19 Ιουλ 2011

ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΕΒΙΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

Σχόλιο : Στη Θράκη η Τουρκία μέσω του προξενείου της χρηματοδοτεί ακόμη και συλλόγους Αλεβιτών. Στην ίδια την Τουρκία όμως ακόμη και σήμερα τους επιβάλλει σουνιτική εκπαίδευση. Γιατί ; Διότι απλά στην Θράκη δεν πρέπει να ξεφύγει κανένα ¨πρόβατο¨. Κι όποιος κατάλαβε κατάλαβε…
Τώρα διαβάστε ελεύθερα το άρθρο που ακολουθεί:




Περιοδικό Ροντόπ Ρουζγκαρί 10-7-2011
Εκδόθηκε το βιβλίο «Ο Τεκκές του Σαγίντ Αλή Σουλτάν και τα Οθωμανικά μνημεία»
Ο Μεχμέτ Κότς, ένας από τους ιδρυτές του Ιδρύματος Διαφύλλαξης του Δερβίσικου Μοναστηριού Σαγίντ Αλή Σουλτάν το οποίο βρίσκεται στο χωριό Ρούσσα της επαρχίας Διδυμοτείχου Αλεξανδρούπολης, εξέδωσε το βιβλίο αυτό το οποίο ο ίδιος. Το βιβλίο αναμένεται εντός της προσεχούς εβδομάδος θα είναι στην διαθέσιμο. Είναι έγχρωμο και αποτελείται από 166 σελίδες. Το βιβλίο αναφέρεται σε τεμένη και τεκέδες που έμειναν στην περιοχή γύρω από τον τεκέ Σαγίντ Αλή Σουλτάν από την Οθωμανική εποχή. Το σημαντικό αυτό έργο θα συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην πολιτιστική και κοινωνική ειρήνη της περιοχής και πρέπει να αναγνωστεί οπωσδήποτε από τον καθένα.
Στον πρόλογο του βιβλίου του Μεχμέτ Κότς αναφέρονται τα εξής:
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Αξιότιμοι αναγνώστες,
Οι μαχητές που εξασφάλισαν την διάσωση του πολιτισμού μας επί 700 χρόνια αποτελούν για μας πηγή φωτός.
Κανείς δεν πρέπει να έχει καμία αμφιβολία ότι την πολιτιστική μας κληρονομιά που έχει φτάσει μέχρι τις ημέρες μας, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα έτσι και στο εξής θα την μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές. Με το έργο αυτό που εκδίδουμε γίνεται προσπάθεια να περιγραφεί η κατάκτηση των εδαφών αυτών στα οποία σήμερα ζούμε και σε ποιους τα εμπιστεύθηκαν ως πατρίδα.
Όπως είναι γνωστό, όσο τα έθνη διεκδικούν τις ιστορικές τους αξίες, διατηρούν μόνιμα την ύπαρξή τους και μπορούν να εκδηλώσουν και τις ταυτότητές τους. Στην ροή των χιλιάδων χρόνων ζωής ο άνθρωπος έκανε οδηγό του πρώτα τις εμπειρίες των προηγούμενων γενεών και έτσι προχώρησε. Υπό την έννοια αυτή, όλα τα έργα των ανθρώπινων ομάδων στην ουσία είναι αξίες που συμπληρώνουν η μία την άλλη.
Όταν, πριν έλθουμε στα εδάφη στα οποία ζούμε, ως άνθρωποι που δημιούργησαν μεγάλους πολιτισμούς, ως άνθρωποι που είχαν ζυμωθεί με μεγάλες πολιτισμικές εμπειρίες, όταν αποκτούσαμε στην γη έναν τόπο ανάλογο με μας, βιώσαμε και αναβιώσαμε και τις αξίες που αγκαλιάζει ολόκληρη η ανθρωπότητα.
Το όνομα δε της πίστης που έχει αναδείξει μεγάλους άνδρες του τουρκισμού-Ισλαμισμού οι οποίοι αρνούνται να κάνουν διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων, βλέπουν τις ύψιστες αξίες της ανθρωπότητας και στην ψυχή των ανθρώπων τον Θεό ο οποίος μέσα στην Τουρκική-Ισλαμική αντίληψη αγκαλιάζει τον καθένα, επιθυμεί να είναι η αλοιφή στις πληγές του καθενός, θέλει να είναι η δύναμη στα βάσανα όλων, είναι ο μυστικισμός. Να λοιπόν γιατί και εμείς που προερχόμαστε μέσα από τον ύψιστο αυτό δρόμο, όσο και να υπερηφανευτούμε λίγο θα είναι.
Στην πραγματικότητα, ο δρόμος αυτός που άνοιξαν οι μαχητές είναι ο δρόμος που αναζητά η ανθρωπότητα. Αυτός έγινε ο οδηγός εκατομμυρίων ανθρώπων που υιοθέτησαν την πραγματική Ισλαμική πίστη. Αυτούς σε κάθε αντιξοότητα που αντιμετώπισαν δεν τους άφησε χωρίς ελπίδα. Ο φωτεινός δρόμος των αγίων είναι εκείνος ο ύψιστος δρόμος των δερβίσηδων που λένε: «Αν έστω και για μια φορά πλήγωσες κάποιον, τότε το ναμάζι που κάνεις δεν πιάνει».
Οι Χατζί Μπεκτασί Βελή, Μεβλανά, Γιουνούς Εμρέ, οι οποίοι αναδείχτηκαν μέσα από την σχολή του Χοτζά Αχμέτ Γιασεβί, που βγήκαν στον δρόμο με τις αρχές που υιοθέτησε αυτός, που ανάλωσαν την ζωή τους εργαζόμενοι αδιάκοπα υπηρετώντας την ανθρωπότητα μέσα από τον δρόμο του Θεού, μετέτρεψαν τα εδάφη της Ανατολίας και των Βαλκανίων σε μια πατρίδα πίστης και πολιτισμού από απόψεως αγάπης.
Στα δερβίσικα μοναστήρια που ίδρυσαν, στα οποία οι άγιοι του Χόρασαν, της Ανατολίας έπαιρναν και έδιναν αγάπη, έσπερναν και θέριζαν τα χωράφια που τους δώριζαν, έτρεφαν φτωχούς και πεινασμένους, κεντούσαν τον έρωτα του Μουχαμέτ Αλή, χάρη των επιστημόνων, των ποιητών, των μελωδών, των δερβίσηδων του σουφισμού που ανέρχονται σε χιλιάδες, ο Ισλαμισμός βρήκε την πραγματική του ταυτότητα και διαδόθηκε.
Τα φώτα του δρόμου αυτού που άνοιξαν οι άγιοι, οι οποίοι δεν διαχωρίζουν τους ανθρώπους μεταξύ τους εξ αιτίας των θρησκειών και της καταγωγής τους, συνεχίζουν και σήμερα να διαφωτίζουν την ανθρωπότητα. Ένας από τους μεγάλους αυτούς αγίους των Άλπειων είναι χωρίς αμφιβολία και ο ‘Κιζίλντελί Σουλτάν’ δηλαδή ο Σαγίντ Αλή Σουλτάν που κατέβαλε μεγάλη και σημαντική προσπάθεια για να ανοίξει τα Βαλκάνια στον Ισλαμισμό και τον τουρκισμό. Ο Σαγίντ Αλή Σουλτάν ήταν ένας από τους ηγέτες της πίστης που έζησε τα πρώτα χρόνια των Οθωμανών και μετέφερε τις ύψιστες αξίες και την αντίληψη του Ισλαμισμού στα βαλκανικά εδάφη. Το μοναστήρι που ίδρυσε έγινε ένα από τα πλέον σημαντικά κέντρα πίστης, πολιτισμού και εκπαίδευσης. Το μοναστήρι άντεξε, κρατήθηκε στα πόδια του και έφτασε μέχρι τις μέρες μας παρόλα τα μακελειά που αντιμετώπισε. Ο λαός της περιοχής διεκδίκησε και αναβίωσε τις αξίες τις οποίες κληρονόμησε από τους Οθωμανούς. Το μοναστήρι του Σαγίντ Αλή Σουλτάν είναι το σημαντικότερο κέντρο πίστης των Βαλκανίων και συνεχίζει να κρατείται ζωντανό στις μέρες μας με την φροντίδα των ανθρώπων της περιοχής που διεκδικούν τις εθνικές και πνευματικές τους αξίες. Λίγο είναι όσο και να θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους φιλότιμους, βασανισμένους αυτούς ανθρώπους της περιοχής μας.
Ποιος είναι ο Μεχμέτ ΚΟΤΣ;
Ο Μεχμέτ ΚΟΤΣ γεννήθηκε το 1945 στον Κέχρο του νομού Ροδόπης στην συνοικία Καϊπάκ. Τελείωσε το δημοτικό σχολείο του χωριού στην παλαιά τουρκική γλώσσα. Λόγω των συνθηκών της περιόδου εκείνης και των υλικών δυσχερειών δεν μπόρεσε να συνεχίσει σε άλλο σχολείο. Την καινούρια γραφή την γνώρισε μόλις το 1957. Στην εκπαιδευτική του ζωή βοηθήθηκε πολύ από τον συγχωριανό του χότζα Μεχμέτ ΚΟΤΣΑΝΤΖΉ. Κάνει αναφορά στους γονείς του που έχουν αποδημήσει εις Κύριον και προσεύχεται γι’ αυτούς.
Ο Μεχμέτ ΚΟΤΣ, καταβάλλοντας μεγάλη προσπάθεια σύντομα κατάφερε να εξελιχθεί για να μπορέσει το 1962 να υπηρετήσει ως δάσκαλος με υποχρεωτική θητεία για ένα χρόνο στο βακούφικο χωριό Κισσός του Διδυμοτείχου Έβρου.
Μεταξύ 1965-68 υπηρέτησε την θητεία του στον στρατό. Το 1974 έγραψε στην Οθωμανική γλώσσα το αντίγραφο του ‘προσκλητηρίου του Χατζή. Το έργο αυτό περιλαμβάνεται στο βιβλίο. Το 1982 επισκέφθηκε τα μέρη που γεννήθηκε, ανατράφηκε και εμπνεύστηκε ο προφήτης Μωάμεθ, εκπληρώνοντας έτσι την υποχρέωσή του να επισκεφθεί τους ιερούς τόπους.
Το 1983 μαζί με τον γνωστό επιστήμονα Ρετζέπ Ντεντέ από το Σάλιντζακ, πρώτα επισκέφθηκαν τα μέρη που κατέκτησε ο Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ στην Κωνσταντινούπολη, τον τάφο του Εγιουμπί Ενσαρί, την πατρίδα των μαχητών, τον Χατζή Μπαϊράμ Βελή που βρίσκεται στην Άγκυρα, τις εγκαταστάσεις των περιστρεφόμενων του Μεβλανά στο Ικόνιο και το μοναστήρι του μεγάλου σοφιστή Χατζή Μπεκτάς στην πόλη Κίρσεχίρ, όλα στην Ανατολία που είναι η κοιτίδα των μαχητών.
Το 1985 εγκαταστάθηκε στο χωριό Λύκειο του Δήμου Αρριανών νομού Ροδόπης της ορεινής περιοχής Οργάνης. Τα προς το ζην τα εξασφάλισε σπέρνοντας καπνά. Το 2003 ανέλαβε καθήκοντα ιδρυτικού μέλους στο ίδρυμα προστασίας του μοναστηριού Σαγίντ Αλή Σουλτάν. Αργότερα επισκέφθηκε το μοναστήρι Ραμπάτι Μπαμπά στο Καλκάντελέν της Μακεδονίας και το μοναστήρι του μεγάλου αγίου Ντεμίρ Μπαμπά στο Ραζγκράντ Βουλγαρίας στην όχθη του Δούναβη. Επίσης μέσα στα χρόνια προσκλήθηκε στην Γερμανία από το Κέντρο Έρευνας του Ινστιτούτου Πολιτισμού Αλεβί Μπεκτασί.
Ο Μεχμέτ είναι έγγαμος πατέρας τριών κοριτσιών.

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη