12 Νοε 2012

Απάντηση (μέσω ενός επισκόπου) αναγνώστη σε ανάρτηση του ΤΑΧΑΛΙΑ

διάβασε χθες το κείμενο
"ΤΑ ΧΡΥΣΟΠΟΙΚΙΛΤΑ ΑΜΦΙΑ και ο... ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ", του ιατρού Βλάση Γωγούση και προβληματίστηκα αρκετά.


Έχοντας κι εγώ πολλές αντίστοιχες απορίες, επισκέφθηκα χθες βράδυ έναν μητροπολίτη, έχοντας μαζί μου το κείμενο αυτό και του ζήτησα την απάντησή του (η συνάντηση έγινε αργά το βράδυ στο γραφείο του).
Αφού διάβασε το κείμενο, ζήτησε να του φέρουν τη στολή και τη μήτρα που φορούσε το πρωί στη Θεία Λειτουργία (Κυριακή 11/11/2012) για να μου τα δείξει.

Κατ' αρχήν μου διευκρίνισε ότι δε είχε καμιά διάθεση να φοράει όλα αυτά τα "πολύτιμα" άμφια/μήτρες/ράβδους κλπ, αλλά λόγοι παράδοσης, το επιβάλουν στη λατρεία μας. Κάθε τι έχει κάποιο συμβολικό νόημα μου είπε. Πχ η επισκοπική ράβδος με τα 2 φίδια, δείχνει ότι ο επίσκοπος πρέπει να έχει την ακεραιότητα και τη σοφία του όφεως, και επάνω τους είναι ο σταυρός
"Οι όφεις της ποιμαντικής ράβδου, που στρέφονται προς τον σχηματισμένο σταυρό μας θυμίζουν τους λόγους του Κυρίου «γίνεσθε ουν φρόνιμοι ως οι όφεις και ακέραιοι ως αι περιστέραι»." όπως διάβασα εδώ

Άρχισε λοιπόν να μου παρουσιάζει και να φωτογραφίζω (με την άδειά του), ένα-ένα τι φορούσε χθες στη Θεία Λειτουργία, αναφέροντάς μου -όταν τον ρωτούσα-και το σχετικό κόστος.
Διαπίστωσα λοιπόν ότι η μήτρα που εντυπωσιάζει από μακρυά, δεν ήταν από χρυσό, ούτε είχε αληθινά πετράδια και διαμάντια. Ήταν ουσιαστικά ύφασμα επάνω σε χαρτόνι (και κέντημα μηχανής σε κάποια σημεία), με (ψεύτικα) διακοσμητικά (πέρλες, στρασάκια κλπ).
Ομοίως η επισκοπική ράβδος αν και έδειχνε να είναι από χρυσό, ήταν σαν "βαμμένη" εξωτερικά με χρυσό χρώμα, ενώ σε κάποια σημεία είχε αρχίσει να φεύγει η "μπογιά".

Το ίδιο διαπίστωσα για τα 2 κηροπήγια που είχε (το ένα για 2 κεριά που συμβολίζει τις 2 φύσεις του Χριστού, όπως μου είπε, και το άλλο με 3 κεριά που συμβολίζει την Αγία Τριάδα). Και αυτά τα σκεύη, από κοντά εμφάνιζαν τα σημάδια αλλοίωσης (ειδικά στις λαβές τους) και εμφανώς ΔΕΝ ήταν από χρυσό.

Το άμφιο, αν και έδειχνε από μακρυά εντυπωσιακό, μου είπε ότι ως ύφασμα ήταν από τη Συρία (το κόστος το υπολόγιζε σε 200 περίπου ευρώ) και το ράψιμο κοστίζει 100-300 ευρώ.
Τα κουδουνάκια που υπάρχουν στο άμφιο αν και δείχνουν χρυσά, είναι επίσης τελείως ψεύτικα.

Τέλος, όση ώρα καθίσαμε δούλευε το A/C, γατί όπως μου είπε, αν και στην επαρχία που είναι έχει πολύ κρύο, δεν έχει χρήματα ως Μητρόπολη για πετρέλαιο, έτσι βολεύονται με το A/C, μέχρι να βρούνε ξύλα. (Ότι περιέγραψα ως τώρα πιστέψτε με είναι απόλυτα ειλικρινές χωρίς καμία υπερβολή).

Σας παρουσιάζω λοιπόν τα τεκμήρια που φωτογράφησα, μαζί με σύντομο σχολιασμό επάνω στις φωτογραφίες.
Μ.Σ.,
Ένας τακτικός αναγνώστης του ΤΑΧΑΛΙΑ
(ευχαριστώντας το εξαιρετικό ιστολόγιό της πόλη μας, που γίνεται συχνά αφορμή γόνιμου και ειλικρινούς διαλόγου)











 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη