10 Μαΐ 2012

Νέα παράταση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά

Ρεπορτάζ της Ντόνιας Κανιτσάκη στην εφημερίδα "Αγγελιοφόρος"
Στις 22 Ιουνίου, αντί για τις 21 Μαΐου, θα κατατεθούν τελικά οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές από τους τέσσερις διαγωνιζόμενους για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Οπως αναφέρει στον «Α» ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Χρήστος Τσίτουρας, «οι διαγωνιζόμενοι ζήτησαν...
δύο μήνες παράταση αλλά εμείς τους δώσαμε ένα μήνα». Ο κ. Τσίτουρας σημειώνει ότι τέσσερις μήνες μετά την κατάθεση των προσφορών, είναι δυνατό να υπάρχει ανάδοχος, ο οποίος μέχρι το τέλος του έτους μπορεί να ξεκινήσει να δουλεύει. «Αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν προσφυγές, ενστάσεις και δικαστικές εμπλοκές. Ελπίζουμε, πάντως, δεδομένης και της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα, ότι δε θα υπάρξουν προβλήματα και ότι οι εργολάβοι θα αποδεχτούν τη διαγωνιστική διαδικασία. Μια διαδικασία η οποία θα είναι αδιάβλητη, κάτι το οποίο εγγυάται η “Αττικό Μετρό ΑΕ”», εξηγεί ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ».

Ποιοι συμμετέχουν

Οι τέσσερις διαγωνιζόμενοι είναι: Εταιρία: «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», Κοινοπραξία εταιριών: «ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS», Κοινοπραξία εταιριών: «ΤΕΡΝΑ ΑΕ – ALPINE BAU GMBH – FCC CONSTRUCCION S.A.», Κοινοπραξία εταιρειών: «J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA».Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά έχει προϋπολογισμό 550 εκατ. ευρώ και η συμβατική διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, επειδή στο δρόμο του προς την Καλαμαριά το μετρό δεν αναμένεται να συναντήσει αρχαία, είναι δυνατό οι εργασίες κατασκευής να ολοκληρωθούν νωρίτερα από το συμβατικό χρόνο.



Η γραμμή

Η επέκταση θα αρχίζει από το σταθμό Πατρικίου, τον ενδέκατο, κατά σειρά, της βασικής γραμμής του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία), θα εκτείνεται σε μήκος 4,8 χιλιομέτρων και θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Από το σταθμό Πατρικίου, διά της οδού Κρήτης, το μετρό θα κατευθύνεται προς την οδό Γρηγορίου Κυδωνιών (νομαρχία) και από εκεί θα μπαίνει, υπογείως, στην οδό Πόντου, για να καταλήγει τελικά στη Μίκρα. Οπως και στη βασική γραμμή, έτσι και στην επέκταση θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες μονής τροχιάς, ενώ οι σταθμοί προβλέπεται να κατασκευαστούν με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut and cover).

Εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού, θα εγκατασταθούν όλα τα απαραίτητα ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, έτσι ώστε το έργο να είναι πλήρως λειτουργικό. Μεταξύ αυτών, θα εγκατασταθεί Σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας και Επιτήρησης Συρμών, καθώς αυτοί σχεδιάζεται να λειτουργούν χωρίς οδηγούς. Η επέκταση υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 87.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός με δυνατότητα πρόσβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς θα ανέλθει σε περίπου 91.000.



Οι σταθμοί
Οι πέντε σταθμοί της επέκτασης είναι: Νομαρχία (θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Β. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών), Καλαμαριά (θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου), Αρετσού (δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου), Νέα Κρήνη (στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων) και Μίκρα (στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή). Εξάλλου, από το σταθμό Μίκρα σχεδιάζεται να φεύγει μελλοντικά νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη