27 Νοε 2012

Άλλο και τούτο! Βουλευτής Κοζάνης ρωτά για το Μετρό Θεσσαλονίκης

«Απαράδεκτες καθυστερήσεις και προβλήματα στο Μετρό Θεσσαλονίκης»
Έπειτα από τις καταγγελίες του Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. για τις πολυετείς καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης, οι Βουλευτές, ...
Χρυσούλα Γιαταγάνα (Θεσσαλονίκης) και Ραχήλ Μακρή (Κοζάνης) κατέθεσαν κοινή ερώτηση για να διασαφηνιστούν οι λόγοι της απαράδεκτης και ανεπίτρεπτης καθυστέρησης κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, και να δοθούν απαντήσεις στις καταγγελίες του Προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, κατά την συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στην οποία μετέχει η Βουλευτής Κοζάνης Ραχήλ Μακρή, για τον ρόλο της αρχαιολογικής έρευνας στην αργοπορία του έργου. Γι’ αυτό το λόγο ερωτώνται οι Υπουργοί Ανάπτυξης και Πολιτισμού σχετικά με την καθυστέρηση αλλά και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
η Ραχήλ Μακρή

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
EΡΩΤΗΣΗ KAI AITHΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ τους κ.κ. υπουργούς:

1) Υπουργό Πολιτισμού
2)Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

ΘΕΜΑ: «Μετρό Θεσσαλονίκης και αρχαιολογία»

Σε μείζον πρόβλημα, για την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, έχει εξελιχθεί με βάση τον πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» κ. Τσίτουρα, η παρέμβαση της αρχαιολογίας. Συγκεκριμένα, ο κος Τσίτουρας στην τοποθέτηση του κατά την διάρκεια της από 14.11.2012 συνεδρίασης της επιτροπής παραγωγής και εμπορίου της Βουλής, αναφέρθηκε στην μεγάλη καθυστέρηση του έργου η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον τρόπο που λειτουργεί η αρχαιολογία λόγω της οποίας το έργο έχει μείνει πίσω, χρονικά, κατά, ούτε λίγο ούτε πολύ, έξι χρόνια. Επίσης, καταγγέλλει και το υπερβολικό κόστος των αρχαιολογικών δαπανών το οποίο έχει φτάσει στο δυσθεώρητο ύψος των 90 εκατ. ευρώ, ενώ αρχικά, με βάση δημοσιεύματα, είχε προβλεφθεί κονδύλι 15 εκατομμυρίων.

Περαιτέρω ο πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» αναφέρθηκε και στις αξιώσεις των αρχαιολόγων για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού τεχνιτών και εργατοτεχνιτών έτσι ώστε να υλοποιηθούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στον χρόνο που έχει συμφωνηθεί. Μάλιστα, αναφέρθηκε και στο γεγονός των απεργιακών κινητοποιήσεων που γίνονται με αίτημα την πραγματοποίηση των εν λόγω προσλήψεων με μισθούς που είχαν καθοριστεί με συλλογική σύμβαση του 2006, η οποία προέβλεπε μισθούς από 1.700 € έως και 2.800 € για τεχνίτες και από 3.500 € έως 4.800 € για αρχαιολόγους.
Όπως προκύπτει από τις καταγγελίες του πρόεδρου του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, τίθεται θέμα από την αρχή κακού σχεδιασμού του έργου και φαίνεται να συνεχίζεται μια διαδικασία που οδηγεί σε καθυστερήσεις και σε υπερκοστολόγηση.

Το έργο ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο και είναι επιβεβλημένο να υπάρξει αμοιβαία κατανόηση μεταξύ όλων των πλευρών, ώστε να διαπεραστούν οι δυσκολίες σε όφελος του κοινωνικού συνόλου και να προχωρήσει η υλοποίηση του μαζί με την επέκταση προς την Καλαμαριά στις αρχές του 2017, που με βάση τον αρχικό σχεδιασμό θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2012.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί και καλούνται να καταθέσουν τα σχετικά έγγραφα 

1. Για ποιο λόγο καθυστερεί τόσο πολύ ένα έργο τόσο μεγάλης σπουδαιότητας;
2. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η αρχαιολογική έρευνα και ποια είναι τα μέχρι σήμερα αποτελέσματά της;
3. Ποιό ήταν το αρχικό προϋπολογισθέν κόστος για αρχαιολογικές ανασκαφές για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και που έχει φτάσει μέχρι σήμερα;
4. Αληθεύουν οι καταγγελίες του Προέδρoυ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ σχετικά με κόστος των αρχαιολογικών δαπανών το οποίο έχει φτάσει στο δυσθεώρητο ύψος των 90 εκατ. ευρώ, ενώ αρχικά, με βάση δημοσιεύματα, είχε προβλεφθεί κονδύλι 15 εκατομμυρίων;
5. Αν ναι, ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν στην απόκλιση αυτή;
6. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της αποπεράτωσης της αρχαιολογικής έρευνας;
7. Τι προτίθεστε να κάνετε προκειμένου να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ των πλευρών ώστε να επιλυθούν οι τυχόν διαφορές για την πραγματοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και την δυνατότητα επενδύσεων στην Χώρα;

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη