6 Αυγ 2012

Γιατί «ξέχασε» ο Γ. Μπουτάρης το μετρό;

Η αλήθεια είναι ότι δεν άκουσα «την πόλη» να το πολυσυζητάει, αλλά δεν είμαι και όλος αυτιά.
Εξάλλου, είναι γνωστό ότι ο κυρ Γιάννης απολαμβάνει ασυλίας από τα συμβατικά (και επίσημα) ΜΜΕ, άρα δεν υπάρχει θέμα. Ίσως πάλι να φταίει ο Αύγουστος με τις παχιές τις μύγες που πέρασε στο ντούκου η «παράλειψη» του Δημάρχου της Θεσσαλονίκης να θέσει ως προτεραιότητα στον νέο Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη την ολοκλήρωση του μετρό....
Μια πραγματικά περίεργη παράλειψη, αν λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι είναι πολύ φρέσκιες οι κραυγές απόγνωσης κατοίκων και καταστηματαρχών πέριξ του εργοταξίου στη Δελφών, αλλά και οι δηλώσεις απελπισίας του Μ. Ζορπίδη, προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, ιδίως για τους εμπόρους της Εγνατίας. Οι κακές γλώσσες ψιθυρίζουν πολλά, τα οποία δεν έχω καμία διάθεση να υιοθετήσω. Εγώ ξέρω τον κυρ Γιάννη της «Παράγκας», τον οινοποιό, κι έτσι θέλω να τον θυμάμαι.
Όμως αναρωτιέμαι τι επιρροές έχει ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης για να φτάσει στο σημείο να μην πει λέξη για το μετρό, ένα μέσο μεταφοράς που θα έπρεπε να υπάρχει εδώ και 100 χρόνια, κι αντ’ αυτού να αραδιάζει στον Υπουργό πάλι κάτι ξεχαρβαλωμένες (μόνο λόγια δηλαδή) ροζ ιστορίες για τραμ, καραβάκια κλπ, που από το πολύ το λέγε λέγε και τίποτα δε γίνεται ορισμένοι εδώ πέρα τα υποβάθμισαν σε… υστερικό απωθημένο, σε μια γραφικότητα και τίποτ’ άλλο.
Προσωπικά δεν είμαι κατά ούτε του τραμ (με κάποια μορφή) ούτε της θαλάσσιας συγκοινωνίας (αντιθέτως). Ούτε κατά των ποδηλατοδρόμων. Όμως στο δικό μου το μυαλό όλα αυτά είναι –εκ των πραγμάτων- δευτερεύοντα, όταν εκτελείται στην πόλη σου το μεγαλύτερο δημόσιο έργο. Όταν ενώ έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2012, δεν φαίνεται να τελειώνει ούτε το 2018. Όταν οι καθυστερήσεις στο έργο έχουν φέρει δημότες Θεσσαλονίκης –εκ των οποίων πολλοί ψηφοφόροι σου, βρίσκονται πλέον σε απόγνωση, ζημιωμένοι και αναποζημίωτοι για κάτι που μόνο αυτοί δεν φταίνε. Όταν έχουν μπει λουκέτα λόγω των καθυστερήσεων. Όταν νέκρωσε η Εγνατία από το Βαρδάρη μέχρι την Αγίας Σοφίας εξαιτίας της ανευθυνότητας των αρμοδίων.
Όταν, ρε παιδί μου, είσαι δήμαρχος της πόλης με τις 13 «τρύπες», με τις «13» ανοιχτές πληγές, έχει υποχρέωση να πεις ξεκάθαρα εάν είναι ή δεν είναι πρώτη προτεραιότητα για τη διοίκηση του Δήμου στα συγκοινωνιακά η ολοκλήρωση του μετρό. Έχεις υποχρέωση να πεις έστω μια κουβέντα κι ας μη θέλουν οι λογής λογής σύμβουλοι και οι πάτρωνες. Όσοι φαφλατάδες δηλαδή εδώ και χρόνια έχουν «επενδύσει» πολιτικά σε μελέτες επί μελετών, που πληρώθηκαν αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκαν ούτε στο ελάχιστο (αλήθεια, για όλα αυτά που πρότεινε ο κυρ Γιάννης τον Υπουργό, θα γίνουν νέες μελέτες; Θα ξοδευτεί κι άλλο δημόσιο χρήμα;). Μόνο λόγια, έργο μηδέν…
Δεν ξέρω αν έγινε σκόπιμα ή όχι η παράλειψη του κυρ Γιάννη, όμως πιστεύω ότι θα τη βρει μπροστά του (και οφείλει μια απάντηση, μια θέση, μια παρέμβαση). Όσοι θεωρούν ότι το μετρό είναι πρόβλημα μόνο της κεντρικής κυβέρνησης και όχι της τοπικής αυτοδιοίκησης, γελιούνται. Γιατί η τοπική κοινωνία έχει συγκεκριμένες αντοχές οι οποίες προφανώς εξαντλούνται. Αλά και τι νόημα μπορεί να έχουν π.χ. οι πεζοδρομήσεις σε μια «τρύπια» πόλη με αποδεκατισμένους πολίτες και μαγαζιά -λουκέτα;

Από το ενημερωμένο http://www.thinkfree.gr
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη