24 Οκτ 2012

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ στο…ΣΚΑΜΝΙ !!

του Βλάση Γωγούση
Σε έξι χρόνια κάθειρξη για ανθρωποκτονία, καταδικάσθηκαν 6 σεισμολόγοι της ιταλικής πόλεως Λ' Άκουϊλα , διότι έδωσαν ανακριβείς διαβεβαιώσεις μετά τις δονήσεις που είχαν προηγηθεί ...
του σεισμού, μεγέθους 6,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που στοίχισε τη ζωή σε περισσότερους από 300 ανθρώπους » !!
Η παραπάνω απόφαση προκάλεσε την έντονη αντίδραση της επιστημονικής κοινότητας η οποία με ανακοίνωση της είπε πως :

« από δω κι` ύστερα κανένας επιστήμονας δεν θα είναι διατεθειμένος να αξιολογήσει ένα σεισμό, αν ένα λάθος τον οδηγήσει στη φυλακή για ανθρωποκτονία;».

Το περιστατικό, αγαπητοί αναγνώστες, μου θύμισε παρόμοιο συμβάν το οποίο μου αφηγήθηκε ο αείμνηστος πατέρας μου , Αριστείδης, επίσης ιατρός .
« Υπηρετούσα τότε - μου είπε - σαν έφεδρος ανθυπίατρος στην εκστρατεία της Μικράς Ασίας.
Κάποια μέρα, ο τότε Αρχιστράτηγος Αναστάσιος Παπούλας , έβγαλε μια διαταγή πού έλεγε :
«‘Υπάρχουν βάσιμες υπόνοιες ότι ορισμένοι ( στρατιωτικοί) γιατροί χορηγούν ψευδείς αναρρωτικές άδειες. Εφ`όσον διαπιστωθούν παρόμοιες περιπτώσεις, οι ιατροί θα….εκτελούνται με συνοπτικές διαδίκασίες ! »
Αυθημερόν , ο τότε Γενικός Αρχίατρος του εκστρατευτικού Σώματος ,ονόματι ΚΡΗΤΙΚΟΣ (αν θυμάμαι καλά) , παρουσιάσθηκε ενώπιον του Αρχιστρατήγου και υπέβαλε την παραίτησή του λέγων :
« υπό την απειλήν της θανατικής καταδίκης των οι ιατροί , κύριε Αρχιστράτηγε , θα χαρακτηρίζουν υγιείς και τους ετοιμοθάνατους ,ακόμη!»

Ο Παπούλας ανεκάλεσε την διαταγή και –φυσικά- δεν έκανε δεκτή την παραίτηση του Γ. Αρχιάτρου.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται, φίλοι μου !

Δρ Βλάσης Γωγούσης
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη