Του Στράτου Γ. Σιμόπουλου*
(Δημοσιεύτηκε στο eklogika.gr στις 15-09-2012)
Με τη χώρα μας να διανύει το πιο κρίσιμο σημείο της σοβαρότερης δοκιμασίας που αντιμετώπισε τις τελευταίες δεκαετίες, όσοι κατέχουμε θέση ευθύνης οφείλουμε να αντιληφθούμε εγκαίρως πως...
η οικονομική και πολιτική συγκυρία την οποία βιώνουμε, απαιτεί συγκεκριμένα έργα και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η εποχή των ανέξοδων «θα» έχει περάσει ανεπιστρεπτί, η Ελλάδα καλείται να κάνει μια πραγματική υπέρβαση. Τόσο σε ό,τι αφορά στις νέες επενδύσεις, όσο και στην τόνωση της ανταγωνιστικότητάς της.
Καλείται, δηλαδή, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να αποβάλλει παθογένειες περίπου 40 χρόνων και να μετεξελιχθεί σε πόλο έλξης επενδύσεων, αποκτώντας παράλληλα εξαγωγικό προσανατολισμό.
Διότι εξωστρέφεια σημαίνει ανταγωνιστική και ισχυρή οικονομία.
Ενισχύοντας τη ρευστότητα της αγοράς, στηρίζοντας την εύρυθμη λειτουργία της, αναθερμαίνοντας την οικονομία, μειώνοντας τη γραφειοκρατία, βελτιώνοντας το επενδυτικό κλίμα και υλοποιώντας τα δημόσια έργα, θέτουμε στέρεες βάσεις για την εφαρμογή του εθνικού σχεδίου που έχει χαράξει η παρούσα κυβέρνηση, προκειμένου να οδηγήσει τη χώρα σε ασφαλή έξοδο από τον φαύλο κύκλος της ύφεσης.
Ειδικότερα τα δημόσια έργα έχουν χαρακτηρισθεί, όχι άδικα, ως ζωτικής σημασίας για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Και ο λόγος είναι προφανής.
Πρώτον συμβάλλουν στην τόνωση της απασχόλησης, δημιουργώντας 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50-60.000 έμμεσα, ενώ δεύτερον στηρίζουν μακροπρόθεσμα την παραγωγική βάση της χώρας.
Κινούμενο προς αυτήν την κατεύθυνση, το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων ανακοίνωσε έγκαιρα μια σειρά μεταρρυθμίσεων, οι οποίες αποτελούν πρωταρχική μας προτεραιότητα στην προσπάθεια επανεκκίνησης της οικονομίας.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco, οι αλλαγές στο καθεστώς των περιφερειακών αεροδρομίων, η επανέναρξη της κατασκευής των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων και η απεμπλοκή όλων των δημοσίων έργων και κυρίως του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης που έχουν εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ, είναι ορισμένοι μόνο τομείς οι οποίοι θα συμβάλλουν τα μέγιστα, ώστε η Ελλάδα να καλύψει το χαμένο έδαφος.
Έτσι για παράδειγμα προχωρά το έργο Μαλιακός-Κλειδί, ο διάδρομος του αεροδρομίου «Μακεδονία», η σύνδεση του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ, ενώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, η επαναφορά του σε τροχιά υλοποίησης απαιτεί καθημερινές παρεμβάσεις σε πολλά επίπεδα.
Από τη στιγμή, λοιπόν, που ο χρόνος κυλά εις βάρος της χώρας μας, ήρθε η ώρα της συλλογικής μάχης προκειμένου να προστατεύσουμε το μέλλον της χώρας.
Εθνική ενότητα χρειάζεται, αποφασιστικότητα και συστράτευση.
* Ο Στράτος Σιμόπουλος είναι Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, ηλεκτρολόγος-μηχανικός και μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας (stra_sim@otenet.gr).
Με τη χώρα μας να διανύει το πιο κρίσιμο σημείο της σοβαρότερης δοκιμασίας που αντιμετώπισε τις τελευταίες δεκαετίες, όσοι κατέχουμε θέση ευθύνης οφείλουμε να αντιληφθούμε εγκαίρως πως...
η οικονομική και πολιτική συγκυρία την οποία βιώνουμε, απαιτεί συγκεκριμένα έργα και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η εποχή των ανέξοδων «θα» έχει περάσει ανεπιστρεπτί, η Ελλάδα καλείται να κάνει μια πραγματική υπέρβαση. Τόσο σε ό,τι αφορά στις νέες επενδύσεις, όσο και στην τόνωση της ανταγωνιστικότητάς της.
Καλείται, δηλαδή, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να αποβάλλει παθογένειες περίπου 40 χρόνων και να μετεξελιχθεί σε πόλο έλξης επενδύσεων, αποκτώντας παράλληλα εξαγωγικό προσανατολισμό.
Διότι εξωστρέφεια σημαίνει ανταγωνιστική και ισχυρή οικονομία.
Ενισχύοντας τη ρευστότητα της αγοράς, στηρίζοντας την εύρυθμη λειτουργία της, αναθερμαίνοντας την οικονομία, μειώνοντας τη γραφειοκρατία, βελτιώνοντας το επενδυτικό κλίμα και υλοποιώντας τα δημόσια έργα, θέτουμε στέρεες βάσεις για την εφαρμογή του εθνικού σχεδίου που έχει χαράξει η παρούσα κυβέρνηση, προκειμένου να οδηγήσει τη χώρα σε ασφαλή έξοδο από τον φαύλο κύκλος της ύφεσης.
Ειδικότερα τα δημόσια έργα έχουν χαρακτηρισθεί, όχι άδικα, ως ζωτικής σημασίας για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Και ο λόγος είναι προφανής.
Πρώτον συμβάλλουν στην τόνωση της απασχόλησης, δημιουργώντας 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50-60.000 έμμεσα, ενώ δεύτερον στηρίζουν μακροπρόθεσμα την παραγωγική βάση της χώρας.
Κινούμενο προς αυτήν την κατεύθυνση, το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων ανακοίνωσε έγκαιρα μια σειρά μεταρρυθμίσεων, οι οποίες αποτελούν πρωταρχική μας προτεραιότητα στην προσπάθεια επανεκκίνησης της οικονομίας.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco, οι αλλαγές στο καθεστώς των περιφερειακών αεροδρομίων, η επανέναρξη της κατασκευής των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων και η απεμπλοκή όλων των δημοσίων έργων και κυρίως του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης που έχουν εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ, είναι ορισμένοι μόνο τομείς οι οποίοι θα συμβάλλουν τα μέγιστα, ώστε η Ελλάδα να καλύψει το χαμένο έδαφος.
Έτσι για παράδειγμα προχωρά το έργο Μαλιακός-Κλειδί, ο διάδρομος του αεροδρομίου «Μακεδονία», η σύνδεση του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ, ενώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, η επαναφορά του σε τροχιά υλοποίησης απαιτεί καθημερινές παρεμβάσεις σε πολλά επίπεδα.
Από τη στιγμή, λοιπόν, που ο χρόνος κυλά εις βάρος της χώρας μας, ήρθε η ώρα της συλλογικής μάχης προκειμένου να προστατεύσουμε το μέλλον της χώρας.
Εθνική ενότητα χρειάζεται, αποφασιστικότητα και συστράτευση.
* Ο Στράτος Σιμόπουλος είναι Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, ηλεκτρολόγος-μηχανικός και μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας (stra_sim@otenet.gr).
Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο: www.efsimopoulos.gr.