Κύριε Υπουργέ,
Είμαστε διοριστέοι εκπαιδευτικοί (60%-40%) του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008 που μέχρι σήμερα παραμένουμε αδιόριστοι. Συγκεκριμένα και δυνάμει των προκηρύξεων 2Π, 3Π, 4Π και 5Π 2008 διενεργήθηκε διαγωνισμός του ΑΣΕΠ προκειμένου να καλυφθούν με απόλυτα...
αξιοκρατική μέθοδο οι εκπαιδευτικές ανάγκες. Όπως προέβλεπαν οι σχετικές προκηρύξεις και σύμφωνα με το νόμο 3255/2004 οι μισοί επιτυχόντες του διαγωνισμού διορίστηκαν με σειρά επιτυχίας κατά το σχολικό έτος 2009-2010 με την οριζόμενη αναλογία κατά 60% από τους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ και κατά 40% από τον ενιαίο πίνακα διοριστέων, ενώ οι υπόλοιποι αναμέναμε την εύλογη απορρόφησή μας κατά το επόμενο σχολικό έτος 2010-2011.
Με το νόμο 3848/10 και δεδομένων των δεινών δημοσιονομικών συνθηκών στις οποίες είχε στο μεταξύ περιέλθει η χώρα, μολονότι μάλιστα είχε ρητά εξαιρεθεί η εκπαίδευση από τον περιορισμό των προσλήψεων, κρίθηκε σκόπιμη η δημιουργία μεταβατικής περιόδου και η μετάθεση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας διορισμών με αρχική καταληκτική ημερομηνία το σχολικό έτος 2011-2012, χωρίς όμως να μεταβληθεί η υποχρέωση της Διοίκησης να πραγματοποιεί διορισμούς με βάση την προαναφερθείσα αναλογία 60-40%. Ωστόσο οι προσλήψεις εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκαν κατά τα επόμενα σχολικά έτη ουδέποτε υπήρξαν σύμφωνες με τη σαφώς οριζόμενη από το νόμο πρόβλεψη, αλλά αντιθέτως και με τις πιστώσεις μάλιστα που είχαν εγκριθεί στον προϋπολογισμό αρχικά για εμάς και κρίθηκε σκόπιμος ο διορισμός εκατοντάδων εκπαιδευτικών από πίνακες 24μήνου και 30μήνου κατά απόλυτη αναντιστοιχία με το νόμο 3848/10 που όριζε τον αριθμό των προσλήψεων ως άμεσα συναρτώμενο με τον αριθμό των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Ακόμα κι αν δεχτεί κανείς ότι οι διορισμοί αυτοί έγιναν με σκοπό την αντιμετώπιση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών παραμένει αναπάντητο το ερώτημα γιατί δεν εφαρμόστηκε απαρέγκλιτα η οριζόμενη από το Ν.3848/10 αναλογία 60-40% και ακολούθως η κάλυψη των υπόλοιπων κενών από αναπληρωτές. Ατυχώς η πλέον χαρακτηριστική από πλευράς μη τήρησης της αναλογίας εγκύκλιος διορισμών υπήρξε η φετινή, δεδομένου ότι αυτή εφαρμόστηκε –και μάλιστα μερικώς- μόνο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ στη δευτεροβάθμια αντί όσων είχαμε κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού απορροφήθηκαν ακόμα και επιλαχόντες, συγκεκριμένων μόνο ειδικοτήτων, χωρίς να κληθεί για πρώτη φορά ούτε ένας διοριστέος του γραπτού διαγωνισμού. Κι αυτό ενώ υπήρξαν σαφείς και επίμονες προεκλογικές δεσμεύσεις από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας για αξιοκρατία, προτεραιότητα στην εκπαίδευση, ισομερή κατανομή των βαρών και ουσιαστική αξιολόγηση των δημόσιων λειτουργών.
Τη στιγμή αυτή έχουμε απομείνει αδιόριστοι περίπου 380 διοριστέοι του γραπτού διαγωνισμού με οριστικά ΦΕΚ ήδη από το 2009 καθώς και 250 περίπου από τον ενιαίο πίνακα διορισμού παραμένοντας στην συντριπτική μας πλειοψηφία επί μακρόν άνεργοι και είναι πρακτικά αδύνατο να καλύψουμε έστω και τις στοιχειωδέστερες των αναγκών. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ήδη καταφύγει στη Δικαιοσύνη και η πιθανή ευδοκίμηση των αιτημάτων μας δια της δικαστικής οδού προφανώς θα συνεπαγόταν αυξημένες δαπάνες για τον κρατικό προϋπολογισμό. Ουδείς παραγνωρίζει την άνευ προηγουμένη δεινή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, η οποία όμως δεν μπορεί να οδηγεί στην επιλεκτική εφαρμογή των νόμων και στην καταστρατήγηση των συνταγματικής αρχής της ισότητας, με τη διαφορετική δηλαδή αντιμετώπιση των επιτυχόντων των ίδιων προκηρύξεων.
Αντιλαμβανόμαστε προφανώς ότι είναι εντελώς διαφορετικές οι αρμοδιότητες του Υπουργείου σας, γνωρίζουμε όμως ότι η επιδίωξη για αξιοπιστία και η απαρέγκλιτη τήρηση της νομιμότητας συνιστά πρωταρχικό μέλημα για όλα τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου. Ευελπιστούμε ότι θα είστε σε θέση να θέσετε το ζήτημα εις ώτα αρμοδιοτέρων και να υπάρξει θετική έκβαση στο αίτημα για το διορισμό μας, τη στιγμή μάλιστα που η αναλογία της μίας πρόσληψης για κάθε 5 αποχωρήσεις στο δημόσιο τομέα -όπως αυτή ορίζεται από το Ν.4093/12- παρέχει ευχερώς τη δυνατότητα στην Κυβέρνηση να αποκαταστήσει την αδικία που έχει γίνει εις βάρος μας.
Με Τιμή
Οι εκπρόσωποι του συλλόγου