Συγκεκριμένα είπε:
1. Για την θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης (ΘΑΣΘ):
Να δημοσιευθούν τα τεύχη του διαγωνισμού παραχώρησης της ΘΑΣΘ πριν από την κατασκευή των στάσεων. Αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον, θα είναι άχρηστες
Στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει κατατεθεί από τον Αύγουστο, όταν υφυπουργός ήταν ο κ.Σπύρος Βούγιας, η μελέτη για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης (ΘΑΣΘ). Στη μελέτη περιλαμβάνονται και τα τεύχη διαγωνισμού παραχώρησης της ΘΑΣΘ.
Πρέπει ο δήμος Θεσσαλονίκης να αναλάβει την πρωτοβουλία, από κοινού με τους άλλους παράκτιους δήμους, και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, να δημοσιεύσει την πρόσκληση ενδιαφέροντος. Αν υπάρξει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, να προχωρήσει η κατασκευή των στάσεων. Αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να κατασκευαστούν οι στάσεις.
2. Για την έκθεση του συνηγόρου του πολίτη για την Ικτίνου
Να ζητηθούν άδειες με αυτοψία της τροχαίας
Ο Συνήγορος του Πολίτη επιβεβαιώνει ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν εφάρμοσε την ισχύουσα νομοθεσία. Αυτό αποδεικνύεται από το ότι ο Δήμος δεν μπορεί να εκδώσει άδειες. Το κάθε ένα από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος πρέπει να ζητήσει από την Τροχαία αυτοψία για το χώρο, στον οποίο μπορεί να αναπτύξει τραπεζοκαθίσματα, και στη συνέχεια να ζητήσει από το δήμο άδεια για το συγκεκριμένο χώρο. Είναι η μόνη διέξοδος νομιμότητας για την έκδοση νόμιμων αδειών, οι οποίες πρέπει να εκδοθούν αμέσως. Δεν μπορούν τα καταστήματα να είναι όμηροι της επιμονής της διοίκησης να αγνοεί το ρόλο των αστυνομικών υπηρεσιών. Περιμένουν από το Συμβούλιο Επικρατείας, που εξετάζει το θέμα μετά από προσφυγή των κατοίκων, να επιβραβεύσει την αυθαιρεσία, που αποδοκιμάζει εδώ και χρόνια ο Συνήγορος του Πολίτη;
3. Για τα δημοτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα:
Έξι προτάσεις γα τη ΔΕΠΘΕ
Η διαρκής αβεβαιότητα και η ανυπαρξία σχεδίου για τα δημοτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα έχει δημιουργήσει καθεστώς πλήρους ανασφάλειας, το οποίο δεν εξυπηρετεί την ομαλή λειτουργία των μέσων.
Η ΔΕΠΘΕ είναι επιχείρηση δημοσίου συμφέροντος και πρέπει να λειτουργεί δημοκρατικά, αμερόληπτα και με όρους διαφάνειας.
Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε:
1. Να λειτουργήσει η ΔΕΠΘΕ με την επιχορήγηση που έχει ήδη αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο
2. Να κληθούν οι διαφημιστικές εταιρείες της πόλης να συνεργαστούν για την αύξηση των εσόδων της ΔΕΠΘΕ. Εάν κριθεί σκόπιμο να γίνει και διαγωνισμός για την παραχώρηση της υπηρεσίας.
3. Να μειωθεί ακόμη περισσότερο ο τιμοκατάλογος για τις επιχειρήσεις της πόλης
4. Να κληθούν οι υπόλοιποι δήμοι του πολεοδομικού συγκροτήματος να απαντήσουν συγκεκριμένα κάτω από ποιους όρους και προϋποθέσεις θα συμμετείχαν στη ΔΕΠΘΕ
5. Να εξετασθεί το ενδεχόμενο να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση των ωρών, στις οποίες δεν υπάρχει πρόγραμμα παραγωγής της ΔΕΠΘΕ, το οποίο σήμερα δεν υπερβαίνει τις δώδεκα ώρες.
6. Να ολοκληρώσει ο δήμος τη διαδικασία των μετατάξεων από τη ΔΕΠΘΕ στην κεντρική υπηρεσία. Από τη στιγμή, που ο δήμαρχος έχει δηλώσει ότι θα αναλάβει το κόστος της μισθοδοσίας, και εφόσον δεν μπορούν να γίνουν μετατάξεις, να εξετασθεί η δυνατότητα «ενοικίασης» των συγκεκριμένων εργαζομένων.
Εμείς είμαστε βέβαιοι ότι εκείνο το οποίο πρέπει να επιδιώξει η ΔΕΠΘΕ είναι αύξηση των εσόδων της από την αγορά της πόλης, καθώς έτσι θα ενισχύσει και το κύρος της. Η διοίκηση πρέπει να γνωρίζει, ότι ενδεχόμενο να εφαρμοσθούν σε απολύσεις τα ίδια αδιαφανή κριτήρια που εφαρμόστηκαν επί δεκαετίες στις προσλήψεις και γιγάντωσαν σε καταστροφικό βαθμό το δημόσιο τομέα, δεν υφίσταται.