Όπως είναι αναμενόμενο, η συγκεκριμένη ακραία ομοφοβική διαφήμιση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από gay συλλογικότητες της χώρας. Οι οργανωμένες αντιδράσεις ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη, από την HOMOphonia (συλλογικότητα για το Gay Pride της Θεσσαλονίκης). Επίσης βγήκε και ένα δεύτερο κείμενο που μπορείτε να το βρείτε στο blog της συλλογικότητας:
http://thessalonikipride.wordpress.com/
Το gay περιοδικό 10% πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα την καταγγελία, κηρύσσοντας και μποϊκοτάζ εναντίον του 11880:
http://www.10percent.gr/stiles/h-gnwmh-tou-10/2754--11880.html
Ακολουθεί η καταγγελία:
Το τελευταίο διάστημα μια διαφήμιση της εταιρείας 11 8 80 προσβάλλει βάναυσα μια μερίδα του πληθυσμού με διαφορετική σεξουαλική ταυτότητα. Η εταιρεία αυτή στις διαφημίσεις της αναπαράγει μια εικόνα του ομοφυλόφιλου άντρα, βγαλμένη από το παρελθόν, διαποτισμένη από τη ναφθαλίνη του λαϊκισμού της δεκαετίας του ‘60, αναπαράγοντας στερεότυπα, υποτιμώντας την όποια διαφορετικότητα, ανάγοντάς την σε αντικείμενο άξιο χλευασμού...
Πώς αλλιώς να εκλάβει κανείς την ερώτηση του άντρα του «πολλά βαρύ», βλέποντας έναν ομοφυλόφιλο «καρικατούρα»: «ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ;» ή ακόμα χειρότερα στην τελευταία εκδοχή της διαφήμισης να ακούγεται να λέει (sic)… «ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΖΩΟ...»!
Εμείς οι ομοφυλόφιλοι, γυναίκες και άντρες αυτής της χώρας, ίσοι μεταξύ ίσων, είμαστε αγανακτισμένοι και οργισμένοι με τη συγκεκριμένη διαφήμιση της εταιρείας, η οποία εδώ και χρόνια αναπαράγει μια εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στην πλειονότητα των ομοφυλόφιλων, στιγματίζοντας και υποτιμώντας την όποια διαφορετικότητα. Και εδώ γεννάται ένα μεγάλο ερώτημα για το ίδιο το ΕΣΡ. Ποιός έδωσε την άδεια σε μια διαφήμιση που προσβάλει την αξιοπρέπεια και την ύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό;
Και δεν έχουμε ακόμα εμείς οι ομοφυλόφιλοι-ες αυτής της χώρας ξεχάσει το πρόστιμο του ΕΣΡ σε συγκεκριμένο κανάλι, γιατί σε σήριαλ του εμφανίστηκαν 2 άντρες να φιλιούνται... Εύλογο είναι το συμπέρασμα πως το ΕΣΡ διακατέχεται από ομοφοβικές αντιλήψεις, ενστερνίζεται την προσβολή κάθε διαφορετικότητας και τηρεί το νόμο κατά τω δοκούν, κρίνοντας με δυο μέτρα και δυο σταθμά. Ένα φιλί μεταξύ 2 αντρών επιφέρει πρόστιμα, ενώ μια διαστρεβλωμένη εικόνα του ομοφυλόφιλου άντρα μπορεί για χρόνια να προβάλλεται από την ελληνική τηλεόραση, συμβάλλοντας στην εδραίωση μιας εικόνας για τους ομοφυλόφιλους στην κατηγορία των ΖΩΩΝ… και των ΦΡΟΥΤΩΝ. Αν αύριο αρχίσει μια όποια βία ενάντια σ’ αυτά τα «ζώα» και τα «φρούτα», την ευθύνη θα την έχει ποιος;
Αυτά τα - κατά τη διαφήμιση - ΖΩΑ και ΦΡΟΥΤΑ βρίσκονται παντού... στη Βουλή των Ελλήνων, στον πνευματικό και παραγωγικό κόσμο της χώρας, στις ένοπλες δυνάμεις, στα σώματα ασφαλείας, στον χώρο της υγείας, της παιδείας και της δικαιοσύνης … ΠΑΝΤΟΥ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση απόσυρση της διαφήμισης, γιατί θεωρούμε ότι προσβάλλει την αξιοπρέπεια ανθρώπων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ακόμα να υποχρεωθεί η εταιρεία μέσω των ΜΜΕ σε δημόσια συγνώμη και αποκατάσταση της αλήθειας.
HOMOphonia - Gay Pride Θεσσαλονίκης