Φανταστείτε ένα τανκ που να μπορεί να ρίξει ένα λέιζερ ή έναν ηλεκτρομαγνητικό παλμό. Τι θα λέγατε για ένα τανκ που να διαθέτει έναν υβριδικό κινητήρα - εν μέρει τροφοδοτούμενο από ηλεκτρική ενέργεια - αντί για τους φασαριόζικους πετρελαιοκινητήρες που
χρησιμοποιούνται σήμερα; Οι τεχνολογίες αυτές και άλλες είναι υπό εξέταση για την ενσωμάτωσή τους στο μελλοντικό άρμα μάχης του Ισραήλ που ο Ισραηλινός Στρατός ευελπιστεί ότι θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2020.
Πέρυσι, η Διοίκηση Χερσαίων Δυνάμεων του Ισραηλινού Στρατού συνέστησε μια ομάδα μάχιμου και τεχνικού προσωπικού - από το Σώμα Τεθωρακισμένων, τον Τομέα ανάπτυξης όπλων της Διοίκησης χερσαίων δυνάμεων και το πρόγραμμα Merkava του Υπουργείου Άμυνας - με σκοπό να ξεκινήσει τον σχεδιασμό του μελλοντικού άρματος μάχης του Ισραήλ, του διαδόχου του Merkava.
Η ανάπτυξη και η κατασκευή του Merkava ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 με το πιο εξελιγμένο μοντέλο, το Merkava Μκ 4, να μπαίνει σε υπηρεσία το 2003.
Επί του παρόντος, δύο ταξιαρχίες είναι εξοπλισμένες με το Merkava Mk 4 το οποίο θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα προστατευμένα τανκ στον κόσμο και ικανό για ανώτερες ταχύτητες και ελιγμούς.
Οι υπόλοιπες ταξιαρχίες τεθωρακισμένων του Ισραηλινού Στρατού διαθέτουν παλαιότερα μοντέλα του Merkava ή του M60 Pattons.
"Όταν σκεφτόμαστε πως θα είναι το μελλοντικό άρμα μάχης, πρέπει να εξετάζουμε ευρέως όλη την υπάρχουσα τεχνολογία", δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο Ταξίαρχος Yigal Slovik, ο απερχόμενος διοικητής του σώματος Τεθωρακισμένων. "Υπάρχουν πράγματα όπως τα ηλεκτρομαγνητικά ή λέιζερ κανόνια αλλά προς το παρόν είναι πολύ μεγάλα και δύσχρηστα. Μπορεί, ωστόσο, να υπάρξουν κατάλληλα στο μέλλον".
Σύμφωνα με τον Slovik, στο θέμα της ισχύος, το τανκ θα μπορούσε ενδεχομένως να κινηθεί μ’ έναν υβριδικό κινητήρα που θα καίει καύσιμο για να φορτίσει τις μπαταρίες του και στη συνέχεια θα δίνει ενέργεια στο τανκ για εκτεταμένα χρονικά διαστήματα.
Ο Slovik παρατήρησε ότι και το πλήρωμα του μελλοντικού τανκ θα είναι πιθανότατα μικρότερο από ό, τι είναι σήμερα, μ’ ένα διμελές πλήρωμα να αρκεί για να το λειτουργήσει.
"Το μελλοντικό άρμα μάχης θα είναι τελικά ταχύτερο, καλύτερα προστατευμένο, περισσότερο λειτουργικό και πιο θανατηφόρο", τόνισε.
Η απόφαση της κατασκευής ενός νέου άρματος μάχης λήφθηκε μετά τις θετικές εντυπώσεις που άφησαν ενεργά συστήματα προστασίας, όπως το Trophy, τα οποία εγκαταστάθηκαν σε ολόκληρη ταξιαρχία και αναχαίτισαν πέρσι μ’ επιτυχία μια πυραυλοκίνητη χειροβομβίδα κατά μήκος των συνόρων της Γάζας.
Η σκέψη που κυριαρχεί σήμερα στο Στρατό είναι ότι τα άρματα μάχης δεν απαιτούν πλέον παχιά στρώματα θωράκισης που επιβραδύνουν το όχημα και αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμων και το κόστος παραγωγής. Θ’ αρκούσε λιγότερη θωράκιση και περισσότερα συστήματα όπως το Trophy.
http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=277178
http://cohen.gr/newsite/index.php?option=com_content&view=article&id=2359:2012-07-27-07-10-36&catid=34:middle-east&Itemid=60