Επιστολή αναγνώστη:
Είμαι επιβάτης του ΟΑΣΘ απο τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να ξεθαρεύει σαν πιτσιρικάς και να χρησιμοποιεί λεωφορείο. Ο οργανισμός σε αυτά τα χρόνια που πέρασαν, εξελίχθηκε,
ανανέωσε τον στόλο του με συγχρονα Λεωφορεία και βελτίωσε και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Όσο αφορά τα εισητήρια και τα κόμιστρα, θα γνωρίζουν όσοι ζούν στη περιοχή της Θεσσαλονίκης, οτι εδώ και 2 χρόνια απο το 2010 δηλαδή, αυξήθηκαν υπέρογκα και δυσανάλογα με την εποχή της οικονομικής στενότητας που διέρχεται η Χώρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι ο λόγος που ζητήθηκε και πάρθηκε αυτή η αύξηση, με τη βοήθεια πάντα του αμφίβολης ιδεολογικής καταγωγής και κωλοτούμπα Σπύρου Βούγια.
Ο κος Βούγιας από τον Σεπτέμβριο του 2010 έως και τον Ιούνιο του 2011 ήταν Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Προφανώς, εξυπηρετώντας συμφέροντα ιδιωτών στους οποίους και πλειοψηφικά ανήκει ο ΟΑΣΘ, υπήρξε καταλύτης για την αυξηση κατά 20 % των κομίστρων με τη δικαιολογία οτι τα έσοδα λόγω λαθρεπιβατών έχουν μειωθεί. Έκριναν λοιπόν ότι τα εισητήρια έπρεπε να αυξηθούν και να "την πληρώσει" πάλι ο κακομοίρης Έλληνας πολίτης. Που θέλω να καταλήξω.. Εδώ και μερικούς μήνες, ο Οργανισμός διαπιστώνοντας πως το επιβατικό κοινό δεν κόβει εισητήριο, έχει επιδοθεί σε ένα ανελέητο σαφάρι δίωξης των λαθρεπιβατών, χρησιμοποιώντας μέσα που δε χρησιμοποιούνται ούτε για την δίωξη κλεφτών του κοινού ποινικού δικαίου.
Οι εν λόγω ελεγκτές τους, εγκλωβίζουν επιβάτες που δεν έχουν εισητήριο εντός των λεωφορείων μέχρι να καλέσουν την αστυνομία και να εξαναγκαστούν τότε να δείξουν την ταυτότητα τους για να βεβαιωθεί το πρόστιμο. Φυσικά αυτή είναι μια παράνομη ενέργεια αφού η παρακράτηση είναι ποινικό αδίκημα. Αν ο επιβάτης δεν έχει ταυτότητα μαζί του, τον υποχρεώνουν να ακολουθήσει τους αστυνομικούς στο τμήμα για εξακρίβωση στοιχείων ! Όλα αυτά για 0,80 ευρώ και για να κοπεί πρόστιμο στο 60πλάσιο της αξίας, δηλαδή 48 ευρώ ! Σαν να μην έφτανε αυτό, έχουν γίνει γνωστά περιστατικά όπου οι ελεγκτές εξάντλησαν την αυστηρότητα τους ακόμη και σε ανήλικο κορίτσι που δεν είχε εισητήριο, εξαναγκάζοντας το να μένει στο λεωφορείο κοντά στα μεσάνυχτα και πολλές στάσεις μακρυά απο τον προορισμό του για να του δώσουν πρόστιμο. Προχθές όμως, έγινα μάρτυρας ενός προσβλητικού για μένα περιστατικού, για τρίτη φορά. Οι ελεγκτές αφού τσέκαραν τα εισητήρια όλων των επιβατών και έγγραψαν όσους δεν έιχαν εισητήριο, έφτασαν και σε έναν έγχρωμο που φυσικά ήταν χωρίς εισητήριο.
Η μοναδική τους κίνηση και τις τρείς φορές ήταν να τον ρωτήσουν γιατί δεν έκοψε εισητήριο και να τον στείλουν να κόψει εκείνη την ώρα απο το αυτόματο μηχάνημα που βρίσκεται μέσα στο λεωφορείο, σαν να μη τρέχει τίποτα. Η αυστηρότητα τους εξαντλείται λοιπόν μόνο στους Έλληνες και όχι στους κάθε λογής αλλοδαπούς που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς τζάμπα και βερεσέ για τον Έλληνα φορολογούμενο. "Που να μπλέκουμε με αστυνομία και εξακριβώσεις με έναν ξένο που το πιο πιθανό είναι να μην έχει ούτε χαρτιά ούτε διαβατήριο μαζί του"... Είναι τουλάχιστον προκλητικό να φέρονται έτσι στους Έλληνες και να δείχνουν τόση ανοχή στους ξένους. Και μη μου πεί κανείς για δικαιώματα και ρατσισμό, τα έχω ακούσει άπειρες φορές απο ανθρώπους που το "δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις" τους αντιπροσώπευει απόλυτα.
Να συστήσω λοιπόν στον Ko Πρόεδρο του ΟΑΣΘ, να επιληφθεί τέτοιων περιστατικών με τους ελεγκτές του, γιατί την επόμενη φορά που θα γίνω μάρτυρας τέτοιου περιστατικού, θα ζητήσω τα στοιχεία του ελεγκτή και θα κάνω έγγραφη καταγγελία. Είμαι σίγουρος οτι και οι συμπολίτες μου επιβάτες θα συμφωνούν και επιτέλους κάτι πρέπει να γίνει με αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά ορισμένων εκεί στον ΟΑΣΘ. Τα όρια της υπομονής μας έχουν εξαντληθεί εδώ και πολύ καιρό, σοβαρευτείτε και κάντε τη δουλειά σας με τη πρέπουσα δεοντολογία και σεβασμό στους επιβάτες γιατί μας προκαλείτε !!
Αναγνώστης
mixos7272@hotmail.com