12 Ιουλ 2012

Νεοι πεζοδρομοι από τον Μπουταρη χωρις πρόβλεψη για parking (σταθμευση)

Την Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "δημοκρατία' ρεπορτάζ του κ. Θάνου Χερχελετζή σχετικά με τα έργα πεζοδρομήσεων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Πρώτη παρατήρηση είναι ότι η λατινική λέξη "parking" δεν μπορει να χρησιμοποιείται στο γραπτό λόγο γραμμένη με ελληνικούς χαρακτήρες "πάρκινγκ" όταν η πλούσια ελληνική γλώσσα διαθέτει τη λέξη "στάθμευση" που περιγράφει απόλυτα την έννοια της λατινικής λέξης "parking".
Στην ουσία:

Επιστημονικά δεν προκύπτει με κανένα τρόπο ότι τα έργα πεζοδρομήσεων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης πρέπει να συνοδεύονται από πρόβλεψη για χώρους στάθμευσης που θα φιλοξενήσουν τα οχήματα που αναγκαστικά θα απομακρυνθούν από τις υπό πεζοδρόμηση οδούς. Η μόνη περίπτωση για την οποία πρέπει να ληφθεί μέριμνα είναι η στάθμευση των κατοίκων του κέντρου. 

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι "οι θεσσαλονικείς οδηγοί αλλά και επισκέπτες της πόλης σπαταλούν καθημερινά πολύτιμο χρόνο και καύσιμα προσπαθώντας να κινηθούν στο κέντρο της πόλης μιας και το ΜΕΤΡΟ δεν έχει ολοκληρωθεί και πολλοί αποφεύγουν να κινηθούν με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ τονίζοντας ότι καθυστερούν να φτάσουν στον προορισμό τους". 

Ας τα πάρουμε από την αρχή: εκτός από τους θεσσαλονικείς οδηγούς υπάρχουν και οι θεσσαλονικείς πεζοί ή ακόμα και πολίτες αυτής της πόλης που επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους στο κέντρο της πόλης. Επίσης, υπάρχουν και πολλοί επισκέπτες της πόλης που προτιμούν να περπατούν στο κέντρο παρά να οδηγούν καθώς είναι πιο πρακτικό και ρεαλιστικό να βλέπεις τα αξιοθέατα της πόλης πεζή παρά οδηγώντας. 

Ακόμα και αν δεν έχει ολοκληρωθεί το ΜΕΤΡΟ, από το κέντρο της πόλης διέρχεται μεγάλος αριθμός γραμμών αστικής συγκοινωνίας (ενδεικτικά αναφέρονται οι λεωφορειακές γραμμές Νο3, Νο5, Νο6, Νο12, Νο33, Νο39, Νο58, Νο78 από τις οδούς Τσιμισκή και Μητροπόλεως, Νο2, Νο8, Νο10, Νο11, Νο14, Νο17, Νο27, Νο28, Νο31, Νο37 από την οδό Εγνατία, Νο16, Νο22, Νο23 Νο24 από τις οδούς Ερμού, Αγ. Δημητρίου) που είναι απίθανο να μην εξυπηρετηθεί κάποιος εφόσον θελήσει να κινηθεί με αστική συγκοινωνία στο κέντρο της πόλης. Επίσης, είναι γνωστό ότι σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα των καθυστερήσεων οφείλεται σε εγκλωβισμούς που προκαλούνται εξαιτίας της ανεξέλεγκτης και πολλές φορές παράνομης στάσης και στάθμευσης. 

Είναι λοιπόν ολοφάνερο ότι ο θεσσαλονικιός οδηγός τον οποίο επικαλείται το ρεπορτάζ του κ. Χερχελετζή επιλέγει να ταλαιπωρείται και να ταλαιπωρεί. Είναι επίσης προφανές ότι η λογική κινούμαι με αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης πρέπει να σταματήσει. Ως εκ τούτου ας συνειδητοποιήσει ο θεσσαλονικιός οδηγός τον οποίο επικαλείται το ρεπορτάζ του κ. Χερχελετζή ότι εκτός από αυτόν υπάρχουν και άλλοι πολίτες στην πόλη που επιθυμούν να περπατούν και να κινούνται ελεύθερα σε μία φιλική προς αυτούς πόλη, έτσι ώστε να απολαμβάνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Από αυτήν την οπτική είναι απόλυτα δίκαιος ο υπότιτλος του ρεπορτάζ "εξορίζει ο Μπουτάρης τα ΙΧ απαγορεύοντας τη στάθμευση και τη στάση στο κέντρο". 

Ας μάθουμε επιτέλους σε αυτήν την πανέμορφη κατά τα άλλα πόλη να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον αφού είμαστε πολίτες της ίδιας πόλης. Θυμηθείτε πόσο όμορφο είναι το κέντρο της πόλης τους καλοκαιρινούς μήνες όταν η κίνηση στους δρόμους έχει ελαχιστοποιηθεί ή τις λίγες (ελάχιστες) φορές που το κέντρο της πόλης έχει "κλείσει" για τη διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων.

Π. Βλαχοδημητρόπουλος
Πολ. Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος

Υ.Γ. Το κειμενο αυτο έχει σταλει με ηλεκτρονικο ταχυδρομειο στον κ. Θάνο Χερχελετζή στις 4.07.12.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη