7 Σεπ 2011

Σύσκεψη για τη θαλάσσια συγκοινωνία – Δημιουργία Φορέα για την υλοποίηση του έργου

Σήμερα, Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για τη θαλάσσια συγκοινωνία στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Απόστολου Τζιτζικώστα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής και Δέλτα Νίκος Γιουτίκας, ο πρόεδρος τουΔημοτικού Συμβουλίου του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, Μ. Γεράνης, όπως επίσης υπηρεσιακοί παράγοντες της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Υπουργείου Υποδομών, εκπρόσωπος της εταιρείας που συνέταξε τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου και οι νομικοί σύμβουλοι της Περιφέρειας και του δήμου Θεσσαλονίκης. Κατά τη σύσκεψη, διευκρινίστηκε η δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ όλες οι μελέτες που απαιτούνται (περιβαλλοντικές, γεωτεχνικές, λιμενικές) για τα έργα υποδομής, με σκοπό την τελική χρηματοδότηση της κατασκευής των στάσεων από το ΕΣΠΑ. Επίσης,  καθορίστηκε το σχήμα του φορέα το οποίο θα αναλάβει να προχωρήσει την αδειοδότηση, κατασκευή και τον τελικό διαγωνισμό για την εύρεση ιδιώτη επενδυτή για το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Ο φορέας αυτός θα είναι ένα Δίκτυο μεταξύ της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης και των εμπλεκόμενων δήμων όπως προβλέπεται από τον Καλλικράτη. Αποφασίστηκε επίσης να συναφθεί ένα σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης και των πέντε εμπλεκόμενων δήμων ( Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Θερμαϊκού, Δέλτα και Πυλαίας-Χορτιάτη) στο οποίο θα καθορίζεται ο συντονιστικός ρόλος της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης  για την υλοποίηση του εγχειρήματος της θαλάσσιας συγκοινωνίας, βάση των μητροπολιτικών αρμοδιοτήτων, καθώς και η πραγματοποίηση των μελετών και η προκήρυξη των διαγωνισμών για την κατασκευή των έργων υποδομής από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης. Κατά την εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε την ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ένταξη των μελετών στο ΕΣΠΑ, όπως επίσης και την ανάγκη ο φορέας  που θα δημιουργηθεί να πιέσει την κυβέρνηση για να ξεκαθαριστεί το νομικό πλαίσιο για τη θαλάσσια συγκοινωνία, το οποίο δεν υπάρχει μέχρι σήμερα στη χώρα μας. Τέλος, τόνισε και πάλι ότι όλες οι ενέργειες για την υλοποίηση του έργου γίνονται με βάση το πόρισμα της μελέτης βιωσιμότητας του Υπουργείου Υποδομών το οποίο καθιστά το έργο βιώσιμο.             Δήλωσε χαρακτηριστικά : «Αποφασίσαμε σήμερα να υπογράψουμε η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης με τους πέντε εμπλεκόμενους δήμους ένα Σύμφωνο Συνεργασίας στο οποίο θα καθορίζουμε τις δράσεις μας για την υλοποίηση του έργου της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Εμείς αναλαμβάνουμε το συντονιστικό και εποπτικό ρόλο του έργου, βάση των μητροπολιτικών μας αρμοδιοτήτων, όπως επίσης και την προκήρυξη των μελετών που απαιτούνται για το έργο, προκειμένου να προλάβουμε τη χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ. Είναι η πρώτη φορά που με απόλυτη σύμπνοια όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πλησιάζουμε στην τελική ευθεία για την κατασκευή του έργου. Για το λόγο αυτό, μέσα από το φορέα που θα συστήσουμε, θα αναλάβουμε να προχωρήσουμε όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και θα αναζητήσουμε τους ενδιαφερόμενους ιδιώτες που θα θελήσουν να επενδύσουν στο έργο, ενώνοντας τις δυνάμεις μας για να ξεπεράσουμε τα εμπόδια που θα συναντήσουμε. Όλοι θέλουμε να δούμε τη θαλάσσια συγκοινωνία να γίνεται πραγματικότητα και πιστεύω ότι με συγκεκριμένες προϋποθέσεις μπορούμε να δούμε το έργο αυτό να ξεκινάει και να μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης».   Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης δήλωσε : «Μ' αυτή τη δεύτερη κατά σειρά σύσκεψη όλοι οι εμπλεκόμενοι επιβεβαιώσαμε τη βούλησή μας να συνεργαστούμε και να συντονιστούμε ώστε μεθοδικά και αποτελεσματικά να προχωρήσουμε την ιστορία της Αστικής Παράκτιας Συγκοινωνίας, η οποία αντιμετωπίζει τεράστια γραφειοκρατικά προβλήματα. Αποφασίσαμε τη συνεργασία των πέντε παράκτιων δήμων και της Αντιπεριφέρειας στο πλαίσιο ενός συμφώνου και επίσης καταλήξαμε στο νομικό σχήμα που θα λάβει ο φορέας διαχείρισης, ο οποίος θα αναλάβει να 'τρέξει' την υπόθεση και να προκηρύξει το έργο, όταν έρθει η ώρα. Στην όλη προσπάθεια το βασικότερο μέλημά μας είναι η ταχύτητα, αλλά και η αποτελεσματικότητα, ώστε να δούμε κάποια στιγμή την παράκτια συγκοινωνία να υλοποιείται».
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη