Το ερώτημα βασανίζει εδώ και αρκετό καιρό τον δημοσιογραφικό κόσμο της Θεσσαλονίκης. Ξαφνικά, με την άνοδο Αθηναϊκών ΜΜΕ και την έκρηξη των κοινωνικών μέσων, οι δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης, διαπιστώνουν ότι η γη υποχωρεί κάτω από τα πόδια τους. Κι αντί να κάνουν την αυτοκριτική τους, συνωμοσιολογούν και φτιάχνουν φανταστικούς εχθρούς. Κυνηγούν ανεμόμυλους εκεί που δεν υπάρχουν. Μιλούν για "ανωνυμίες", "συκοφαντίες" και..
άλλα παραμύθια που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ψάχνουν παρηγοριά στη συκοφάντηση του "αντιπάλου" ως ....συκοφάντη.
Αλλά δεν είναι έτσι και το ξέρετε. Άλλωστε το 30-40% υμών, έχετε ήδη γίνει bloggers και σε 6 μήνες, το 90% από εσάς θα γράφει μόνο στο ιντερνετ. Και τότε θα δείτε τη γλύκα της αμεσότητας και της κριτικής!
Μέχρι τώρα αποφεύγετε την κριτική και την ανατροφοδότηση όπως ο διάβολος το λιβάνι.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα, για να το έχετε υπόψη σας, μπας και καταλάβετε ότι δεν είναι στραβός ο γιαλός, αλλά εσείς στραβά αρμενίζετε. Κι ότι δεν φταίνε οι ελεύθερες ανεξάρτητες φωνές των πολιτών για το χάλι σας, αλλά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ εσείς. Δείτε γιατί:
Πριν από 5 μέρες, μετά από αίτημα της Καθολικής εκκλησίας, η αστυνομία διέλυσε την κοινωνική κατάληψη "επιβίωση". Την είδηση είχε πρώτο το σάιτ alterthess, με όλες τις λεπτομέρειες και με πολύ καλό ρεπορτάζ. Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε όλοι και βάλαμε τη δική μας ψηφίδα στο ρεπορτάζ.
Ο Αγγελιοφόρος αναφέρθηκε στο θέμα, εδώ:
με αυτό τον τρόπο:
το ρεπορτάζ αυτό είναι λειψό, καθώς δεν αναφέρεται στο "γιατί". Γιατί, δηλαδή, ανάμεσα στις 45 καταλήψεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, η αστυνομία έδειξε τόση αποτελεσματικότητα, ειδικά και μόνο σε αυτή.
Σαν αναγνώστης του Αγγελιοφόρου λοιπόν ο οποίος έχει σχόλια και μάλιστα της πλατφόρμας DISQUS, που καταγράφει την ip του σχολιαστή, επομένως είναι εύκολο να εντοπιστεί αν το σχόλιό του περιέχει κάτι ποινικά επιλήψιμο, δοκίμασα τρείς φορές, από την πρώτη μέρα, να βάλω αυτό το σχόλιο, καθ όλα ευγενές, ευπρεπές και λογικό:
Αυτό το σχόλιο μου λοιπόν, απορίφτηκε τρείς φορές από τον Αγγελιοφόρο.
Και ας ρωτώ: με ποιό δικαίωμα;
Θα μπορούσατε να μην απαντήσετε.
Θα μπορούσατε να απαντήσετε "δεν γνωρίζουμε, δεν προέκυψε από το ρεπορτάζ" ή
θα μπορούσατε να απαντήσετε αυτό που ισχύει, δηλαδή "Ιερά Μονή Αδελφών του Ελέους του Αγίου Βικεντίου και Παύλου της Καθολικής Εκκλησίας", που είναι η αλήθεια.
Για ποιό λόγο λοιπόν μια εφημερίδα που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστεί στην ενημέρωση, λογοκρίνει μια απλή ερώτηση;
Ξέρετε γιατί; Γιατί ο ιδιοκτήτης ήταν η Καθολική εκκλησία.
Αν ήταν η ορθόδοξη, θα υπήρχαν χιλιάδες σχόλια, αλλά και άρθρα σας για τον "κακό Άνθιμο, που έδιωξε τους φτωχούς από εκεί". Το κάνατε αν θυμάστε με τη στάση του μετρό στο Παπάφειο. Δεν φεισθήκατε άρθρων και σχολίων για τις ευθύνες του Άνθιμου, ενώ στην πράξη έκανε αυτό που ορίζει η διαθήκη του Παπάφειου. Και μη νομίζετε πως ο κόσμος είναι τόσο χαζός που δεν τα καταλαβαίνει αυτά.
Πώς θελέτε λοιπόν να πετύχουν οι εφημερίδες σας, όταν κάνετε αυτή τη δημοσιογραφία; Μια δημοσιογραφία που πηγαίνει κόντρα σε όλες τις αξίες των αναγνωστών σας;
Όταν αφήνετε οποιοδήποτε σχόλιο εναντίον του Παπαγεωργόπουλου και του Γκιουλέκα, ενώ "προστατεύετε" τον κ.Μπουτάρη;
Να σας θυμίσω ένα παράδειγμα; Στο άρθρο σας
"Τεράστια η τρύπα στα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης"
αφήσατε δεκάδες σχόλια, ποινικά κολάσιμα, όπου οι σχολιαστές αποκαλούσαν "κλέφτη", "λαμόγιο", "άρπαγα που έφαγε 150 εκ.ευρώ" κλπ τον κ.Παπαγεωργόπουλο. Aργότερα, αφού "έγινε η δουλειά", κλείσατε τα σχόλια.
Σε άρθρο για την παρανομία του κ.Μπουτάρη με το παράθυρο, κλείσατε εξαρχής τα σχόλια, ώστε να μην ...χαλάσει η εικόνα του κ.Μπουτάρη.
Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα, αλλά να καταλήξω κάπου:
Αντί να κυνηγάτε μάγισσες και να μυξοκλαίγεστε για τα "ανώνυμα blogs που σας τρώνε τη δουλειά", κάντε δημοσιογραφία κι όχι το μαντρόσκυλο του κ.Μπουτάρη ή οποιουδήποτε άλλου.
Θέλετε ένα παράδειγμα δημοσιογραφικής ανεξαρτησίας και έντιμης γραφής;
δείτε το εδώ: http://taxalia.blogspot.com/2011/12/blog-post_2815.html
Είναι η υπόθεση της βύθισης του Χριστουγεννιάτικου δέντρου. Παρουσιάσαμε το θέμα, απόλυτα αντικειμενικά, χωρίς να χτυπάμε τον Μπουτάρη, όπως όλοι οι άλλοι, γράψαμε την αλήθεια για τη συνεργασία δήμου και ΕΕΘ, γράψαμε για τις εταιρείες που το κατασκεύασαν κι αφήσαμε όλα τα σχόλια, ακόμη και αυτά που είναι διθυραμβικά για τον κ.Μπουτάρη. Δεν κόψαμε ούτε ένα σχόλιο !
Όπως βλέπετε, λοιπόν, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα, όταν γράφουμε, μήπως ωφεληθεί ή ζημιωθεί ο "χ" πολιτικός, γιατί εμείς, οι ανεξάρτητοι πολίτες δεν λογοδοτούμε σε κανέναν, ούτε χρωστάμε σε κανέναν. Γράφουμε ελέυθερα, αφήνουμε τον κόσμο να εκφραστεί κι αυτό το καταλαβαίνει ο κόσμος.
Τι να πεί ο οπαδός του Μπουτάρη; Ότι τον φιμώσαμε; Ό,τι σχόλιο κι αν έβαλε, μπήκε, χωρίς καμιά λογοκρισία. Κόβουμε μόνο σχόλια που πρέπει να κοπούν, που δείχνουν ότι ο σχολιαστής δεν θέλει να συμμετέχει στη συζήτηση, αλλά να εκφράσει το μίσος του προς το blog, επειδή είναι πετυχημένο. Υπάρχουν δυό τρείς τέτοιοι ψυχάκηδες, οι οποίοι είναι οι μόνοι που "τρώνε πόρτα". Όλοι οι άλλοι μπορούν να πουν τα καλύτερα λόγια για τον Μπουτάρη. Σε σας όμως δεν μπορούν να πουν καλά λόγια για τον Γκιουλέκα ! Γιατί;
Αντί λοιπόν να ανακαλύπτετε ανύπαρκτους εχθρούς στο διαδίκτυο, απλά αντιγράψτε μας στη δημοκρατία. Μην τρομοκρατήστε όταν σας παίρνει τηλέφωνο ο "χ" και σας λέει "τι είναι αυτά που γράφεις"; Απαντήστε του όπως εμείς: "κύριε "χ", σας αγαπάμε, σε εκτιμάμε, αλλά μπροστά στην αλήθεια, δεν χαριζόμαστε ούτε στη μάνα μας. Κι αν δεν μας δώσεις διαφήμιση, καρφάκι δεν μας καίγεται. Εμείς θα γράφουμε την αλήθεια. Αν μας κόψεις την καλημέρα, καλώς. Προτιμούμε να μας μισείς επειδή γράφουμε όλη την αλήθεια, παρά να μας αγαπάς επειδή κρύβουμε τη μισή".
Αυτά αγαπητοί μου δημοσιογάφοι και κατά βάθος ξέρω, ότι ξέρετε πως είναι σωστά και σας δείχνουν τον δρόμο. Αν θα τον ακολουθήσετε, είναι δική σας υπόθεση.
Σας διαβεβαιώνω όμως, ότι μετά από λίγο καιρό θα είστε όλοι συνάδελφοι bloggers και τότε θα θυμάστε αυτά που σας έλεγε το taxalia με αγάπη και συμπάθεια για τα βάσανά σας, στις 18-12-2011......
Σ.Γ.