19 Ιουλ 2011

Θεσσαλονίκη: Θέσεις της παράταξης "Ενεργοί πολίτες" για κρίσιμα ζητήματα

Στις παρεμβάσεις του στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο Δημοτικός Σύμβουλος και επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ- Οικολογία στην Πράξη, Χρήστος Μάτης, αναφέρθηκε στα παρακάτω θέματα:


ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ –ΖΗΣΙΑΔΗΣ ΑΤΕ

Το 2005 η διοίκηση του δήμου έδωσε με αντιπαροχή τρία οικόπεδα στην εταιρεία Ανδρέαδης –Ζησιάδης. Στη συνέχεια το ένα από τα οικόπεδα αυτά, στην οδό Μοναστηρίου 53-55, πήγε εξ ολοκλήρου στο δήμο. Το δεύτερο, στην Μοναστηρίου 49Α, κατά περίπου το 1/6 στο δήμο. Το τρίτο, στην Πολυτεχνείου 33, καθ’ ολοκληρίαν στην εταιρεία.

Η διευθέτηση έγινε με τις αποφάσεις του Δ.Σ., 3120/2008, 3266/2008, 1019/2009, 1448/2010 και 2194/2010, οι οποίες είναι σε ιδιαίτερα τεχνική γλώσσα:

Δέστε το παράδειγμα της πρώτης από αυτές:

«Εγκρίνεται η μεταβίβαση του 69,14% των ποσοστών εξ αδιαιρέτου από το Δημοτικό Οικόπεδο της οδού Πολυτεχνείου 33, τα οποία αντιστοιχούν σε:

Α) για το α’ στάδιο: -10% εξ αδιαιρέτου από το οικόπεδο της οδού Πολυτεχνείου 33, -10%χ83,03% = 8,303% από το οικόπεδο της Μοναστηρίου 49Α

Β) για το β’ στάδιο: -155 εξ αδιαιρέτου από το οικόπεδο της οδού Πολυτεχνείου 33, 15χ 83,03% = 12,4545% από το οικόπεδο της οδού Μοναστηρίου 49Α

Και αθροιστικά : ποσοστό των 2 πρώτων σταδίων 25% (10 +15%) από το οικόπεδο της οδού Πολυτεχνείου 33 και 20,7575% (8,3035 + 12,4545%) από το οικόπεδο της οδού Μοναστηρίου 49Α

Γ) για το γ’ στάδιο 2,625% από το δημοτικό οικόπεδο της οδού πολυτεχνείου 33, δηλαδή συνολικό ποσοστό 69,14% εξ αδιαιρέτου

Ζητώ από τη διοίκηση να αποτιμήσει σε χρηματικό ποσό και να παρουσιάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο το ύψος της ανταλλαγής, δηλαδή τι πραγματική αξία έχουν οι εγκαταστάσεις του δήμου στη Μοναστηρίου 53-55 και το τμήμα της Μοναστηρίου 49Α σε σχέση με το οικόπεδο στην Πολυτεχνείου και το υπόλοιπο κτίσμα στη Μοναστηρίου 49Α.

Για τους Οίκους ανοχής

Η πρόταση τη διοίκησης έχει ως αφετηρία τη διαπίστωση, ότι η πορνεία αποτελεί κοινωνικό πρόβλημα, η οποία (διαπίστωση) είναι λανθασμένη. Και για αυτό προσπαθεί να περιορίσει τη δραστηριότητα σε συγκεκριμένη περιοχή, η οποία είναι μακριά από χώρους κατοικίας. Αυτό δεν πρόκειται να είναι αποτελεσματικό, διότι ουσιαστικά αποτελεί πολιτική παρέμβαση στο real estate. Με την ίδια ακριβώς λογική έγινε και η εγκατάσταση και η απομάκρυνση των οίκων ανοχής από τα λαδάδικα, όταν αναπλάστηκε η περιοχή. Την ίδια στιγμή περιορίζει τον αριθμό των νομίμως παρεχομένων αδειών για λειτουργία οίκων ανοχής, με αποτέλεσμα να δίνει ώθηση στην παράνομη πορνεία. Αυτοί οι περιορισμοί δεν μπορούν να αντέξουν στο νόμο και θα καταρρεύσουν στην πρώτη προσφυγή, συμπαρασύροντας το σύνολο της ρύθμισης. Για αυτό και θα την καταψηφίσω.

Οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονται για την έκταση της πεζοδρομιακής πορνείας, η οποία δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα τους. Αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη κινητικότητα και δραστηριότητα στην περιοχή. Περισσότερο φως, περισσότερες εκδηλώσεις, πολιτισμό και κοινωνική ζωή. Και αυτό είναι δυνατότητα και υποχρέωση του δήμου να το παράσχει και να το διασφαλίσει.

Για το Νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής

Το νέο Δ.Σ. της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής που θα διοργανώσει τις εκδηλώσεις του 2012, διακρίνεται από δύο μονομέρειες

1. Αποτελείται ουσιαστικά από εκπροσώπους της διοίκησης και επιχειρηματίες

2. Είναι ουσιαστικά περιορισμένο στα όρια του Δήμου, χωρίς την εκπροσώπηση άλλων δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Πρόκειται για δύο ελαττώματα τα οποία ενδέχεται να αποβούν καθοριστικά για την εμβέλεια των εκδηλώσεων.

Θα ήθελα επίσης να πω, ότι σε μία πόλη 500.000 κατοίκων, δηλαδή περίπου 100.000 οικογενειών, είναι εντυπωσιακό να υπάρχουν στο 11μελές συμβούλιο, δύο μέλη από την ίδια οικογένεια.

Για τη ΔΕΠΘΕ

Έχω ταχθεί σταθερά υπέρ της διατήρησης των Δημοτικών ραδιοτηλεοπτικών μέσων. Θεωρούσα εξαρχής ότι αυτό έχει δύο προϋποθέσεις. Τη μείωση των εξόδων και την αύξηση των εσόδων. Το πρώτο πάει καλά με τη μείωση του προσωπικού, από τα 211 στα 147 άτομα, με τη δυσάρεστη βέβαια εξαίρεση των πέντε απολύσεων, τις οποίες καταψήφισα.

Ο τομέας των εσόδων, όμως, δεν πηγαίνει καλά, καθώς τα διαφημιστικά έσοδα είναι ελάχιστα. Θα πρέπει ο δήμαρχος ο ίδιος να απευθυνθεί στους διαφημιστές της Θεσσαλονίκης, για να ζητήσει τη βοήθεια τους.

Διότι αν δεν αυξηθούν τα έσοδα, όσος και αν είναι ο προϋπολογισμός, η βασική πηγή χρηματοδότησης θα εξακολουθήσει να είναι ο δήμος. Κι όσο η πολιτική εξουσία ελέγχει οικονομικά ένα μέσο ενημέρωσης, ο κίνδυνος να αποπειραθεί και τον έλεγχο του μηνύματος είναι πολύ υπαρκτός.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΚΤΙΝΟΥ

Δύο μήνες μετά την οριοθέτηση της κίτρινης γραμμής για τα τραπεζοκαθίσματα στην Ικτίνου, άδειες νόμιμης λειτουργίας των τραπεζοκαθισμάτων δεν έχουν εκδοθεί, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των καφέ να εξακολουθούν να είναι όμηροι. Όπως προέκυψε από το έγγραφο Τροχαίας προς το Δήμο, της 19ης Ιουνίου 2011, δεν προσφέρεται συναίνεση, επειδή ο χώρος που παραμένει διαθέσιμος προς κυκλοφορία δεν επαρκεί για την διέλευση οχημάτων ανάγκης, όπως ασθενοφόρα και πυροσβεστικά.

Ο στρουθοκαμηλισμός της λειτουργίας στο δημόσιο χώρο χωρίς άδεια κλείνει ήδη 2,5 χρόνια. Πρέπει να λήξει και να εκδοθούν οι νόμιμες άδειες αμέσως.

ΓΙΑ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ

Το πρώτο πράγμα το οποίο χρειάζεται το επικαιροποιημένο ρυθμιστικό είναι επικαιροποίηση. Διότι η εντολή για τη μελέτη, η οποία κόστισε πολύ λίγο και είναι πολύ προσεκτική, δόθηκε το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2009. Δυστυχώς, έκτοτε οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Και δεν ξέρω εάν δεν έχουν αλλάξει και οι προτεραιότητες της κυβέρνησης. Άλλωστε το όραμα της κ.Μπιρμπίλη στο ρυθμιστικό, πολλές φορές έρχεται σε αντιπαράθεση με άλλα υπουργικά οράματα, όπως πχ, το στρατηγικό σχέδιο των συνδυασμένων μεταφορών.

Παράλληλα, οι λειτουργικές αδυναμίες προκύπτουν και από το ότι μία από τις παρατηρήσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης αφορά στην προσαρμογή του Σχεδίου στον Καλλικράτη.

Σε κάθε περίπτωση και εφόσον ο διάδοχος της κ.Μπιρμπίλη εμμείνει στο ρυθμιστικό, θα μπορέσουν να συζητηθούν πολλά ζητήματα. Ανάμεσα σε αυτά δεν είναι οι Λαχανόκηποι. Για τους οποίους υπάρχει μια σαφής διαφοροποίηση ανάμεσα στο Δήμαρχο και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, σε ό,τι αφορά στην εγκατάσταση της ΔΕΘ. Η διοίκηση πρέπει να αποφασίσει τι θέλει, διότι η πολυφωνία είναι θετική για τη δημοκρατία, αλλά όχι για τη διοίκηση.

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη