17 Οκτ 2011

Χρεώσεις internet από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εν αγνοία των πελατών

Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε στη Βουλή την με αριθ.πρωτ.: 595/14-10-2011 ερώτηση προς τους ...
Υπουργούς Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, καθώς και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με Θέμα : «Χρεώσεις διαδικτύου (internet) από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εν αγνοία και χωρίς προηγούμενη έγκριση των καταναλωτών».


Μέσω της ερώτησής του ο κ. Καλαφάτης, αναδεικνύει την ανορθόδοξη πρακτική που ακολουθείται από εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, με επιπλέον χρεώσεις των λογαριασμών για χρήση internet μέσω κινητών, εν αγνοία και χωρίς προηγούμενη έγκριση των καταναλωτών. Η υπηρεσία αυτή ενεργοποιείται αυτόματα στις περιπτώσεις ενημέρωσης-αναβάθμισης ορισμένων λειτουργικών συστημάτων των έξυπνων (smart phones) και άλλου τύπου συσκευών, καθώς επίσης και στις περιπτώσεις λανθασμένης πληκτρολόγησης και εκ παραδρομής σύνδεσης με το internet, χωρίς δηλαδή να γίνεται ουσιαστική χρήση του.

Σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη επειδή η συγκεκριμένη πρακτική αφορά και χρήστες καρτοκινητών, καθίσταται ανεξέλεγκτη η πρόσβαση στο internet από εφήβους και παιδιά νεαρότερης ηλικίας, εν αγνοία και χωρίς προηγούμενη έγκριση των γονέων.

Επειδή η διάσταση του ανωτέρω φαινομένου είναι σοβαρή και ενέχει στοιχεία άδικης επιβάρυνσης, αν όχι και εξαπάτησης των καταναλωτών, οι οποίοι χωρίς την θέλησή τους και χωρίς προγενέστερη ενημέρωσή τους χρεώνονται για υπηρεσίες που δεν επιθυμούν, ο κ. Καλαφάτης καλεί τους αρμόδιους υπουργούς :

• να προστατεύσουν τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας, από ανεπιθύμητες και άδικες χρεώσεις internet και

• να ενεργοποιήσουν κατάλληλους μηχανισμούς ελέγχου, οι οποίοι να αποτρέπουν ανάλογες πρακτικές που ακολουθούνται από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.



*[Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης όπως κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων]

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ



ΕΡΩΤΗΣΗ (Αριθ.Πρωτ.: 595/14-10-2011)

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

2. ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ



ΘΕΜΑ: «Χρεώσεις διαδικτύου (internet) από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εν αγνοία

και χωρίς προηγούμενη έγκριση των καταναλωτών»



Η σημασία και η χρησιμότητα του διαδικτύου (internet) στην καθημερινότητά μας καθίσταται αδιαμφισβήτητη και εξαιρετικά πολύτιμη.

Παράλληλα η εξέλιξη της τεχνολογίας και η δυνατότητα χρήσης του internet μέσω κινητών τηλεφώνων, διευκολύνει ακόμη περισσότερο την αμεσότητα της πρόσβασης των χρηστών στις διαδικτυακές λειτουργίες.

Τους τελευταίους μήνες όμως ακολουθείται μια ανορθόδοξη πρακτική, επιπλέον χρεώσεων των λογαριασμών των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, με ποσά που αντιστοιχούν στη χρήση της υπηρεσίας παροχής internet μέσω κινητού τηλεφώνου, με κόστος 1 ευρώ ανά ημέρα. Η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει τεθεί σε λειτουργία από τις εταιρείες εν αγνοία και χωρίς προηγούμενη έγκριση των καταναλωτών.

Παράλληλα όμως παρατηρείται το φαινόμενο η εν λόγω υπηρεσία να ενεργοποιείται αυτόματα στις περιπτώσεις ενημέρωσης-αναβάθμισης ορισμένων λειτουργικών συστημάτων των έξυπνων (smart phones) και άλλου τύπου συσκευών, καθώς επίσης και στις περιπτώσεις λανθασμένης πληκτρολόγησης και εκ παραδρομής σύνδεσης με το internet, χωρίς δηλαδή να γίνεται ουσιαστική χρήση της υπηρεσίας. Αμέσως μετά, αποστέλλεται μήνυμα εκ των υστέρων ενημέρωσης, ότι ήδη πραγματοποιήθηκε σύνδεση στο internet, η οποία στη συνέχεια παρέχεται, με τη μορφή δήθεν προσφοράς στους χρήστες για το υπόλοιπο 24ωρο, αφού προηγουμένως όμως αυτοί έχουν ήδη χρεωθεί με 1 ευρώ.

Είναι σίγουρο ότι η ανωτέρω υπηρεσία δεν απευθύνεται σ' αυτούς που συνειδητά χρησιμοποιούν το internet μέσω κινητού τηλεφώνου, σαν εργαλείο της καθημερινότητάς τους, γιατί οι συγκεκριμένοι είναι βέβαιο ότι θα επέλεγαν μια υπηρεσία μηνιαίας χρέωσης με πολύ μικρότερο κόστος.

Ταυτόχρονα η συγκεκριμένη υπηρεσία εφόσον προσφέρεται και σε χρήστες καρτοκινητών, καθιστά ανεξέλεγκτη και χωρίς εποπτεία την πρόσβαση στο internet από εφήβους και παιδιά νεαρότερης ηλικίας, που κυρίως χρησιμοποιούν καρτοκινητά, αφού οι γονείς δεν έχουν λάβει γνώση της συγκεκριμένης πρακτικής.

Στους καταναλωτές που απευθύνονται στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τη συγκεκριμένη πρακτική, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη χρέωση του λογαριασμού τους με ποσό που μπορεί να ξεπερνά και τα 10€, προτείνεται απλά είτε να αιτηθούν διακοπής της συγκεκριμένης υπηρεσίας είτε να επιλέξουν, πλέον συνειδητά, κάποιο άλλο από τα προγράμματα πρόσβασης στο internet μέσω κινητού, που οι ίδιες παρέχουν.

Η διάσταση του ανωτέρω φαινομένου εξ' αιτίας αυτής της αυθαίρετης πρακτικής είναι σοβαρή και ενέχει στοιχεία άδικης επιβάρυνσης αν όχι και εξαπάτησης των καταναλωτών, οι οποίοι χωρίς την θέλησή τους και χωρίς προγενέστερη ενημέρωσή τους, χρεώνονται για υπηρεσίες που δεν επιθυμούν.

Για όλα τα παραπάνω,



ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ :

1. Είναι σε γνώση των αρμόδιων υπουργείων η συγκεκριμένη πρακτική που ακολουθούν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ;

2. Ποιά μέτρα προτίθεται να λάβουν για την προστασία των καταναλωτών από ανεπιθύμητες και άδικες χρεώσεις ;

3. Υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου που να αποτρέπουν ανάλογες πρακτικές που ακολουθούνται από τις εν λόγω εταιρείες ;

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2011
Ο Ερωτών Βουλευτής
Σταύρος Καλαφάτης
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη