά από την βούληση του δικαστηρίου. Δεν θέλω να πω τίποτα άλλο για το δικαστήριο. Σέβομαι την απόφαση, σέβομαι τους δικαστές. Εκεί όσοι παρευρέθηκαν κατάλαβαν τί έγινε. Δεν έχω να φοβηθώ τίποτε.»


Είναι σαφής η προσπάθεια του κ. Ψωμιάδη να προκαταλάβει την απόφαση του Ελεγκτή Νομιμότητος, τον οποίο κολακεύει [«ο καλός κ. Σώκος»]. Όμως ο νόμος είναι σαφής: η αργία είναι υποχρεωτική. Και ποιοι, άραγε, είναι οι ορισμένοι που πρέπει να ξεχάσουν τη βεβαιότητα ότι θα τεθεί σε αργία; Στη συνέχεια λέγει ότι αυτός είναι το πνεύμα του Νόμου. Μου θύμισε το υπό του Λουδοβίκου του 14ου ρηθέν «το κράτος είμαι εγώ». Τόση μετριοφροσύνη. Ακολούθως διερωτήθηκε γιατί τιμωρείται αυτός, αφού άσκησε μία εξουσία που ασκούν τόσοι άλλοι δημόσιοι λειτουργοί. Κανείς, βεβαίως, δεν τον ερώτησε, εάν οι άλλοι ασκούν τη σχετική εξουσία συννόμως ή παρανόμως, όπως απεφάνθη το δικαστήριο ότι έπραξε εκείνος. Εν τέλει δηλώνει ότι προτιμά να τον κρίνει ο λαός αντί τα δικαστήρια, αλλά αντιλαμβανόμενος το ολίσθημά του διορθώνει λέγοντας ότι σέβεται τη δικαστική απόφαση και τους δικαστές. Μετανοεί, όμως, αμέσως που δηλώνει τόσο σεβασμό και μας ενημερώνει ότι όσοι ήταν στο δικαστήριο κατάλαβαν τί έγινε. Επειδή εγώ δεν ήμουν στο δικαστήριο, θα μπορούσατε κ. Ψωμιάδη να μου πείτε τί ακριβὠς έγινε; Και βεβαίως δεν παρέλειψε να πει ότι τον διώκουν για τη στάση του στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων. Και ερωτώ: το ίδιο συνέβαινε και όταν καταδικασθήκατε σε πρώτο βαθμό επί ΝΔ το έτος 2009 κ. Ψωμιάδη; Μάλλον όχι. Άρα, αφού δεν πρέπει να σας δίωκε η ΝΔ στον πρώτο βαθμό, μάλλον δεν πρέπει να σας διώκει το ΠΑΣΟΚ στον δεύτερο βαθμό. Ορθώς, λοιπόν, υπολαμβάνω ότι σας διώκει π.χ. ο κ. Τρεμόπουλος ή το ΚΚΕ ή ο ΣΥΡΙΖΑ;

Διάβασα, όμως, και την άποψη του καθηγητή συνταγματολόγου, πρώην υπουργού και νυν βουλευτή κ. Προκόπη Παυλόπουλου, ο οποίος σαφέστατα εξέφρασε τη θέση ότι ο κ. Ψωμιάδης δεν μπορεί να τεθεί σε αργία, διότι το αδίκημα τελέσθηκε όταν ήταν Νομάρχης, ο δε νόμος σήμερα ορίζει περί Περιφερειάρχη και όχι περί Νομάρχη. Δεν έμεινα εμβρόντητος, όταν διάβασα την άποψη του κ. Παυλόπουλου. Είμαι συνηθισμένος στα νομικοπολιτικά τερτίπια, τα οποία και απεχθάνομαι. Ερωτώ, όμως, τον κ. Παυλόπουλο: ο νόμος [Καλλικράτης] ορίζει ότι ο Περιφερειάρχης εκπίπτει, αν καταδικασθεί για «παραχάραξη, κιβδηλεία, πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση, δωροδοκία, εκβίαση, κλοπή, υπεξαίρεση, απιστία, απάτη, καταπίεση, αιμομιξία, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, παράβαση της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, τη λαθρεμπορία, καθώς και για παράβαση καθήκοντος». Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι Περιφερειάρχης τις ουδέποτε είχε ασχοληθεί με την πολιτική ασκών π.χ. την ιατρική ή την δικηγορία. Θέτει, όμως, υποψηφιότητα και εκλέγεται Περιφερειάρχης την 10.11.2010. Ακολούθως καταδικάζεται σήμερα για αιμομιξία ή για ψευδή βεβαίωση ιατρού ή για απιστία δικηγόρου τελεσθείσα π.χ. το έτος 2008. Τι θα λέγατε στην περίπτωση αυτή; Ότι όταν τέλεσε το αδίκημα δεν ήταν Περιφερειάρχης, άρα δεν μπορεί να τεθεί σε αργία; Μάλλον όχι. Γιατί, λοιπόν, τοποθετείτε τον κ. Ψωμιάδη στη ζώνη του λυκόφωτος αντί να δηλώσετε «Η απόφαση αυτή ας γίνει οδηγός για τη Δικαιοσύνη, ώστε να πατάσσει την παρανομία αμείλικτα και υπόμνηση στους υποψήφιους παραβάτες ότι ο νόμος θα εφαρμόζεται προς πάσα κατεύθυνση. Είθε το φωτεινό παράδειγμα των δικαστικών λειτουργών της Θεσσαλονίκης να μπορούσαμε να ακολουθήσουμε και στη Βουλή, πράγμα που αδυνατούμε να πράξουμε διότι έχουμε δέσει τα χέρια μας μόνοι μας.»

Εν κατακλείδι εγώ περίμενα από σας κ. Ψωμιάδη μία λεβλεντικη δήλωση του τύπου: «Η Δικαιοσύνη απεφάνθη. Δύο εισαγγελείς εφετών και οκτώ εφέτες έκριναν πως είμαι ένοχος. Θα προσφύγω στον Άρειο Πάγο και πιστεύω πως στο τέλος θα δικαιωθώ. Αύριο θα ζητήσω αρμοδίως να τεθώ σε αργία, όπως ο νόμος ορίζει, ώστε η Περιφέρεια να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα. Σε κάθε περίπτωση δεν εγκαταλείπω τον πολιτικό στίβο και τα πιστεύω μου, ούτε μετανοώ για μία πράξη που είχα την πεποίθηση ότι κινείται εντός των πλαισίων της νομιμότητος και στην οποίαν οδηγήθηκα μη ελαυνόμενος από ταπεινά κίνητρα.» Έχω την εντύπωση πως μία τέτοια δήλωση θα χειροκροτούσαν οι πάντες. Ίσως, όμως, είμαι υπέρ το δέον αιθεροβάμων.

Σωτήριος Καλαμίτσης
Δικηγόρος
"ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΑΛΑΜΙΤΣΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ"
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη