4 Απρ 2011

Τα είπα, ξείπα του Γιάννη Μπουτάρη

Αναμφίβολα το πρόσημο στην αξιολόγηση των πρώτων 100 ημερών της διοίκησης του Γιάννη Μπουτάρη στο δήμο Θεσσαλονίκης δεν είναι θετικό. Σαφώς έχει ελαφρυντικά, σαφώς ανέλαβε να φέρει εις πέρας ένα «βαρύ» φορτίο, αν συνυπολογίσει κανείς μια 25χρονη διοίκηση και τον Καλλικράτη. Ωστόσο οι προεκλογικές του υποσχέσεις - δεσμεύσεις απέχουν...
παρασάγγας από τις μετεκλογικές του πράξεις. Αν και οι περισσότεροι θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι είναι ακόμη αρκετά νωρίς για να βγούνε χρήσιμα και ουσιαστικά συμπεράσματα, δεν περνά απαρατήρητο το γεγονός ότι το πρώτο δείγμα της διοίκησης Μπουτάρη δεν έχει αφήσει ικανοποιημένους τους Θεσσαλονικείς.


Σκουπίδια
Το θέμα που απασχολεί σήμερα τη Θεσσαλονίκη, περισσότερο από κάθε τι άλλο, είναι αυτό των σκουπιδιών. Οι στοίβες μπροστά από τους γεμάτους κάδους εξακολουθούν να πνίγουν την πόλη και παρόλα αυτά δεν ακούγεται το παραμικρό. Ο Γιάννης Μπουτάρης εξακολουθεί να επενδύει στη λογική της «καμένης γης» και για όλα ευθύνονται οι… προηγούμενοι! Τη μια φταίει η έλλειψη ανταλλακτικών, την άλλη έγινε λάθος τιμολόγηση των καυσίμων από την εταιρεία πετρελαιοειδών, την άλλη ευθύνονται οι εργαζόμενοι και η χαμηλή τους απόδοση. Βελτίωση, σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο δήμαρχος στη συνέντευξη της Τετάρτης, θα διαπιστώσουμε έως το καλοκαίρι. Μέχρι τότε έχει ο Θεός. Μέσα σε όλα αυτά οι εργαζόμενοι στο δήμο καταγγέλλουν ότι η νέα δημοτική αρχή προσπαθεί να ιδιωτικοποιήσει την υπηρεσία καθαριότητας. Ήδη υπάρχουν καταγγελίες ότι από τους συνολικά 200 εργαζόμενους που συμμετέχουν στην αποκομιδή των σκουπιδιών, μόνο οι 30 ανήκουν στους συμβασιούχους νέας γενιάς. Οι υπόλοιποι προέρχονται από ιδιωτικά συνεργεία.

Πρόσημο:-



Οικονομικά του δήμου
Το πρώτο μέλημα της διοίκησης Μπουτάρη ήταν να ασχοληθεί με τα οικονομικά του δήμου όπου, κατά δήλωση του αρμόδιου αντιδημάρχου, Χασδάι Καπόν, επικρατούσε «χάος και μπάχαλο». Διαπιστώθηκε έλλειψη μηχανογραφημένου διπλογραφικού λογιστικού συστήματος, λογιστικές παραλείψεις και έλλειψη συστήματος παρακολούθησης, που σε συνδυασμό με την έλλειψη μητρώου, είχαν άφηναν μια θολή εικόνα για την κατάσταση των ταμείων του δήμου. Αυτή τη στιγμή ο δήμος Θεσσαλονίκης φέρεται να χρωστά 35 εκατομμύρια ευρώ σε προμηθευτές, 42 εκατομμύρια ευρώ σε τράπεζες, 17 εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα, ενώ υπάρχει και το άνοιγμα των 51,44 εκατομμυρίων ευρώ από την υπόθεση της υπεξαίρεσης. Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Μπουτάρης είπε ότι πρέπει να περάσει μια διετία για να μπει μια τάξη και υποστήριξε ότι «αν δεν υπάρξει οικονομικός «Καλλικράτης», θα εξαρτώμεθα πάντα από το κράτος». Ο νέος προϋπολογισμός του δήμου είναι μειωμένος και σε πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος μίλησε για «ευκαιρία να υπάρξει επιμέλεια και δυναμισμός στη μελλοντική οικονομική πολιτική του δήμου, με απορρόφηση πόρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που σύμφωνα με το δήμαρχο θα αυξήσουν τα έσοδα του δήμου».

Πρόσημο: +

Τουρισμός
Από την πρώτη στιγμή που ο Γιάννης Μπουτάρης πέρασε την πόρτα του δημαρχιακού μεγάρου επένδυσε στον τουρισμό. Δεσμεύτηκε ότι θα κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε κάθε χρόνο να έρχονται 300.000 Τούρκοι τουρίστες και άλλοι τόσοι Εβραίοι «να χτυπάνε κάρτα στην πόλη μας». Εδώ και καιρό η Turkish Airlines συνέδεσε την Κωνσταντινούπολη με τη Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο «Μακεδονία», κίνηση που χαιρετήθηκε από το δήμαρχο, ωστόσο δεν ειπώθηκε κουβέντα όταν διακόπηκε η αντίστοιχη σιδηροδρομική γραμμή. Επίσης, ως πρόεδρος, ενεργοποίησε τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ, ενώ ενδεικτικό του πως βλέπει τη Θεσσαλονίκη είναι ο χαρακτηρισμός που της απέδωσε ως «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων». Μέσα σε όλα η δημοτική αρχή φέρεται να διεκδικεί για την πόλη τον διεθνή τίτλο «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014».

Πρόσημο:+


Δρομολόγηση έργων

Σε 100 ημέρες η διοίκηση Μπουτάρη δεν προλαβαίνει να ξεκινήσει μια σειρά έργων. Παρόλα αυτά δρομολογείται η διαμόρφωση του παραλίας από τον Ναυτικό όμιλο μέχρι το Λευκό Πύργο, η ανάπλαση πλατείων και η ανάπλαση της παραμελημένης περιοχής της οδού Καρακάση.

Πρόσημο +



Αποκλεισμός αυτοκινήτων από την Τσιμισκή
Προεκλογικά ο δήμαρχος είχε υποσχεθεί ότι κάποιες ημέρες της εβδομάδας θα μετατρέπει την οδό Τσιμισκή σε… πεζόδρομο προκειμένου να τονωθεί η αγοραστική κίνηση. «Γι’ αυτό», είχε πει χαρακτηριστικά, «δεν χρειάζονται χρήματα αλλά κορίνες για να εμποδίζουν την είσοδο των ΙΧ». Εκατό ημέρες η οδός Τσιμισκή παραμένει 24ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, ανοικτή στα ΙΧ...

Πρόσημο:-



«Σύννεφο» τα πρόστιμα της δημοτικής αστυνομίας
Από τα μέσα Ιανουαρίου και μετά οι δημοτικοί αστυνομικοί επιδίδονται σε ένα διαρκές κυνήγι των διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης και στα στενά γύρω από τα δικαστήρια. Το φαινόμενο των διπλοπαρκαρισμένων έχει μειωθεί τους τελευταίους μήνες και τα ταμεία του δήμου γεμίζουν με ευρώ.

Πρόσημο:+


Τραπεζοκαθίσματα στα πεζοδρόμια
Παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες ότι τα πεζοδρόμια θα αδειάσουν από τα παράνομα τραπεζοκαθίσματα των διάφορων καφέ, η κατάσταση παραμένει ως έχει. Οι καταστηματάρχες συνεχίζουν να κερδίζουν τετραγωνικά πεζοδρομίου σε βάρος των πολιτών.

Πρόσημο: -


Δήμαρχος σε ρόλο υπουργού Εξωτερικών
Τα τελευταία χρόνια ο Γιάννης Μπουτάρης προέτρεπε τον προκάτοχό του να μην ασκεί καθήκοντα… υπουργού Εξωτερικών. Τέσσερις μήνες μετά τις δημοτικές εκλογές, ο νέος δήμαρχος ξέχασε τις νουθεσίες του. Εκφράζει φιλοτουρκική πολιτική, υπόσχεται τη λειτουργία τζαμιού στον Τούρκο ΥΠΕΞ και εκφέρει άποψη για το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων.

Πρόσημο:-


Από το ΚΕΘΕΑ στο νέο δημαρχείο
Πριν αναλάβει τα νέα του καθήκοντα ως δήμαρχος, ο Γιάννης Μπουτάρης είχε υποσχεθεί πως η πρώτη συνεδρίαση του νέου δημοτικού συμβουλίου θα λάμβανε χώρα στο ΚΕΘΕΑ-Ιθάκη, «για να δείξουμε τη σημασία που δίνουμε στα εξαρτημένα άτομα». Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ.

Πρόσημο:-


Παρεμπόριο
Πρόκειται για ένα θέμα που είχε γίνει «σημαία» της προεκλογικής εκστρατείας του σημερινού δημάρχου. Μάλιστα είχε δεσμευτεί ότι θα το κυνηγήσει «αλύπητα». Τότε δεσμευόταν ότι θα έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να το εξαλείψει. Σήμερα το χαρακτηρίζει «λερναία ύδρα» και αναζητά τρόπους να απομακρύνει τους πλανόδιους πωλητές από τους εμπορικούς δρόμους της πόλης, στέλνοντας τους στην παραλία ή στους χώρους των πανεπιστημίων. Δηλαδή, εκεί που έχουν ήδη εγκατασταθεί…

Πρόσημο:-


ΔΕΠΘΕ

Μέχρι σήμερα ο κ. Μπουτάρης φαίνεται να τηρεί τη δέσμευση του ότι δεν θα κλείσει η δημοτική ραδιοτηλεόραση. Κανείς όμως δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το τι σκοπεύει να κάνει στο απώτερο μέλλον. Ο ίδιος απαξίωσε τη TV-100 στο δημοτικό συμβούλιο χαρακτηρίζοντας την «σκ…τά τηλεόραση». Με την απόλυση των πέντε διευθυντών, για τους οποίους παραδέχτηκε ότι δεν είχε κάτι εναντίον τους αλλά το έκανε στο όνομα της… ανανέωσης και του εξορθολογισμού, επέδειξε μικροκομματική συμπεριφορά. Το μέλλον των δημοσιογράφων και των τεχνικών που εργάζονται στη δημοτική ραδιοτηλεόραση είναι ανασφαλές, από τη στιγμή που μέσω της μείωσης του προϋπολογισμού προσανατολίζεται να μειώσει τον αριθμό τους σε 90 από περίπου 230 που είναι σήμερα.

Πρόσημο:-


Συμβασιούχοι στο δήμο Θεσσαλονίκης
Οι ημέρες που ο Γιάννης Μπουτάρης δήλωνε ότι θα «ματώσει» για να μη χάσει κανένας συμβασιούχος τη δουλειά του πέρασαν ανεπιστρεπτί. Όλοι τους απομακρύνθηκαν, ενώ προ ημερών δήλωσε στην υπουργό Εργασίας, Λούκα Κατσέλη, ότι οι ανάγκες του δήμου Θεσσαλονίκης μπορούν να καλυφθούν με τους μισούς εργαζόμενους από αυτούς που εργάζονται σήμερα! Προεκλογικά δε, είχε υποσχεθεί στους δημοτικούς αστυνομικούς ότι πρόκειται να απαιτήσει την ενισχύσει την υπηρεσία τους με την πρόσληψη 400 νέων συναδέλφων τους.

Πρόσημο: -

(Αναδημοσίευση του ρεπορτάζ των Χρήστου Τσαλικίδη και Χρύσας Κυριακού από την εφημερίδα "Καρφίτσα")
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη