Η Γενική Συνέλευση των Εργαζομένων της Αττικό Μετρό ΑΕ, αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας, την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου, αντιδρώντας στην...
απαξίωση της Εταιρείας.
"Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (Α.Μ.), Ανώνυμη Εταιρεία που μελετά, δημοπρατεί και επιβλέπει την κατασκευή των ΜΕΤΡΟ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ιδρύθηκε για να «λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας» όπως προβλέπει ο ιδρυτικός της Νόμος 1955/ του 1991.
Στελεχώθηκε με εξειδικευμένο αλλοδαπό και ημεδαπό προσωπικό υψηλών απαιτήσεων και έφερε σε πέρας το έργο της κατασκευής των γραμμών 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας.
Το βασικό έργο παραδόθηκε το 2000, ενώ μέχρι σήμερα η Α.Μ έχει παραδώσει σε λειτουργία στο επιβατικό κοινό 31χλμ Γραμμής με 29 Σταθμούς.
Σήμερα, έχει ήδη κατασκευαστεί η νέα γενιά επεκτάσεων στην Αθήνα συνολικού μήκους 8.4 χλμ Γραμμής με 7 νέους Σταθμούς (εκκρεμεί η υλοποίηση του συστήματος σηματοδότησης) και η ΑΜ υλοποιεί την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά καθώς και του Μετρό Θεσσαλονίκης με 9.6 χλμ Γραμμής και 13 Σταθμούς.
Αγνοώντας τα παραπάνω, η Πολιτεία την υπήγαγε στο καθεστώς των ΔΕΚΟ, με αποτέλεσμα την περικοπή των αποδοχών του προσωπικού ήδη κατά μέσο όρο 40% σε σχέση με το 2009, ενώ με την εφαρμογή των προβλέψεων του νέου νόμου Ν.4093/2012(ενιαίο μισθολόγιο) η περικοπή εκτοξεύεται περαιτέρω σε εξωπραγματικά ποσοστά(άνω του 50%).
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η ταχύτατη αποστελέχωση της Εταιρείας με οικειοθελείς αποχωρήσεις του δυσεύρετου εξειδικευμένου προσωπικού της σε μεγάλα τεχνικά έργα στο εξωτερικό και ως εκ τούτου η αποδυνάμωση της Α.Μ και η άμεση απειλή με κατάρρευση του οικοδομήματός της.
Η εκτέλεση Έργων ΜΕΤΡΟ από μία Εταιρεία αποστελεχωμένη και απαξιωμένη, είναι η απόλυτη συνταγή αποτυχίας. Διαγράφεται προφανής κίνδυνος ασφάλειας των κατασκευών (υπόγεια έργα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές), ποιότητας των κατασκευών, κατασπατάλησης του προϋπολογισμού και βαλτώματος των έργων.
Σήμερα που η Α.Μ. καλείται να παραδώσει στο επιβατικό κοινό της Αθήνας τους 7 νέους σταθμούς εντός του 2013, να υλοποιήσει την επέκταση προς Πειραιά, να ξεκινήσει τις επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ προς Καλαμαριά και του ΤΡΑΜ προς Πειραιά, με την προσδοκία να φέρουν στην χώρα 1,1 δισ ΕΥΡΩ, ανοίγοντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, προειδοποιούμε ότι οι πιο πάνω αποφάσεις της πολιτείας θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο το έργο της.
Το συμφέρον της Εθνικής οικονομίας, το συμφέρον των κατοίκων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, το συμφέρον της ίδιας της ΑΜ και των εργαζομένων της επιβάλλουν την ακύρωση της υπαγωγής μας σε καθεστώς ΔΕΚΟ και κατ’ επέκταση την ένταξη μας στο ενιαίο μισθολόγιο. Θα πρέπει η Πολιτεία να διαφυλάξει τις προϋποθέσεις που έθετε όταν ίδρυε την Α.Μ., ώστε αυτή να επιτελεί και στο μέλλον με επιτυχία το έργο της. "