Πραγματοποιήθηκε σήμερα ησυνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, στην οποία συζητήθηκεύστερα από εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολου Τζιτζικώστα, το θέμα της πορείας κατασκευής και των προβλημάτων που υπάρχουν στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στη συνεδρίαση, εκτός απότα μέλη της Μητροπολιτικής Επιτροπής και τους Περιφερειακούς Συμβούλους του νομού Θεσσαλονίκης, συμμετείχαν...
όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Στράτος Σιμόπουλος, ο Γενικός Διευθυντής Έργων της Κοινοπραξίας ΑΙΑSA. Μιχάλης Σίμας, ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, εκπρόσωπος της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, οι Διευθύντριες της 9ηςκαι της 16ης ΕφορείαςΑρχαιοτήτων κυρίες Μακροπούλου και Μισαηλίδου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ ΤάσοςΚονακλίδης, οι διοικήσεις του Επαγγελματικού, του Βιοτεχνικού, του Εμπορικούκαι Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης εκπρόσωποςτου δήμου Θεσσαλονίκης, το Προεδρείο του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και κάτοικοι και επαγγελματίες της οδού Δελφών και της Μοναστηρίου.
Κατά την εισήγησή του, ο ΑντιπεριφερειάρχηςΘεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας αφού αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το έργοείναι ουσιαστικά εδώ και μήνες σταματημένο και στον υφιστάμενο κίνδυνο ναδιακοπεί οριστικά, τόνισε ότι η σημερινή σύσκεψη δεν έχει ως στόχο νακαταγραφεί ως μία ακόμα σύσκεψη για το Μετρό, αλλά με τη συμμετοχή όλων τωνεμπλεκόμενων φορέων στην κατασκευή του έργου, να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσειςστα ερωτήματα και τα προβλήματα που υπάρχουν και έχουν οδηγήσει στο σημερινόαδιέξοδο. Επίσης, έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα στους εμπλεκόμενους με τηνκατασκευή του έργου φορείς και ζήτησε ειλικρινείς απαντήσεις, για να ακουστεί ηαλήθεια και να ξέρουν οι Θεσσαλονικείς αν και πότε θα ολοκληρωθεί το έργο τουΜετρό, αλλά και ποιοι ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση.
Τα ερωτήματα που απεύθυνε ο κ.Τζιτζικώστας είναι :
Προς την Αττικό Μετρό:
1ον: Πότε θα δοθούν οι χώροιστην περιοχή του Παπαφείου, στη Βούλγαρη και την Πατρικίου;
2ον: Πότε θα ανοίξει η Δελφών;Θα ξανακλείσει και εάν ναι, για πόσο διάστημα;
3ον: Πότε θα ολοκληρωθεί τοέργο;
Προς την Αρχαιολογία:
1ον: Πότε θα ολοκληρωθεί τοσύνολο των ανασκαφών;
2ον: Αν έχει δοθεί αναλυτικόχρονοδιάγραμμα από την Αττικό μετρό για το πότε θα γίνει η ανασκαφή στον κάθεσταθμό;
3ον: Αν υπάρχει εξασφαλισμένηχρηματοδότηση για το σύνολο των αρχαιολογικών ανασκαφών του Μετρό;
4ον: Εάν τους έχει ποτέζητηθεί επίσημα να δουλέψουν σε τριπλές βάρδιες;
Προς το Δήμο Θεσσαλονίκης:
Πότε θα αποχωρήσουν τα μηχανήματα τουΔήμου από την περιοχή του αμαξοστασίου και της Νέας Ελβετίας προκειμένου νααρχίσουν οι εργασίες;
Τέλος προς τον εκπρόσωπο της Κοινοπραξίας τον κ. Σίμα:
1ον: Εάν αληθεύουν οιπληροφορίες που δημοσιεύονται στον τύπο ότι η ΑΕΓΕΚ έχει πρόβλημα έλλειψηςρευστότητας και αν το έργο μπορεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί με τηνύπαρξη ενός τέτοιου προβλήματος;
2ον: Ποιος είναι ακριβώς ορόλος της ΑΕΓΕΚ στο έργο; Αν υπάρχει περίπτωση να αποχωρήσει και τί θα σημαίνειαυτό για την κοινοπραξία και το έργο;
3ον Ποια είναι η δική τους εκτίμησηγια το πότε θα τελειώσει η κύρια γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Μετά την ολοκλήρωση της Συνεδρίασης ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε :
«Ύστερα από την εικόνα διάλυσης που αντίκρισα στην επίσκεψη που πραγματοποίησα σε σταθμούς του Μετρό τις προηγούμενες ημέρες, αλλά και την παρέμβαση τουΠεριφερειάρχη στον Εισαγγελέα για την παύση των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης, προκάλεσα τη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, με τη συμμετοχήόλων των εμπλεκόμενων φορέων και τους απηύθυνα πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα γιατην πορεία του έργου. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, από έργο πνοής έχει εξελιχθεί σεέργο που καταστρέφει την οικονομία της Θεσσαλονίκης και αυτό πρέπει νασταματήσει. Για να γίνει αυτό, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να αναλάβουντις ευθύνες τους και σε συνεργασία με το Υπουργείο να ξαναρχίσει η κατασκευήτων εργασιών του Μετρό για να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.
Σήμεραλάβαμε τη διαβεβαίωση από το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων ότι μέσα στονΟκτώβριο θα έχουν ξεκαθαρίσει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμεσήμερα και καθυστερούν το έργο. Με τα σημερινά δεδομένα, επειδή ο κίνδυνος νασταματήσει οριστικά η κατασκευή του έργου είναι υπαρκτός, διαμηνύουμε σε όλουςτους τόνους ότι ως Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης μεβάση και τις μητροπολιτικές μας αρμοδιότητες σε θέματα συγκοινωνιών, δε θαεπιτρέψουμε να τιναχτεί το έργο στον αέρα.
Εκτός από τις ευθύνες των προηγούμενων ηγεσιώντου Υπουργείου Υποδομών, θα πρέπει και οι φορείς της πόλης να διευκολύνουν τηνκατασκευή του έργου και να μη βάζουν πρόσθετα εμπόδια. Είναι εντελώς ακατανόητηη στάση που επιδεικνύει η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία καικαθυστερεί την παράδοση των χώρων στη Νέα Ελβετία και στο Αμαξοστάσιο, μεαποτέλεσμα οι μετροπόντικες να είναι καθηλωμένοι εδώ και μήνες στην Ανάληψη καινα μην μπορούν να προχωρήσουν οι εργασίες του Μετρό».
Στη συνεδρίαση, εκτός απότα μέλη της Μητροπολιτικής Επιτροπής και τους Περιφερειακούς Συμβούλους του νομού Θεσσαλονίκης, συμμετείχαν...
όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Στράτος Σιμόπουλος, ο Γενικός Διευθυντής Έργων της Κοινοπραξίας ΑΙΑSA. Μιχάλης Σίμας, ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, εκπρόσωπος της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, οι Διευθύντριες της 9ηςκαι της 16ης ΕφορείαςΑρχαιοτήτων κυρίες Μακροπούλου και Μισαηλίδου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ ΤάσοςΚονακλίδης, οι διοικήσεις του Επαγγελματικού, του Βιοτεχνικού, του Εμπορικούκαι Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης εκπρόσωποςτου δήμου Θεσσαλονίκης, το Προεδρείο του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και κάτοικοι και επαγγελματίες της οδού Δελφών και της Μοναστηρίου.
Κατά την εισήγησή του, ο ΑντιπεριφερειάρχηςΘεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας αφού αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το έργοείναι ουσιαστικά εδώ και μήνες σταματημένο και στον υφιστάμενο κίνδυνο ναδιακοπεί οριστικά, τόνισε ότι η σημερινή σύσκεψη δεν έχει ως στόχο νακαταγραφεί ως μία ακόμα σύσκεψη για το Μετρό, αλλά με τη συμμετοχή όλων τωνεμπλεκόμενων φορέων στην κατασκευή του έργου, να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσειςστα ερωτήματα και τα προβλήματα που υπάρχουν και έχουν οδηγήσει στο σημερινόαδιέξοδο. Επίσης, έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα στους εμπλεκόμενους με τηνκατασκευή του έργου φορείς και ζήτησε ειλικρινείς απαντήσεις, για να ακουστεί ηαλήθεια και να ξέρουν οι Θεσσαλονικείς αν και πότε θα ολοκληρωθεί το έργο τουΜετρό, αλλά και ποιοι ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση.
Τα ερωτήματα που απεύθυνε ο κ.Τζιτζικώστας είναι :
Προς την Αττικό Μετρό:
1ον: Πότε θα δοθούν οι χώροιστην περιοχή του Παπαφείου, στη Βούλγαρη και την Πατρικίου;
2ον: Πότε θα ανοίξει η Δελφών;Θα ξανακλείσει και εάν ναι, για πόσο διάστημα;
3ον: Πότε θα ολοκληρωθεί τοέργο;
Προς την Αρχαιολογία:
1ον: Πότε θα ολοκληρωθεί τοσύνολο των ανασκαφών;
2ον: Αν έχει δοθεί αναλυτικόχρονοδιάγραμμα από την Αττικό μετρό για το πότε θα γίνει η ανασκαφή στον κάθεσταθμό;
3ον: Αν υπάρχει εξασφαλισμένηχρηματοδότηση για το σύνολο των αρχαιολογικών ανασκαφών του Μετρό;
4ον: Εάν τους έχει ποτέζητηθεί επίσημα να δουλέψουν σε τριπλές βάρδιες;
Προς το Δήμο Θεσσαλονίκης:
Πότε θα αποχωρήσουν τα μηχανήματα τουΔήμου από την περιοχή του αμαξοστασίου και της Νέας Ελβετίας προκειμένου νααρχίσουν οι εργασίες;
Τέλος προς τον εκπρόσωπο της Κοινοπραξίας τον κ. Σίμα:
1ον: Εάν αληθεύουν οιπληροφορίες που δημοσιεύονται στον τύπο ότι η ΑΕΓΕΚ έχει πρόβλημα έλλειψηςρευστότητας και αν το έργο μπορεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί με τηνύπαρξη ενός τέτοιου προβλήματος;
2ον: Ποιος είναι ακριβώς ορόλος της ΑΕΓΕΚ στο έργο; Αν υπάρχει περίπτωση να αποχωρήσει και τί θα σημαίνειαυτό για την κοινοπραξία και το έργο;
3ον Ποια είναι η δική τους εκτίμησηγια το πότε θα τελειώσει η κύρια γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Μετά την ολοκλήρωση της Συνεδρίασης ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε :
«Ύστερα από την εικόνα διάλυσης που αντίκρισα στην επίσκεψη που πραγματοποίησα σε σταθμούς του Μετρό τις προηγούμενες ημέρες, αλλά και την παρέμβαση τουΠεριφερειάρχη στον Εισαγγελέα για την παύση των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης, προκάλεσα τη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, με τη συμμετοχήόλων των εμπλεκόμενων φορέων και τους απηύθυνα πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα γιατην πορεία του έργου. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, από έργο πνοής έχει εξελιχθεί σεέργο που καταστρέφει την οικονομία της Θεσσαλονίκης και αυτό πρέπει νασταματήσει. Για να γίνει αυτό, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να αναλάβουντις ευθύνες τους και σε συνεργασία με το Υπουργείο να ξαναρχίσει η κατασκευήτων εργασιών του Μετρό για να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.
Σήμεραλάβαμε τη διαβεβαίωση από το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων ότι μέσα στονΟκτώβριο θα έχουν ξεκαθαρίσει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμεσήμερα και καθυστερούν το έργο. Με τα σημερινά δεδομένα, επειδή ο κίνδυνος νασταματήσει οριστικά η κατασκευή του έργου είναι υπαρκτός, διαμηνύουμε σε όλουςτους τόνους ότι ως Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης μεβάση και τις μητροπολιτικές μας αρμοδιότητες σε θέματα συγκοινωνιών, δε θαεπιτρέψουμε να τιναχτεί το έργο στον αέρα.
Εκτός από τις ευθύνες των προηγούμενων ηγεσιώντου Υπουργείου Υποδομών, θα πρέπει και οι φορείς της πόλης να διευκολύνουν τηνκατασκευή του έργου και να μη βάζουν πρόσθετα εμπόδια. Είναι εντελώς ακατανόητηη στάση που επιδεικνύει η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία καικαθυστερεί την παράδοση των χώρων στη Νέα Ελβετία και στο Αμαξοστάσιο, μεαποτέλεσμα οι μετροπόντικες να είναι καθηλωμένοι εδώ και μήνες στην Ανάληψη καινα μην μπορούν να προχωρήσουν οι εργασίες του Μετρό».