23 Νοε 2012

Σταματάει τη συγκοινωνία την 1η Δεκεμβρίου ο Ο.Α.Σ.Θ.

Κατέρρευσαν οι συγκοινωνιακοί φορείς της Θεσσαλονίκης, από το βάρος των οφειλών του κράτους προς αυτές.
Από σήμερα το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, μείωσε δραματικά τα δρομολόγια στο νομό, ενώ...
από τη Δευτέρα, σταματά πλήρως τη συγκοινωνία στο νομό, αφού έχει να πληρωθεί για το πρόγραμμα ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΚΕΔΚΕ από το ....2009. Οι τράπεζες δεν χορηγούν πλέον πιστώσεις σε καμία επιχείρηση κι έτσι είναι αδύνατη η αυτοχρηματοδότηση του ελλείμματος.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσ/ίκης,
Δημήτρης Μαργαριτόπουλος
Οπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μαργαριτόπουλος, το ΚΤΕΛ ανέλαβε την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά, με δικές του δαπάνες, αλλά αστικό εισιτήριο. Μείωσε επίσης τα κόμιστρα στους πρώην δήμους Καλλινδοίων, Ρεντίνας, Αγίου Γεωργίου, Μαδύτου και Απολλωνίας κατά 50%, ενώ αντίστοιχα αύξησε τα δρομολόγια στην αστική ζώνη και στην υπεραστική.

«Ως αντάλλαγμα συμφωνήθηκε η σταθερή χρηματική αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ -σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις-, η οποία δεν καλύπτει το κόστος, καθώς από την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας αυξήθηκε κατά 82% η τιμή του πετρελαίου. Επιπλέον, ο ΟΑΣΘ, λόγω της δικής του ελλιπούς χρηματοδότησης, αδυνατεί να καταβάλει έγκαιρα τις δόσεις Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2012, με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του ΚΤΕΛ, που αδυνατεί να προμηθευτεί καύσιμα για τα λεωφορεία του», εξηγεί ο κ. Μαργαριτόπουλος.

Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ
Τρ.Τριανταφυλλίδης
Όπως ανέφερε στη voria.gr, ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης έχουν λαμβάνειν χρήματα από τρεις πλευρές. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, πρόκειται για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το έργο της μεταφοράς των μαθητών, από τον ΟΑΣΘ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά και στο δήμο Βόλβης, καθώς και από το υπουργείο Εσωτερικών για το πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ «ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ» που πραγματοποιήθηκε το 2009. «Δεν έχουμε να βάλουμε πετρέλαιο, φοβόμαστε μήπως μας σφραγίσουν επιταγές τώρα με τα πετρέλαια» τόνισε ο κ. Τριανταφυλλίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, σε επικοινωνία, που είχε νωρίτερα σήμερα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, του είπε πως περιμένει κάποια εξέλιξη από τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου, προκειμένου να δοθούν χρήματα στη συνέχεια στο ΚΤΕΛ. «Από την περιφέρεια κάθε χρόνο μας όφειλαν ένα ποσό, αλλά φέτος έπεσαν όλα μαζί και είμαστε πλέον σε οικονομική ασφυξία» τόνισε.


Σβήνει τις μηχανές και ο Ο.Α.Σ.Θ.

Ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ
Χρήστος Στεφανίδης
«Εχουμε ενημερώσει εγγράφως όλους τους φορείς ότι από την 1η Δεκεμβρίου σταματάμε την εκτέλεση όλων των δρομολογίων», αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.

Γιατί, όμως, υπάρχει αυτός ο κίνδυνος; Διότι τα ταμεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έχουν αδειάσει, αφού το κράτος χρωστάει στον ΟΑΣΘ δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά στα χρονικά οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι, αφού δεν τους καταβλήθηκε στα μέσα του Νοεμβρίου το δεκαπενθήμερό τους, κάτι το οποίο ουδέποτε συνέβη στο παρελθόν.

«Ζήτησα δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, ώστε να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, ενώ ενημέρωσα τους μετόχους ότι δεν πρόκειται να τους καταβληθεί το μέρισμα για το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο. Θα ακολουθήσουν οι προμηθευτές του ΟΑΣΘ, ανάμεσα στους οποίους και ο προμηθευτής πετρελαίου. Αν δε δοθούν τα χρεωστούμενα από την πολιτεία, ο Οργανισμός θα σταματήσει να κινεί τα λεωφορεία του, διότι δε θα μπορεί να τα κινήσει», εξηγεί ο κ. Στεφανίδης.

Από το Σεπτέμβριο

Το πρόβλημα δεν προέκυψε ξαφνικά, από τη μια στιγμή στην άλλη, καθώς ο Οργανισμός δυσκολεύεται να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες του από το περασμένο καλοκαίρι.

«Σήμερα το κράτος μας χρωστά, βεβαιωμένα με αποφάσεις της διαιτησίας, 35,5, εκατ. ευρώ. Οι αποφάσεις είναι υποχρεωτικά εκτελεστέες, και μάλιστα τα 5,5 εκατ. ευρώ έπρεπε να μας καταβληθούν μέσα στον Οκτώβριο», αναφέρει ο κ. Στεφανίδης. Προσθέτει ότι το κράτος χρωστά ακόμα 45 εκατ. ευρώ, από το οριστικό κλείσιμο των ετών 2010 και 2011. «Δηλαδή, συνολικά το Δημόσιο μας χρωστά περίπου 80 εκατ. ευρώ. Πόσο να αντέξουμε;», διερωτάται ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Ο κ. Στεφανίδης επισημαίνει ότι ήδη ο οργανισμός σε ορισμένους από τους πιστωτές του έχει υπερβεί το πιστωτικό όριο που του δίνουν, ενώ την ίδια ώρα οι υποχρεώσεις τρέχουν.

Για το θέμα έχει ενημερωθεί εγγράφως ακόμη και το πρωθυπουργικό γραφείο, ενώ το πρόβλημα γνωστοποιήθηκε σε όλους τους φορείς: υπουργό Μακεδονίας - Θράκης, βουλευτές Θεσσαλονίκης, περιφερειάρχη, αντιπεριφερειάρχη, γ.γ. αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, δημάρχους. Και βέβαια, για το θέμα είναι ενήμεροι και στα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών.

Οι εργαζόμενοι

Ο Πρόεδρος των εργαζομένων του
ΟΑΣΘ Δημ.Τσερμενίδης
«Υπάρχει απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, στο οποίο συμμετέχω ως εκπρόσωπος των εργαζομένων, ότι, εφόσον δε δοθούν χρήματα στον οργανισμό μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, τότε από την 1η Δεκεμβρίου και τα δρομολόγια θα διακοπούν και θα κηρυχθεί στάση πληρωμών τόσο στους προμηθευτές, όσο και στους εργαζομένους», αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο οργανισμός αντιμετώπισε τα οικονομικά προβλήματα των τελευταίων μηνών μέσω δανείων και ότι επιχειρεί και πάλι να πάρει δάνειο, ώστε να πληρώσει τους εργαζομένους του, οι οποίοι νιώθουν αβεβαιότητα.

«Είναι αδιανόητο να μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς συγκοινωνία. Είναι αδιανόητο ένας μεγάλος και αξιόπιστος οργανισμός, ένας οργανισμός - πρότυπο, όπως είναι ο ΟΑΣΘ, να γκρεμίζεται και 2.700 οικογένειες να βρίσκονται στον αέρα. Η κατάσταση έφτασε πια στο απροχώρητο. Καιρός είναι οι υπεύθυνοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους», καταλήγει ο κ. Τσερμενίδης.

με πληροφορίες από τον Αγγελιοφόρο, voria και makpress
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη