Αύξηση δρομολογίων όμως σημαίνει και αυξημένο κόστος. Έχει να το πληρώσει το δημόσιο;
Χρ.Μάτης: Η κυβέρνηση να πιέσει τον ΟΑΣΘ να αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων μετά από την απεργία των ΤΑΞΙ
Την ανάγκη ενίσχυσης των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας, έτσι ώστε να καλυφθεί ένα μέρος από τα προβλήματα στις μετακινήσεις, που έχουν δημιουργηθεί στην πόλη μετά από την πολυήμερη απεργία των ιδιοκτητών ταξί, έθεσε στον πρόεδρο του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), καθ. Παναγιώτη Παπαϊωάννου, ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης, επικεφαλής της παράταξης ‘’Ενεργοί Πολίτες- Οικολογία στην Πράξη’’, Χρήστος Μάτης.
Ο κ.Παπαϊωάννου απάντησε πως συμμερίζεται την άποψη, ότι υπάρχει ανάγκη για αύξηση των δρομολογίων -όπως για παράδειγμα στην εξυπηρέτηση των επιβατών του αεροδρομίου, την οποία ήδη έχει θέσει στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ).
Διευκρίνισε, όμως, ότι η θερινή περίοδος καθιστά δύσκολη την αύξηση στα δρομολόγια, καθώς είναι προγραμματισμένες οι άδειες του προσωπικού και δεν υπάρχει επαρκές περίσσευμα διαθέσιμων λεωφορείων. Προσέθεσε ότι βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τον ΟΑΣΘ, έτσι ώστε να ενισχυθούν τα δρομολόγια όσο γίνεται περισσότερο.
Ο κ.Μάτης ζήτησε, επίσης, να πληροφορηθεί, εάν μετά τις αλλαγές που έφερε στην αυτοδιοίκηση η εφαρμογή του Καλλικράτη και τη μεταφορά της σχετικής αρμοδιότητας για τη μεταφορά των μαθητών στους δήμους, ο Δήμος Θεσσαλονίκης υποχρεούται να φροντίσει για τη μεταφορά μαθητών σε σχολεία εντός των ορίων του.
Ο κ.Παπαϊωάννου απάντησε, ότι για το Δήμο Θεσσαλονίκης και το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης δεν προκύπτει τέτοια ανάγκη αφού καλύπτεται από το υπάρχον δίκτυο δημοσίων συγκοινωνιών. Αντίθετα μπορεί να υπάρξουν προβλήματα για άλλους δήμους της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης.
Αμέσως μετά την επικοινωνία με τον κ.Παπαϊωάννου, ο κ.Μάτης δήλωσε:
«Η απεργία των ιδιοκτητών ταξί, δίνει την ευκαιρία στις δημόσιες συγκοινωνίες να αποδείξουν, ότι μπορούν να είναι χρήσιμες στους πολίτες. Χαίρομαι που ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΑΣΘ πήρε τη σχετική πρωτοβουλία.
Τα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών πρέπει να αυξηθούν, για να καλύψουν ό,τι κενά έχουν δημιουργηθεί, όπως για παράδειγμα στις μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο ή τις νυχτερινές διαδρομές.
Η κυβέρνηση, η οποία είναι ο εταίρος του ΟΑΣΘ στη σύμβαση για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα ο υφυπουργός μεταφορών κ.Γιάννης Μαγκριώτης, που έχει αναλάβει τη σχετική αρμοδιότητα, πρέπει να πιέσουν τον Οργανισμό να ανταποκριθεί πλήρως στην υποχρέωση που έχει αναλάβει απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης να εξασφαλίζει το σύνολο των μετακινήσεων τους.
Και αυτό πρέπει να γίνει αμέσως».