21 Ιουλ 2012

Έμαθαν πως δεν διαπραγματευόμαστε, πλάκωσαν και τα Παρατηρητήρια

[summary: do not discriminate against uninvited immigrants who have been flooding your country for the last 20 years, discriminate against the people who have been building this country through blood, sweat and tears for over 7,000 years]
Διάβασα προ ημερών διάφορα σχόλια για μία 98σέλιδη έκθεση του Human Rights Watch [μήπως Human Right Swatch;], η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι εμείς οι Έλληνες είμαστε...
πολύ ξενόφοβοι και παραβιάζουμε καταφώρως όλες τις διεθνείς υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μεταναστών και των αιτουμένων πολιτικού ασύλου. Επειδή δεν με ικανοποιούσαν οι επικριτικές μεν αποσπασματικές δε αναφορές στην έκθεση, αποφάσισα να τη μελετήσω, ώστε να έχω ιδίαν αντίληψη του πονήματος.

Με το που άρχισα την ανάγνωση αισθάνθηκα ότι πέφτει πολλή μεροληψία εις βάρος της χώρας μου. ΄Iσως αυτό να οφείλεται στην εμπάθειά μου, την προκατάληψή μου, αλλά το αυταρχικόν του χαρακτήρος μου που δεν μου επιτρέπει να αφήνω μαλακίες να περνούν απαρατήρητες. Έτσι, επέλεξα να προσποιηθώ ότι διαβάζω έκθεση που αφορά σε μία χώρα άλλη και όχι στη δική μου. Συνέχισα, λοιπόν, την ανάγνωση της έκθεσης αντικαθιστώντας ο,τιδήποτε ελληνικό με το αντίστοιχο ουζουμπουριανό, δηλαδή σχέσιν έχον με την πεμπτοκοσμική χώρα Ουζουμπούρου. Όπου η έκθεση έγραφε «Ελλάς», εγώ διάβαζα «Ουζουμπούρου». Όπου έγραφε Εισαγγελέας Αθηνών, διάβαζα Εισαγγελέας της Τσικαμπάμπου, πρωτεύουσας της Ουζουμπούρου κ.ο.κ. Για να είμαι δε πιο σωστός, όπου διάβαζα λαθρομετανάστης, έβαζα τη λέξη «Έλλην» [στην έκθεση γίνεται χρήση του όρου «undocumented μετανάστη», όταν γίνεται αναφορά σε λαθρομετανάστη, ήγουν του αγγλικού ισοδύναμου του γαλλικού «sans-papiers μετανάστης», στον οποίον εμύησε την άθλια οπισθοδρομική πραγματικότητά μου η αλήστου μνήμης προοδευτική δημοκρατόρισσα τέως υφυπουργός λαθρομετανάστευσης κ. Άννα Νταλάρα].

Παρατήρησα, λοιπόν, τα εξής αξιοσημείωτα:

1] Οι συντάκτες της έκθεσης πήραν συνέντευξη από 79 Έλληνες μετανάστες, λάθρο και μη, προερχόμενους, μεταξύ άλλων, από τις ακόλουθες περιφέρειες της Ελλάδος [σελ. 29]: Αφγανιστάν, Βουλγαρία, Κονγκό, Αίγυπτο, Γκάνα, Ιράν, Μαρόκο, Πακιστάν, Σενεγάλη, Σομαλία και Σουδάν. [ΣΗΜ: 1] το «μεταξύ άλλων» δεν είναι και τόσον επιστημονικό από πλευράς μεθοδολογίας, αλλά το παρείδα,  2] ελέγχεται ως ανακριβής η είδηση ότι ο αιρετός επί κεφαλής μίας εκ των εν λόγω Περιφερειών ονόματι Pet-ros Tatouloubou ζήτησε να αυτονομηθούν οι Περιφέρειες έναντι της Κεντρικής Διοίκησης της Ουζουμπούρου].
Εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι οι συντάκτες της έκθεσης δεν πήραν συνέντευξη από έναν Πολωνό, μολονότι υπάρχουν στην Ουζουμπούρου πολλοί προερχόμενοι από την περιφέρεια της Πολωνίας, οι οποίοι τυχαίνει να είναι καθολικοί χριστιανοί και σπανίως εμπλεκόμενοι σε εγκληματικές πράξεις. Ούτε από Γεωργιανούς πήραν συνέντευξη, προερχόμενους από την περιφέρεια της Γεωργίας, οι οποίοι τυχαίνει να είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και ουχί σπανίως εμπλεκόμενοι σε ειδεχθή εγκλήματα. Ούτε γίνεται στην έκθεση λόγος για αλβανική ή γεωργιανή μαφία που προκαλούν τρόμο τόσο σε Ουζουμπουριανούς όσο και σε Έλληνες. Γιατί κύριοι; Δεν σας μίλησε κανείς για κάτι τέτοιο; Μία καλοπροαίρετη εξήγηση για εμάς τους ουζουμπουριανούς είναι ότι οι συντάκτες της έκθεσης πήραν συνέντευξη και από Πολωνούς και Γεωργιανούς, αλλά οι πληροφορίες τους δεν χωρούσαν στην έκθεση, η οποία έπρεπε να είναι σαφής, ακριβής και ευσύνοπτη, ώστε να στοιχειοθετεί την εκ των προτέρων εκπεφρασμένη άποψη των συντακτών και να μην κουράζεται ο αναγνώστης με ανούσιες λεπτομέρειες.

2] Καταγράφουν οι συντάκτες την πληροφορία ότι κάποιος Έλληνας μετανάστης, όταν καλωσορίζει στην Τσικαμπάμπου τους συμπατριώτες του από την περιφέρεια του Αφγανιστάν [μετά τη θριαμβευτική κάθοδό τους από την περιοχή ενός ποταμού που χωρίζει την Ουζουμπούρου από την Ερντολάνδη], τους υποδεικνύει τις «κόκκινες» περιοχές της Τσικαμπάμπου, δηλαδή τις περιοχές, στις οποίες δεν θα πρέπει να κυκλοφορούν, επειδή είναι επικίνδυνες [σελ. 42], διευκρινίζοντας ότι το ίδιο ακριβώς έκανε στην περιφέρεια του Αφγανιστάν για τον Ερυθρό Σταυρό, ώστε να μην πλησιάζουν οι ερυθροσταυρίτες στις επικίνδυνες περιοχές, για να καταλήξει ότι δεν μπορεί να διανοηθεί ότι αυτό γίνεται και στην Ουζουμπούρου. Ερωτώ τους συντάκτες της έκθεσης: ζήτησαν να μάθουν, έτσι από αβυσσαλέα περιέργεια, αν υπάρχουν περιοχές, οι οποίες είναι επικίνδυνες για να κυκλοφορούν οι αυτόχθονες Τσικαμπαμπουΐνοι; Απλώς σημειώνουν στη σελίδα 34, με μία παράγραφο από όλη την έκθεση των 98 σελίδων, ότι είναι θεμιτή η ανησυχία των ουζουμπουριανών, οι οποίοι δεν τολμούν να βγουν από τα σπίτια τους, όταν βραδυάζει ή και μέρα μεσημέρι, για να προσθέσουν στη συνέχεια ότι σύμφωνα με τη μαρτυρία ενός ουζουμπουριανού που κατοικεί στην περιοχή φταίει το «Χρυσό Αυγό» και κάτι 15χρονα που δημιουργούν προβλήματα στους Έλληνες μετανάστες [σελ. 39].

3] Περιγράφουν οι συντάκτες την Οδύσσεια των Ελλήνων μεταναστών, όταν οι τελευταίοι αποφασίζουν να υποβάλουν μήνυση εναντίον ουζουμπουριανών «συμμοριών» [«gangs»] που τους δέρνουν, τους προπηλακίζουν και τους καθυβρίζουν προτρέποντάς τους να επιστρέψουν στην πατρίδα τους την Ελλάδα. Το πρώτο που ζητούν οι άθλιοι ουζουμπουριανοί Αστυνομικοί είναι «τα χαρτιά» τού καταγγέλλοντος. Θεωρούν οι συνεντευξιασθέντες ότι οι αστυνομικοί κάνουν τη δουλειά τους ανάποδα: πρώτα ζητούν ταυτότητες και μετά καταγράφουν το περιστατικό [σελ. 78], ενώ θα έπρεπε, κατ’ αυτούς, να καταγράψουν οι αστυνομικοί λεπτομερώς το περιστατικό, στη συνέχεια δε να ρωτήσουν τον καταγγέλλοντα ποιος είναι και πώς αποδεικνύεται αυτό. Αφήνουν, έτσι, να εννοηθεί ότι οι ουζουμπουριανοί αστυνομικοί ενεργούν με αυτόν τον τρόπο σκοπίμως, ώστε να τρομοκρατούνται οι καταγγέλλοντες και να μην υποβάλλουν μηνύσεις. Πραγματικά αδιανόητο. Τί θέλεις δηλαδή ρε Έλληνα; Να υποβάλεις μήνυση δίνοντας όποια στοιχεία ταυτότητος σου γουστάρει, να κινηθεί ποινική διαδικασία, να εντοπισθούν οι ένοχοι, να κληθείς στο δικαστήριο, να πεις στο δικαστήριο ότι δεν βρίσκεσαι νόμιμα στην Ουζουμπούρου και απαιτείς να τιμωρηθούν οι δράστες της εναντίον σου αξιόποινης συμπεριφοράς, το δε σεβαστόν δικαστήριον να αποφανθεί ότι μπορείς να εμφανίζεσαι ενώπιόν του, αν και παρανόμως εγκαταβιών στην Ουζουμπούρου, και ότι είσαι και πολύ μάγκας που διεκδικείς ίσα δικαιώματα με τους ουζουμπουριανούς και απαιτείς την τιμωρία των παρανόμων;

4] Κάποιος εκ των συνεντευξιασθέντων παρετήρησε ότι για όλα τα επεισόδια που συμβαίνουν μεταξύ ουζουμπουριανών και Ελλήνων δεν φταίει κανείς, αφού στην Ουζουμπούρου «δεν υπάρχει κράτος, δεν υπάρχει Αστυνομία, δεν υπάρχει λογική» [σελ. 64]. Ένας άλλος επισήμανε ότι ένα ασθενοφόρο μετέφερε δύο τραυματισμένους αντί έναν [σελ. 66], αφού πρώτα έκανε μία ώρα να καταφθάσει στο σημείο της συμπλοκής, ενώ το νοσοκομείο απέχει μόλις 5΄. Αν είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά μόνον στους Έλληνες και όχι στους ουζουμπουριανούς!
Παρατήρησα, επίσης, ότι οι συντάκτες της έκθεσης δεν επισκέφθηκαν έστω ένα δημόσιο νοσοκομείο, από όλα εκείνα που κατακλύζονται κατά 90% από Έλληνες μετανάστες, οι οποίοι απολαύουν δωρεάν ιατρικής περίθαλψης, με αποτέλεσμα να έχει βουλιάξει όλο το σύστημα ιατρικής περίθαλψης. Ούτε συνομίλησαν με φαρμακοποιούς, οι οποίοι θα μπορούσαν π.χ. να τους ενημερώσουν για το εκπληκτικό φαινόμενο να είναι οι διαθέτοντες κοινωνική ασφάλιση Έλληνες μετανάστες ενημερωμένοι για το ποια ακριβώς σκευάσματα καλύπτει το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, πράγμα που αγνοούν οι ουζουμπουριανοί ασφαλισμένοι, οι οποίοι έχουν στήσει με τον μόχθο τους αυτό το σύστημα. Ούτε και ρώτησαν σε νοσοκομεία αν συμβαίνει λαθρομετανάστες να εμφανίζονται εν ριπή οφθαλμού με νόμιμα «χαρτιά» [εικονικά φυσικά], ώστε να μεταβαίνουν εκτός Ουζουμπούρου για πανάκριβη θεραπεία, την οποίαν επωμίζονται, φυσικά, οι μαλάκες ουζουμπουριανοί.

5] Διαπιστώνουν, επίσης, οι συντάκτες της έκθεσης ότι λόγω της οικονομικής κρίσης πολλά περιπολικά της αστυνομίας δεν μπορούν να κινηθούν ελλείψει καυσίμων, ενώ οι αστυνομικοί στερούνται βασικού εξοπλισμού [σελ. 76]. Εμμέσως δε, πλην σαφώς, υποδεικνύουν στην Ουζουμπούρου να φροντίσει, ώστε να βρεθούν καύσιμα για τα περιπολικά, για να σπεύδουν σε κάθε περιστατικό βίας κατά Ελλήνων, χωρίς καν να αναφέρουν ότι το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και για τους ουζουμπουριανούς που πέφτουν θύματα της εγκληματικότητος των Ελλήνων.

6] Διαμαρτύρονται εντόνως οι συντάκτες για το γεγονός ότι η Ουζουμπούρου δεν διαθέτει εισαγγελείς ειδικευμένους στα εγκλήματα που διαπράττονται από φυλετικό ή θρησκευτικό μίσος υπό των ουζουμπουριανών κατά των Ελλήνων. Δεν τους ενδιαφέρει, φυσικά, αν υπάρχουν εισαγγελείς ειδικευμένοι στα εγκλήματα που διαπράττουν οι Έλληνες κατά των ουζουμπουριανών από καθαρά θρησκευτικό μίσος και φανατισμό. Ξέρετε, αυτοί οι Έλληνες με τον ελληνομουσουλμανικό πολιτισμό τους ισχυρίζονται ότι σε μερικές δεκάδες χρόνια θα καταφέρουν να επιβάλουν το Ραμαζάνι στην Ουζουμπούρου, όπως ακριβώς ισχυρίζονται ότι θα γίνει και στο Βελγιστάν και σε άλλες οπισθοδρομικές χριστιανικές Περιφέρειες, αλλά αυτό δεν έχει καμμία απολύτως σημασία.
Διαμαρτύρονται, ομοίως, οι συντάκτες και για το γεγονός ότι ουδείς έχει καταδικασθεί μέχρι σήμερα για έγκλημα τελεσθέν από ρατσισμό και ξενοφοβία. Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο, όταν όλοι γνωρίζουν ότι οι Έλληνες μετανάστες, λάθρο και μη, είναι τα καλλίτερα παιδιά του κόσμου που αναγκάσθηκαν να καταφύγουν στην Ουζουμπούρου κυνηγημένοι από το στυγνό καθεστώς της Ελληνικής Δημοκρατορίας. Δεν μπορώ να μη συμφωνήσω με την επισήμανση. Μου προξενεί εντύπωση, πάντως, ότι ουδείς των συνεντευξιασθέντων-πληροφοριοδοτών Ελλήνων ρωτήθηκε γιατί έφυγε από την περιφέρειά του, γιατί επέλεξε να καταφύγει στην Ουζουμπούρου, αν πλήρωσε, πόσα και σε ποιόν για να φτάσει εκεί, τί δουλειά έκανε στην Περιφέρεια όπου ζούσε, τι δουλειά κάνει για να ζη στην Ουζουμπούρου και τέτοιες απλές γενικώς ερωτήσεις.

7] Άλλο αξιοκατάκριτο σημείο είναι το γεγονός ότι για να υποβάλει κανείς μήνυση, πρέπει να πληρώσει € 100. Αν ο καταγγέλλων Έλληνας ζη νομίμως στη χώρα, οπότε νομιμοποιείται να υποβάλει μήνυση και να θέσει σε κίνηση τον ουζουμπουριανό μηχανισμό απονομής Δικαιοσύνης, πρέπει να πληρώσει και κάποιο τέλος, το οποίο έχει θεσπισθεί για να μην κατακλύζεται η Δικαιοσύνη από μηνύσεις της πλάκας και για ψύλλου πήδημα. Τεράστιο κόστος για έναν Έλληνα λαθρομετανάστη ή νομιμοποιημένο μετανάστη. Άρα, το τέλος αυτό αποτρέπει την υποβολή μηνύσεων εναντίον ουζουμπουριανών «συμμοριών». Σαφές το υπονοούμενο, το οποίο μετατρέπεται στη συνέχεια σε ευθεία προτροπή προς το κράτος της Ουζουμπούρου: δεν πρέπει να πληρώνουν το τέλος αυτό όσοι Έλληνες μετανάστες, λάθρο και μη, καταγγέλλουν εγκλήματα ρατσιστικής βίας. Με άλλα λόγια, προτρέπουν την αναθεώρηση του Συντάγματος της Ουζουμπούρου, ώστε να γράφει «Όλοι οι Ουζουμπουριανοί είναι ίσοι ενώπιον του νόμου, αλλά οι μετανάστες είναι πιο ίσοι από τους Ουζουμπουριανούς».
Παρεμπιπτόντως, δεν διάβασα το παραμικρό στην έκθεση για τις συμμορίες Ελλήνων που καταδυναστεύουν, τρομοκρατούν και εκμεταλλεύονται συμπατριώτες τους. Τίποτε για την πορνεία των ελληνίδων που εκδίδονται χωρίς να τηρούν τους αναχρονιστικούς νόμους της Ουζουμπούρου [βιβλιάριο υγείας, άδεια κ.λπ.] και σπέρνουν τον όλεθρο με το AIDS που μεταδίδουν.

8] Την έκθεση κοσμούν φωτογραφίες από Έλληνες στημένους σε ουρές συσσιτίων, ώστε να καταδειχθεί πόσο υποφέρουν για να τραφούν από το περίσσευμα, ενδεχομένως δε και από το υστέρημα, των ουζουμπουριανών. Ούτε μία φωτογραφία για ουζουμπουριανούς στις ίδιες ουρές ή κρεμασμένους σε κάδους απορριμμάτων ψάχνοντας για αποφάγια. Ούτε μία φωτογραφία για ουζουμπουριανούς που κοιμούνται σε πεζοδρόμια, πλατείες και σπηλιές, ενώ μέχρι πριν ένα χρόνο ήταν νοικοκυραίοι στο σπίτι τους. Υπάρχει και φωτογραφία μετανάστη από την περιφέρεια της Σομαλίας, ο οποίος πουλάει μικροαντικείμενα στον δρόμο, επειδή, λέει, δεν μπορεί να βρει εργασία επισήμως. Ούτε λέξη για το 1,5 εκ. ουζουμπουριανών ανέργων, ούτε λέξη για τις 200.000 των ουζουμπουριανών που έχουν ήδη μεταναστεύσει. Ούτε νύξη φυσικά για το ακραίο ενδεχόμενο [πώς μου ήρθε τώρα και τούτο] αυτοί οι ίδιοι οι Έλληνες λαθρομετανάστες να αποτελούν την αιτία της κακοδαιμονίας των ουζουμπουριανών, αφού αυτοί αποτέλεσαν τα φτηνά και ανασφάλιστα εργατικά χέρια των διάφορων μεγαλοεργολάβων που θησαύρισαν με το μικρό εργατικό κόστος κατά παραγκωνισμό των ουζουμπουριανών, οι οποίοι, λέει, δεν καταδέχονταν να ασχοληθούν με τις εργασίες που ανελάμβαναν οι Έλληνες μετανάστες, με αποτέλεσμα να εκτοξευθεί στα ύψη η ανεργία στην Ουζουμπούρου.

9] Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο κόμμα «Χρυσό Αυγό» με το «σήμα που θυμίζει τη σβάστικα», αλλά και στον ναζιστικό χαιρετισμό του αρχηγού του εντός της αιθούσης συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου της Τσικαμπάμπου. Σε διηγήσεις επεισοδίων είναι σαφής η παραπομπή σε μέλη αυτού του κόμματος που φορώντας κράνη επιτίθενται αναιτίως και απροκλήτως σε Έλληνες με στυλιάρια. Και η Αστυνομία της Ουζουμπούρου απούσα. Ουδεμία αναφορά στις εκατοντάδες των υπέργηρων ουζουμπουριανών που ξυλοκοπήθηκαν αγρίως ή σφαγιάσθηκαν μέσα στα σπίτια τους από Έλληνες λαθρομετανάστες. Φωτογραφία ξυλοκοπηθέντων Ελλήνων εκ της περιφερείας της Σομαλίας και της Αιγύπτου παρατίθενται, ουζουμπουριανού όχι.
Σε μία παραγραφούλα [σελ. 34] γίνεται, βεβαίως, αναφορά ότι 8 στους 10 Τσιμπαμπουΐνους που ρωτήθηκαν δήλωσαν πως έχουν πέσει θύματα επιθέσεων, κλοπών και ληστειών από μέρους Ελλήνων, ενώ τα ¾ των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ζουν υπό καθεστώς τρόμου. Όταν δε γράφεται στην έκθεση ότι οι περισσότερες καταγγελίες κατά ουζουμπουριανών τίθενται στο Αρχείο Αγνώστων Δραστών, επειδή προφανώς είναι αδύνατος ο εντοπισμός τους [σελ. 49], δεν καταγράφεται και το γεγονός ότι το ίδιο συμβαίνει και με τις καταγγελίες ουζουμπουριανών κατά Ελλήνων.
Νομιμοποιημένοι Έλληνες λαθρομετανάστες από την περιφέρεια του Αφγανιστάν δήλωσαν ότι δεν τολμούν να βγουν έξω από το σπίτι τους μετά το σούρουπο [σελ. 42, 46], ενώ πουθενά στην έκθεση δεν γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι οι Τσιμπαμπουΐνοι, ιδιαίτερα οι γυναίκες, δεν τολμούν να κυκλοφορήσουν μετά το σούρουπο μέσα στην ίδια τους τη χώρα.

10] Ούτε κουβέντα για το περίεργο φαινόμενο των λεγόμενων 257 λαθρομεταναστών της Νομικής που έκαναν άνω-κάτω την Ουζουμπούρου για να αποκτήσουν νομιμότητα, επειδή έτσι γουστάρουν αυτοί και ορισμένοι ουζουμπουριανοί αλληλέγγυοι που φροντίζουν για ό,τι αφορά στους λαθρομετανάστες, αλλά αδιαφορούν για ό,τι αφορά στους ουζουμπουριανούς αναξιοπαθούντες.
Εν κατακλείδι, η έκθεση θεωρεί αδικαιολόγητη και παραβιάζουσα τις διεθνείς υποχρεώσεις της Ουζουμπούρου την «αδράνεια» των Ουζουμπουριανών Αρχών όσον αφορά στην προστασία των λαθρομεταναστών, νομιμοποιημένων ή μη. Είμαι βέβαιος ότι την εν λόγω έκθεση θα αγκαλιάσουν ΚΚΟ [Κομμουνιστικό Κόμμα της Ουζουμπούρου] και ΑΡΜΠΑΡΟΡΡΙΖΑ. Θα ερωτήσω, όμως, τους εκπροσώπους των εν λόγω κομμάτων: «Η άποψή σας ότι το μεταναστευτικό κύμα προκλήθηκε από τους πολέμους που διεξάγουν οι ιμπεριαλιστές στις περιφέρειες από τις οποίες προέρχονται οι μετανάστες, ίσως να έχει κάποια βάση όσον αφορά π.χ. στο Αφγανιστάν. Σ’ όλες τις άλλες περιφέρειες, όμως, τί είναι αυτό που συμβαίνει και μας φέρνει απρόσκλητους μετανάστες κατά δεκάδες χιλιάδων;

Τελική παρατήρηση: πώς συμβαίνει και δεν πήραν οι συντάκτες της έκθεσης συνέντευξη από τον ουζουμπουριανό σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο, ο οποίος είναι σε θέση να τους εξηγήσει τί ακριβώς συμβαίνει με τους μετανάστες που γαμούν και δέρνουν στη χώρα της Ουζουμπούρου. Και βεβαίως, ούτε μία αναφορά στο γεγονός ότι οι ουζουμπουριανοί είναι αναγκασμένοι όχι μόνον να ανέχονται τη βία των Ελλήνων μεταναστών, αλλά και να τους τρέφουν όσο οι τελευταίοι παραμένουν έγκλειστοι στη φυλακή λόγω διάπραξης σωρείας στυγνών εγκλημάτων. Το ότι η συντριπτική πλειονότητα των φυλακισμένων προέρχεται από την Ελλάδα, ούτε αυτό ήταν άξιο καταγραφής.

Σωτήριος Καλαμίτσης
Τσικαμπαμπουΐνος