Του Στράτου Γ. Σιμόπουλου*
Ρώτησα πρόσφατα ένα καλό φίλο, ο οποίος δραστηριοποιείται για δεκαετίες στο χώρο των κατασκευών, ποιος κατά τη γνώμη του ήταν ο καλύτερος υπουργός Δημοσίων Έργων, της Μεταπολίτευσης. Η απάντησή του με ξάφνιασε...
«Ο Τζανής Τζανετάκης» είπε χωρίς δισταγμό, εξηγώντας πως «στηριζόταν αρκετά στους έμπειρους διευθυντές του υπουργείου του, ενώ αγνοούσε τους “απαραίτητους”, δυστυχώς, σήμερα συμβούλους επικοινωνίας».
Συνειρμικά μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, να επιθεωρεί στις αρχές Ιανουαρίου το έργο του Μετρό, φορώντας το ειδικό κράνος στο κεφάλι και δηλώνοντας «αισιόδοξος» για την πορεία των εργασιών, προβλέποντας ότι «το 2015 θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία η βασική γραμμή και τον αμέσως επόμενο χρόνο, θα τεθεί σε λειτουργία και η γραμμή της Καλαμαριάς».
Μακάρι να είναι έτσι και αυτή η δήλωση να αποτελεί την τελευταία “επικαιροποίηση” της ολοκλήρωσης των έργων και να μην έγινε για χάρη της επικοινωνίας και των τηλεοπτικών καμερών. Διότι, η πολιτική δραστηριότητα έχει νόημα μόνο όταν είναι αποτελεσματική και δεν υπακούει στις ανάγκες προβολής ή δημιουργίας μιας εικονικής πραγματικότητας ,με βάση στενά πολιτικά και ψηφοθηρικά συμφέροντα.
Αναρωτιέμαι όμως, “Αν οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης προχωρούσαν σε ικανοποιητικό βαθμό, ο Γιάννης Μαγκριώτης ή ο εκάστοτε υφυπουργός Υποδομών, θα χρειαζόταν να προβάλλει, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τα αυτονόητα;”
Το Μετρό πρέπει να ολοκληρωθεί έγκαιρα και πέρα από τα προφανή οφέλη στην καθημερινότητα του ταλαιπωρημένου σήμερα πολίτη, να αποτελέσει, πραγματικά, μέρος ενός στρατηγικού και ρεαλιστικού σχεδίου ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης.
Για αυτό ας μιλήσουμε, επί της ουσίας, και ας αφήσουμε τις photo -opportunities!
* O Στράτος Σιμόπουλος είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός και μέλος Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ (stra_sim@otenet.gr).
Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο blog: www.efsimopoulos.gr.
Ρώτησα πρόσφατα ένα καλό φίλο, ο οποίος δραστηριοποιείται για δεκαετίες στο χώρο των κατασκευών, ποιος κατά τη γνώμη του ήταν ο καλύτερος υπουργός Δημοσίων Έργων, της Μεταπολίτευσης. Η απάντησή του με ξάφνιασε...
«Ο Τζανής Τζανετάκης» είπε χωρίς δισταγμό, εξηγώντας πως «στηριζόταν αρκετά στους έμπειρους διευθυντές του υπουργείου του, ενώ αγνοούσε τους “απαραίτητους”, δυστυχώς, σήμερα συμβούλους επικοινωνίας».
Συνειρμικά μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, να επιθεωρεί στις αρχές Ιανουαρίου το έργο του Μετρό, φορώντας το ειδικό κράνος στο κεφάλι και δηλώνοντας «αισιόδοξος» για την πορεία των εργασιών, προβλέποντας ότι «το 2015 θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία η βασική γραμμή και τον αμέσως επόμενο χρόνο, θα τεθεί σε λειτουργία και η γραμμή της Καλαμαριάς».
Μακάρι να είναι έτσι και αυτή η δήλωση να αποτελεί την τελευταία “επικαιροποίηση” της ολοκλήρωσης των έργων και να μην έγινε για χάρη της επικοινωνίας και των τηλεοπτικών καμερών. Διότι, η πολιτική δραστηριότητα έχει νόημα μόνο όταν είναι αποτελεσματική και δεν υπακούει στις ανάγκες προβολής ή δημιουργίας μιας εικονικής πραγματικότητας ,με βάση στενά πολιτικά και ψηφοθηρικά συμφέροντα.
Αναρωτιέμαι όμως, “Αν οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης προχωρούσαν σε ικανοποιητικό βαθμό, ο Γιάννης Μαγκριώτης ή ο εκάστοτε υφυπουργός Υποδομών, θα χρειαζόταν να προβάλλει, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τα αυτονόητα;”
Το Μετρό πρέπει να ολοκληρωθεί έγκαιρα και πέρα από τα προφανή οφέλη στην καθημερινότητα του ταλαιπωρημένου σήμερα πολίτη, να αποτελέσει, πραγματικά, μέρος ενός στρατηγικού και ρεαλιστικού σχεδίου ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης.
Για αυτό ας μιλήσουμε, επί της ουσίας, και ας αφήσουμε τις photo -opportunities!
* O Στράτος Σιμόπουλος είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός και μέλος Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ (stra_sim@otenet.gr).
Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο blog: www.efsimopoulos.gr.