20 Φεβ 2012

"Πόλεμος" στα social media...

Όταν το Google+ ξεκίνησε τη λειτουργία του δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεώρησαν βέβαιοι την αποτυχία του. Ποιος άραγε θα μπορούσε να τα βάλει με το Facebook. Αν και ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το τι θα φέρει το μέλλον, το πιθανότερο είναι ότι το Google+ θα μείνει μαζί μας για πολύ καιρό ακόμη. Και οι λόγοι είναι πολλοί.
Το Google είναι ένα μεγαθήριο. Σπάνια αποτυγχάνει σε ό,τι καταπιάνεται. Μέχρι τώρα έχει δείξει ότι κατανοεί πλήρως την σημασία των social media.
Και ότι είναι διατεθειμένο να κάνει τα πάντα προκειμένου να πετύχει σε αυτόν τον τομέα. Ξεκινάμε λοιπόν με δεδομένο ότι ο γίγαντας ξύπνησε, ότι έχει πιει ήδη καφέ και βρίσκεται στο ρινγκ με πολύ άγριες διαθέσεις.
Καταρχάς το Facebook έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο. Ένα Like είπαμε να κάνουμε. Όχι να γίνουμε πυρηνικοί φυσικοί. Μάλιστα αυτές οι αλλαγές δεν γίνονται σταδιακά και βαθμιαία αλλά όποτε καπνίσει στον Mark να ανακαινίσει το μαγαζί. Πολλοί χρήστες έχουν αρχίσει να κουράζονται/βαριούνται. Μακροπρόθεσμα αυτό σίγουρα θα έχει συνέπειες.
Ακόμη μεγαλύτερες συνέπειες όμως θα έχει η συνεχής αύξηση των διαφημίσεων στην πλατφόρμα. Διαφημίσεις δεξιά, sponsored stories, διαφημίσεις στο ticker, διαφημίσεις στο news feed, διαφημίσεις παντού... Φαίνεται ότι έχουν ξεχάσει την εποχή που προηγήθηκε του .com bubble. Όπου δεν μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα site επειδή είχε περισσότερες διαφημίσεις παρά περιεχόμενο.
Την ίδια στιγμή οι συνεχείς αλλαγές δυσκολεύουν και τους μαρκετίστες. Μόλις στήσεις ένα πλάνο για το πώς θα επικοινωνήσεις με το κοινό σου, αυτό τινάζεται στον αέρα. Οι συνεχείς μεταβολές δεν επιτρέπουν δημιουργία ούτε καν μεσοπρόθεσμης στρατηγικής. Ό,τι κάνεις έχει ορίζοντα το πολύ 3 μηνών. Ελπίζοντας πάντα ότι δεν θα αλλάξουν οι όροι του παιχνιδιού στη μέση της εκστρατείας σου.
Την ίδια στιγμή οι δυνατότητες που έχουν τα brands για αλληλεπίδραση με τα μέλη της Facebook Page τους επίσης μειώνονται με σταθερό ρυθμό. Πάρτε για παράδειγμα την αλλαγή του αλγορίθμου ώστε να μειωθεί το edgerank των δημοσιευμάτων μιας σελίδας. Ή την αφαίρεση της αποστολής μηνύματος σε όλα τα μέλη της. Ή την κατάργηση της δυνατότητας που είχαν τα μέλη να προσκαλέσουν τους φίλους τους. Αλλαγές που, εντελώς τυχαία, περιορίζουν κατά πολύ την δυνατότητα για ανέξοδη προβολή.
Αν πάρουμε αθροιστικά όλες αυτές τις αλλαγές, βλέπουμε ότι ένα brand έχει πολύ μικρότερο κίνητρο να επενδύσει στρατηγικά στο Facebook απ' ό,τι παλαιότερα. Θα το χρησιμοποιήσει απλώς σαν ένα ακόμη διαφημιστικό κανάλι. Από ανάγκη δηλαδή και όχι επειδή πιστεύει ότι μπορεί να στηριχθεί σε αυτό σε βάθος χρόνου.
Ενώ λοιπόν το Facebook δείχνει να έχει χάσει τον προσανατολισμό του, το Google+ βελτιώνει με σταθερό ρυθμό το προϊόν του. Π.χ. Brand Pages. Όλο και πιο εύχρηστο περιβάλλον, καλύτερη διαχείριση φωτογραφιών. Όσο περνά ο καιρός δηλαδή, γίνεται όλο και καλύτερο.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη