Τα τελευταία αριθμητικά στοιχεία
για το 2011, που διαθέτει η Επιτροπή δείχνουν ότι ενώ ο μέσος όρος του
πληθυσμού της ΕΕ που συμμετέχει σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης άγγιζε το
8,9 %, στην Ελλάδα δεν ξεπέρασε το 2,4 %, καθιστώντας την χώρα σε
επίπεδο Ε.Ε. τρίτη από το τέλος μετά από την Ρουμανία και την Βουλγαρία. Αυτό προκύπτει από τα
στοιχεία που παρέθεσε η...
επίτροπος για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας, κα Αν. Βασιλείου, έπειτα από σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο που άσκησε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γ. Παπανικολάου. Σημειώνεται ότι στην κορυφή της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η Δανία με ποσοστό 32,3% και ακολουθεί η Σουηδία με 25%. Στο ερώτημά του προς την Κομισιόν ο Έλληνας ευρωβουλευτής, αφού τόνισε ότι το ποσοστό παραμένει πολύ χαμηλό παρουσιάζοντας ουσιαστικά μηδενική μεταβολή από το 2008, θέλησε να πληροφορηθεί τις αιτίες αλλά και τις πρωτοβουλίες που αναμένεται να λάβει η Επιτροπή στον συγκεκριμένο τομέα. Η Κύπρια Επίτροπος σημείωσε πως το έτος 2008 συμπίπτει με την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης, εξ αιτίας της οποίας φυσικά πρόσωπα και εταιρείες είχαν λιγότερα κεφάλαια στη διάθεσή τους για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, ενώ το οξύ πρόβλημα της ανεργίας των νέων ανάγκασε την Ένωση και τα κράτη μέλη να επικεντρώσουν την προσοχή τους σ’ αυτό το τμήμα του πληθυσμού.
επίτροπος για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας, κα Αν. Βασιλείου, έπειτα από σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο που άσκησε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γ. Παπανικολάου. Σημειώνεται ότι στην κορυφή της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η Δανία με ποσοστό 32,3% και ακολουθεί η Σουηδία με 25%. Στο ερώτημά του προς την Κομισιόν ο Έλληνας ευρωβουλευτής, αφού τόνισε ότι το ποσοστό παραμένει πολύ χαμηλό παρουσιάζοντας ουσιαστικά μηδενική μεταβολή από το 2008, θέλησε να πληροφορηθεί τις αιτίες αλλά και τις πρωτοβουλίες που αναμένεται να λάβει η Επιτροπή στον συγκεκριμένο τομέα. Η Κύπρια Επίτροπος σημείωσε πως το έτος 2008 συμπίπτει με την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης, εξ αιτίας της οποίας φυσικά πρόσωπα και εταιρείες είχαν λιγότερα κεφάλαια στη διάθεσή τους για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, ενώ το οξύ πρόβλημα της ανεργίας των νέων ανάγκασε την Ένωση και τα κράτη μέλη να επικεντρώσουν την προσοχή τους σ’ αυτό το τμήμα του πληθυσμού.
Παρόλα αυτά, υπογράμμισε πως η
συμμετοχή ατόμων με χαμηλή ειδίκευση σε δράσεις δια βίου μάθησης εξακολουθεί να
αποτελεί προτεραιότητα. Το Νοέμβριο του 2011, το Συμβούλιο Υπουργών εξέδωσε ψήφισμα
για μια ανανεωμένη ευρωπαϊκή ατζέντα για τη μάθηση ενηλίκων, στο οποίο καλούσε
τα κράτη μέλη να δώσουν, με τη βοήθεια της Επιτροπής, ιδιαίτερη βαρύτητα στη
βελτίωση της παροχής κύκλων μαθημάτων στους πολυάριθμους Ευρωπαίους με χαμηλή
ειδίκευση, ξεκινώντας από τις βασικές δεξιότητες και προχωρώντας σε μεγαλύτερη
εξειδίκευση για την απασχόληση και τη ζωή εν γένει.
Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: «Ενώ
όλοι, Επιτροπή, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Συμβούλιο, κράτη μέλη αναγνωρίζουν και
διαπιστώνουν πλέον ότι η κατάρτιση και η δια βίου μάθηση είναι προϋπόθεση για
την επαναφορά αναπτυξιακών και μάλιστα βιώσιμων οικονομικών ρυθμών, στην πράξη
ελάχιστα έως μηδενικά αποτελέσματα παρατηρούνται στον συγκεκριμένο τομέα την
τελευταία τριετία. Η νέα κυβέρνηση, διαθέτοντας αξιόλογα ποσά από τα κοινοτικά
ταμεία που ξεπερνούν τα 600 εκ. ευρώ στα αντίστοιχα επιχειρησιακά προγράμματα,
μπορεί και πρέπει να συμβάλει τα προσεχή έτη στην κατάρτιση, στην
επανακατάρτιση και στην αύξηση των δεξιοτήτων των εργαζομένων ή των ανέργων. Η
υψηλή κατάρτιση του πληθυσμού άλλωστε, αποτελεί από μόνη της, ανταγωνιστικό
πλεονέκτημα μίας χώρας».