Στον αέρα η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μέτρο, ο οποίος βρέθηκε σήμερα στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα το Μετρό Θεσσαλονίκης, προκαλούμενος από τον Κ. Γκιουλέκα, είπε πως...
από εδώ και εμπρός πρόκειται να ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για το θέμα της επέκτασης προς την Καλαμαριά, καθώς δεν είχε ενημερωθεί μέχρι σήμερα, και εφόσον υπάρξει συμφωνία τότε θα γίνουν οι σχετικές ενέργειες για να προχωρήσουν οι μελέτες γι’ αυτή την αλλαγή.
Όπως ανέφερε ο Κ. Γκιουλέκας, γίνεται λόγος για αλλαγές του αρχικού σχεδιασμού του Μετρό και για την επέκτασή του προς την Καλαμαριά, την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν έχει καμία ενημέρωση. Συγκεκριμένα, όπως ο ανέφερε ο Κ. Γκιουλέκας, ο αρμόδιος Επίτροπος της Ε.Ε. για τα Δημόσια Έργα, δηλώνει ότι η Ε.Ε. δεν γνωρίζει τίποτα για την αλλαγή του σχεδιασμού και ότι δεν έχει υποβληθεί καμία σχετική αίτηση από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης προς την Ε.Ε.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Κ. Γκιουλέκας επικαλέστηκε εσωτερικό έγγραφο της κοινοπραξίας που εκτελεί το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, αναφέροντας τους συγκεκριμένους αριθμούς πρωτοκόλλου με τους οποίους εστάλη στην εταιρία Αττικό Μετρό πριν από δέκα ημέρες. Στο συγκεκριμένο έγγραφο, που αποτελεί την έκθεση του αρχιμηχανικού που επιβλέπει το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, -όπως μάλιστα παραδέχτηκε και ο εκπρόσωπος της εταιρίας όταν ρωτήθηκε από τον Κ. Γκιουλέκα αν το έγγραφο ισχύει-, ο επιβλέπων αρχιμηχανικός επισημαίνει καθυστερήσεις, δεσμεύσεις και διακοπές των εργασιών στους περισσότερους σταθμούς της πόλης. Την ίδια ώρα που εκπρόσωποι της εταιρίας που έδωσαν το «παρών» στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως επίσης και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης έκαναν λόγο για το έργο του Μετρό που προχωρά με «ταχείς ρυθμούς».
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο έγγραφο, δεσμεύονται, δηλαδή σταματούν, οι εργασίες στους παρακάτω σταθμούς: Συντριβανίου, Παπαφειου, Πανεπιστημίου, Φλέμινγκ, Αναλήψεως, Ευκλείδη, ενώ το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων εξακολουθεί να παραμένει και να καθυστερεί τις εργασίες.
Για «γαϊτανάκι εμπαιγμού» έκανε λόγο ο Κ. Γκιουλέκας, ο οποίος ανέφερε πως εκπρόσωποι της εταιρίας και πολιτική ηγεσία μιλούν για επέκταση του Μετρό, την ώρα που δεν έχει προχωρήσει στην ολοκλήρωσή της η βασική γραμμή.
«Το μόνο που ζητάμε ως πολίτες αυτής της πόλης είναι να μας ενημερώσετε για το πότε η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει αυτό το έργο. Μέχρι στιγμής, βλέπουμε μόνο έναν ατελείωτο εμπαιγμό και η Κυβέρνηση χρυσώνει το χάπι εξαγγέλλοντας επεκτάσεις του Μετρό, την ώρα που η βασική γραμμή προχωρεί με ρυθμούς χελώνας» ανέφερε χαρακτηριστικά.