28 Ιουν 2011

Αναπτυξιακές πρωτοβουλίες χωρίς δημοσιονομικό κόστος


Του Στράτου Γ. Σιμόπουλου*
(Το παρακάτω κείμενο  περιλαμβάνει τις προτάσεις που ανέπτυξε ο κ. Σιμόπουλος κατά τη χθεσινή παρουσία του στο ΒΕΘ)

Ήταν κανόνας έως σήμερα, οι προτάσεις της αντιπολίτευσης για τις αναγκαίες στη χώρα αναπτυξιακές πολιτικές, να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη το δημοσιονομικό κόστος και να αποτελούν ουσιαστικά συρραφή αιτημάτων διαφόρων κλάδων. Η Νέα Δημοκρατία με την κατάθεση των προτάσεων Ζάππειο ΙΙ, απέδειξε ότι κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση. Κινούμενοι και εμείς στο ίδιο πνεύμα, παρουσιάζουμε παρακάτω ορισμένες προτάσεις που έχουν υιοθετήσει με επιτυχία άλλες χώρες και οι οποίες θα μπορούσαν ακόμα και μέσα στις σημερινές συνθήκες έλλειψης ρευστότητος της ελληνικής οικονομίας να δώσουν ανάσες ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα...
Εξαγωγείς 
-Καθιέρωση διεθνούς εκθέσεως «BEST OF GREEK» με συμμετοχή των κορυφαίων ελληνικών εταιριών, επιλεγμένων όμως με βάση συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

-Σύσταση ενός οργάνου που θα εξετάζει κάθε εξαγωγική εταιρία και θα προτείνει αλλαγές στα προϊόντα της έτσι ώστε αυτά να γίνουν ανταγωνιστικά (καμπάνια «Προσθέτοντας αξία στο Εθνικό Προϊόν»).

-Δημιουργία μιας πιστοποίησης σε όλα τα Ελληνικά Εστιατόρια, κυρίως στο εξωτερικό, ως «Γνήσια Ελληνικά Εστιατόρια», στα πρότυπα της Ιταλίας, με βασική προϋπόθεση να χρησιμοποιούν Ελληνικά προϊόντα κ.λπ.

-Ειδικό καθεστώς τιμολόγησης, από τα ΕΛΤΑ, σε online εμπορικές επιχειρήσεις, με σκοπό να γίνουν ανταγωνιστικά τα έξοδα αποστολής των προϊόντων σε Αμερική και Ευρώπη. Σήμερα οι τιμές που χρεώνουν οι couriers είναι απαγορευτικές (ο τζίρος των on-line εμπορικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα το 2009 ήταν 1,4 δις. ευρώ).

Τουρισμός

-Νέα καινοτόμος μέθοδος χρηματοδότησης ξενοδοχειακών εταιριών με ενέχυρο προσυμφωνημένες διανυκτερεύσεις αντί για άλλα περιουσιακά στοιχεία (θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το ΕΤΕΑΝ).

-Καμπάνια ώστε να κινητοποιηθούν όλοι οι πολίτες και να απευθύνουν πρόσκληση προς φίλους και συγγενείς τους που κατοικούν στο εξωτερικό να έρθουν για διακοπές φέτος στην Ελλάδα.

-Καμπάνια τοποθέτησης σε όλα τα email των Ελλήνων πολιτών προς το εξωτερικό Signature Link “Come to Greece”.

-Συνέργειες

-Παγκόσμια εκστρατεία “Buy Greek” με τη συνέργεια των κλάδων εξαγωγών και τουρισμού. Με κάθε αγορά ενός ελληνικού προϊόντος στο εξωτερικό, οι καταναλωτές θα μπορούν να συλλέγουν πόντους ή κουπόνια, τα οποία να εξαργυρώνουν σε μία ιστοσελίδα κερδίζοντας εκπτώσεις σε ξενοδοχεία, αεροπορικά εισιτήρια κ.λπ.

-Παροχή δωρεάν του αεροπορικού εισιτηρίου της επιστροφής (Off Peak Season) για τουρίστες από συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές με την προϋπόθεση να κλείσουν δωμάτια για επταήμερη διαμονή σε συγκεκριμένα επίσης ξενοδοχεία και προορισμούς. Το κόστος των εισιτηρίων θα επιμερίζεται ανάμεσα στους ξενοδόχους και στην αεροπορική εταιρεία που θα συμβληθεί με το πρόγραμμα και δεν θα μπορεί να ξεπερνά το 20% του κόστους για το ξενοδοχείο.

Εμπόριο

-Δημιουργία ιστοσελίδας στην οποία θα υπάρχουν πληροφορίες για προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και τους αντίστοιχους προμηθευτές τους.

-Δημιουργία ιστοσελίδας στην οποία θα μπορούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ενώνουν τις δυνάμεις τους και να κάνουν συλλογικές αγορές σε υπηρεσίες και προϊόντα (οικονομίες κλίμακος).

Οικοδομή

-Νέα ευέλικτα στεγαστικά δάνεια πολύ μεγάλης διάρκειας ή χωρίς λήξη (Perpetual). Ο αγοραστής πληρώνει μόνο τόκους και όχι κεφάλαιο (γίνεται στην Ιαπωνία).

-Νομοθετικό πλαίσιο για νέου τύπου συμβόλαια (Rent to Buy) όπου ο ενοικιαστής ενός ακινήτου μπορεί να κάνει συμφωνία με τον ιδιοκτήτη και να αγοράσει ένα δικαίωμα (option) αγοράς της κατοικίας σε μια συγκεκριμένη τιμή μετά από κάποια χρόνια πληρώνοντας ένα premium στο ενοίκιο.

Εργολήπτες

Δυνατότητα μέσω του ΕΤΕΑΝ το κράτος να παρέχει εγγυήσεις στις τράπεζες για προεξόφληση λογαριασμών πιστοποιημένων εργασιών από δημόσια έργα (σήμερα οι τράπεζες ζητούν εξασφάλιση σε ακίνητα).

Βιοτέχνες
Δημιουργία Ινστιτούτου (Think Tank) με σκοπό τη διοργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων επιμόρφωσης των βιοτεχνών σε εξειδικευμένους τομείς, όπως είναι η αγορά ειδών πολυτελείας, προϊόντων για καταναλωτές τρίτης ηλικίας κ.λπ.

Η παρουσίαση των παραπάνω προτάσεων αποδεικνύει ότι η ανάπτυξη πέρα από τις μεγάλες παρεμβάσεις (γραφειοκρατία, φορολογία, δημόσιες επενδύσεις κ.λπ.) οφείλει να βασισθεί και σε καλές ιδέες, οι οποίες με μεθοδική δουλειά μπορούν να φωτίσουν έναν άλλο παράλληλο δρόμο. Δρόμο τον οποίο δεν ακολούθησε η Κυβέρνηση όταν η ΝΔ μετ’ επιτάσεως ζητούσε από αυτήν να διαπραγματευθεί την εκταμίευση των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων του ΕΣΠΑ με δυνατότητα οπισθοβαρούς καταβολής της εθνικής μας συμμετοχής. Χάσαμε δυστυχώς ένα χρόνο και σήμερα το θέμα έχει τεθεί πλέον όχι από εμάς αλλά από τα Ευρωπαϊκά Όργανα.

* O Στράτος Σιμόπουλος είναι επιχειρηματίας και Αναπληρωτής Γραμματέας Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ.

Περισσότερα άρθρα και απόψεις του κυρίου Σιμόπουλου μπορείτε να διαβάσετε στο blog του:  www.efsimopoulos.gr


 
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη