19 Απρ 2012

Προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί δημόσιος υπάλληλος για να ανακηρυχθεί υποψήφιος βουλευτής

Μετά από μία αδικαιολόγητη κωλυσιεργία για την ανακοίνωση της ημερομηνίας των βουλευτικών εκλογών και μια παρατεταμένη αναμονή ο διορισμένος Πρωθυπουργός εδέησε να ανακοινώσει την Μ. Τετάρτη, ήτοι 11 Απριλίου 2012, την ημερομηνία διεξαγωγής των.
Ως Έλλην πολίτης και λογικά σκεπτόμενος, μερικές ερωτήσεις (ρητορικές θα μου πείτε): Ποιος ο λόγος να μην ανακοινωθεί πολύ νωρίτερα η ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών; Επρόκειτο να ..
συμβεί κάτι ουσιαστικό αυτό το χρονικό διάστημα; Εκ του αποτελέσματος η απάντηση είναι όχι. Εργάσθηκε καλύτερα το Ελληνικό Δημόσιο; Εκ του αποτελέσματος η απάντηση είναι όχι. Προφανώς δε θα μάθουμε την αλήθεια. Αλλά ο νοήμων ελληνικός λαός έχει βγάλει τα συμπεράσματά του δηλαδή την κοροϊδία κάποιων έναντι ημών.
Το πρακτικό αποτέλεσμα είναι να έχουμε μία ελαχιστότατη προεκλογική περίοδο στην οποία αμφιβάλουμε εάν θα ακούσουμε κάτι ουσιώδες και χρήσιμο για την επόμενη ημέρα των εκλογών αναφορικά με την ποιότητα ζωής μας και το βιοτικό μας επίπεδο.
Αρκετοί τηλεοπτικοί αστέρες και αστέρες της showbiz διαγκωνίζονται για μια θέση στο όνειρό τους. Δηλαδή, το όνειρό τους να γίνουν βουλευτές και να ζήσουν για κάποιο διάστημα στο «ναό της δημοκρατίας» στην Ελληνική Βουλή.
Πέρα από αυτούς και δημόσιοι υπάλληλοι «εκτίθενται» για μια θέση στον «ήλιο», για μια θέση μεταξύ των τριακοσίων.
Θα προσπαθήσουμε να ενημερώσουμε το τι ισχύει εξ απόψεως νομοθεσίας για την τελευταία κατηγορία υποψηφίων βουλευτών (δηλαδή εκείνων των δημοσίων υπαλλήλων).
Το άρθρο 56 του Ελληνικού Συντάγματος αναφέρει:
Άρθρο 56 παράγραφος 1
«Έμμισθοι δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι, άλλοι υπάλληλοι του δημοσίου, υπηρετούντες στις ένοπλες δυνάμεις και στα σώματα ασφαλείας,… δεν μπορούν να ανακηρυχθούν υποψήφιοι ούτε να εκλεγούν βουλευτές αν δεν παραιτηθούν πριν από την ανακήρυξή τους ως υποψηφίων. Η παραίτηση συντελείται με μόνη τη γραπτή υποβολή της. …».

Στο δε άρθρο 30 του ΠΔ 351/2003 αναφέρεται:
Παράγραφος 1
«Η παραίτηση από την υπηρεσία και από τις θέσεις που σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 56 του Συντάγματος αποτελούν κώλυμα για την εκλογή στο αξίωμα του βουλευτή, είναι γραπτή και η επίδοσή της γίνεται με δικαστικό επιμελητή στον πρόεδρο του αρμόδιου για την ανακήρυξη των υποψηφίων δικαστηρίου, πριν από την ημέρα της ανακήρυξης αυτών.»

Παράγραφος 4
«Εφόσον, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις η πράξη για την αποδοχή της παραίτησης δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η αρμόδια αρχή οφείλει να δημοσιεύσει αμέσως περίληψή της, που να περιέχει το ονοματεπώνυμο, τη θέση ή το αξίωμα που κατείχε αυτός που παραιτήθηκε ή αν πρόκειται για στρατιωτικούς, το βαθμό και το όπλο ή την υπηρεσία στην οποία αυτός ανήκε, καθώς και τη χρονολογία της επίδοσης της παραίτησης στον πρόεδρο του αρμόδιου δικαστηρίου.»
Αυτά ισχύουν προ της διεξαγωγής των εκλογών.
Μετά το πέρας των εκλογών τι ισχύει;
Προσδιορίζεται σαφώς από το Π.Δ. 45/2004 στο άρθρο 12 παράγραφος 5 αναφέρει:
Άρθρο 12
«5. Δημόσιοι πολιτικοί υπάλληλοι, που παραιτούνται υποχρεωτικά σύμφωνα με την ισχύουσα εκλογική νομοθεσία, για να ανακηρυχθούν υποψήφιοι σε οποιεσδήποτε εκλογές, εάν δεν εκλεγούν, επανέρχονται στην ενεργό υπηρεσία μετά την περάτωση της διαδικασίας ανακήρυξης των εκλεγομένων ή, εάν εκλεγούν, από τη λήξη της θητείας τους για οποιονδήποτε λόγο. Η επάνοδος συντελείται, αυτοδικαίως, με μόνη την υποβολή σχετικής αίτησης από τον ενδιαφερόμενο στην υπηρεσία και στη θέση από την οποία είχε παραιτηθεί. Αν η υπηρεσία αυτή δεν υφίσταται κατά το χρόνο της επανόδου, η αίτηση υποβάλλεται στην υπηρεσία όπου έχουν μεταφερθεί οι υπάλληλοι της υπηρεσίας εκείνης. Η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από την ανακήρυξη των βουλευτών ή από τη λήξη, για οποιονδήποτε λόγο, της θητείας τους. Αν δεν υπάρχει κενή θέση, ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. …»

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Χημικός MEd
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη