Του Στράτου Σιμόπουλου
Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων
(Δημοσιεύτηκε στην "Κυριακάτικη Δημοκρατία" στις 20-01-2013)
Ούριος άνεμος θα πνεύσει για τις υποδομές της Θεσσαλονίκης το 2013, καθώς μια σειρά από βασικά για την ανάπτυξή της έργα, μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης και επανεκκίνησης. Έργα, τα οποία θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών, θα δημιουργήσουν... θέσεις εργασίας, αλλά και θα δώσουν την αναγκαία αναπτυξιακή ώθηση που χρειάζεται η πόλη.
Συγκεκριμένα, στη Δυτική Θεσσαλονίκη, η οποία δεν έτυχε έως σήμερα της δέουσας προσοχής της πολιτείας, γίνεται η δημοπράτηση και θα αρχίσουν να αναπτύσσονται το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια της ανισοπεδοποίησης των κόμβων, ενώ την ίδια ώρα προχωρά η κατασκευή του μεγάλου κόμβου της Λαχαναγοράς.
Παράλληλα, μέσα στο πρώτο τρίμηνο έχουμε στόχο να δημοπρατήσουμε την υπογειοποίηση της διάβασης των αυτοκινήτων στις σιδηροδρομικές γραμμές της Μενεμένης βελτιώνοντας έτσι σημαντικά την προσπέλαση των κατοίκων της Δ. Θεσσαλονίκης στην οδό Μοναστηρίου.
Έχουν επίσης ήδη επανεκκινήσει οι εργασίες στον Αερολιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ εκτελούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς οι εργασίες στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού προς τον Προμαχώνα. Πρόκειται για δυο έργα τα οποία θα επιτρέψουν, το μεν πρώτο να αυξηθεί το τουριστικό ρεύμα προς την πόλη από την Βουλγαρία, το δε δεύτερο να δοθεί στη Θεσσαλονίκη η δυνατότητα να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις.
Βέβαια, μέσα στο 2013 θα επανεκκινήσουν και άλλα έργα σημαντικά για την πόλη, όπως είναι η σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ, ενώ αφήνουμε τελευταίο, αν και έχει πρωτεύουσα σημασία, την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
Στην βασική λοιπόν γραμμή, το τελευταίο εξάμηνο καταφέραμε να κρατήσουμε «ζωντανές» τις εργασίες και συνεχίζουμε να παραδίδουμε τους υπόλοιπους σταθμούς στον εργολάβο. Τα παραδείγματα του Παπαφείου, του Πατρικίου (Μαρτίου) και των αρχαιολογικών εργασιών στο Βόρειο Τμήμα του Σταθμού Αγία Σοφία είναι ενδεικτικά.
Παράλληλα, με την αύξηση της προκαταβολής και τις συζητήσεις με την ανάδοχο κοινοπραξία σε νομικό επίπεδο, προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα ρευστότητας που παρουσιάζει, πιστεύοντας ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα βρεθούν οι λύσεις και η κατασκευή του έργου θα επιταχυνθεί, ώστε η πιθανή παρέκκλιση από το υπάρχον χρονοδιάγραμμα να είναι μικρή. Θετική βέβαια εξέλιξη αποτελεί η ανακήρυξη προσωρινού μειοδότη στην επέκταση προς Καλαμαριά και η δημοπράτηση εντός των επόμενων λίγων μηνών των μελετών για την γραμμή προς Σταυρούπολη.
Ταυτόχρονα, επιλύουμε και διάφορα προβλήματα που αφορούν στην εκτέλεση και άλλων σημαντικών έργων, όχι μόνο της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αλλά και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα οποία θα βελτιώσουν σημαντικά την προσπέλαση προς τη Χαλκιδική. (Άξονας Θέρμη – Γαλάτιστα, Μουδανιά – Ποτίδαια, Ποτείδαια – Κασσανδρεία)
Χωρίς λοιπόν περιττά λόγια και υποσχέσεις, αλλά με πράξεις που στηρίζονται σε πολλή δουλειά, επιμονή και μέθοδο συμβάλλουμε, μέσα από ένα πλέγμα δημοσίων έργων, στην δημιουργία του νέου αναπτυξιακού προσώπου της πόλης, το οποίο πρέπει να ενισχυθεί και με δράσεις για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την HELEXPO - ΔΕΘ, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο την Ζώνη Καινοτομίας και τον Τουρισμό. Εκ των ων ουκ άνευ αποτελεί βέβαια η ανάγκη ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα της περιοχής, αλλά και του δευτερογενούς που στηρίζεται σ’ αυτόν και στην εκμετάλλευση των πλούσιων φυσικών μας πόρων.
Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων
(Δημοσιεύτηκε στην "Κυριακάτικη Δημοκρατία" στις 20-01-2013)
Ούριος άνεμος θα πνεύσει για τις υποδομές της Θεσσαλονίκης το 2013, καθώς μια σειρά από βασικά για την ανάπτυξή της έργα, μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης και επανεκκίνησης. Έργα, τα οποία θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών, θα δημιουργήσουν... θέσεις εργασίας, αλλά και θα δώσουν την αναγκαία αναπτυξιακή ώθηση που χρειάζεται η πόλη.
Συγκεκριμένα, στη Δυτική Θεσσαλονίκη, η οποία δεν έτυχε έως σήμερα της δέουσας προσοχής της πολιτείας, γίνεται η δημοπράτηση και θα αρχίσουν να αναπτύσσονται το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια της ανισοπεδοποίησης των κόμβων, ενώ την ίδια ώρα προχωρά η κατασκευή του μεγάλου κόμβου της Λαχαναγοράς.
Παράλληλα, μέσα στο πρώτο τρίμηνο έχουμε στόχο να δημοπρατήσουμε την υπογειοποίηση της διάβασης των αυτοκινήτων στις σιδηροδρομικές γραμμές της Μενεμένης βελτιώνοντας έτσι σημαντικά την προσπέλαση των κατοίκων της Δ. Θεσσαλονίκης στην οδό Μοναστηρίου.
Έχουν επίσης ήδη επανεκκινήσει οι εργασίες στον Αερολιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ εκτελούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς οι εργασίες στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού προς τον Προμαχώνα. Πρόκειται για δυο έργα τα οποία θα επιτρέψουν, το μεν πρώτο να αυξηθεί το τουριστικό ρεύμα προς την πόλη από την Βουλγαρία, το δε δεύτερο να δοθεί στη Θεσσαλονίκη η δυνατότητα να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις.
Βέβαια, μέσα στο 2013 θα επανεκκινήσουν και άλλα έργα σημαντικά για την πόλη, όπως είναι η σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ, ενώ αφήνουμε τελευταίο, αν και έχει πρωτεύουσα σημασία, την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
Στην βασική λοιπόν γραμμή, το τελευταίο εξάμηνο καταφέραμε να κρατήσουμε «ζωντανές» τις εργασίες και συνεχίζουμε να παραδίδουμε τους υπόλοιπους σταθμούς στον εργολάβο. Τα παραδείγματα του Παπαφείου, του Πατρικίου (Μαρτίου) και των αρχαιολογικών εργασιών στο Βόρειο Τμήμα του Σταθμού Αγία Σοφία είναι ενδεικτικά.
Παράλληλα, με την αύξηση της προκαταβολής και τις συζητήσεις με την ανάδοχο κοινοπραξία σε νομικό επίπεδο, προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα ρευστότητας που παρουσιάζει, πιστεύοντας ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα βρεθούν οι λύσεις και η κατασκευή του έργου θα επιταχυνθεί, ώστε η πιθανή παρέκκλιση από το υπάρχον χρονοδιάγραμμα να είναι μικρή. Θετική βέβαια εξέλιξη αποτελεί η ανακήρυξη προσωρινού μειοδότη στην επέκταση προς Καλαμαριά και η δημοπράτηση εντός των επόμενων λίγων μηνών των μελετών για την γραμμή προς Σταυρούπολη.
Ταυτόχρονα, επιλύουμε και διάφορα προβλήματα που αφορούν στην εκτέλεση και άλλων σημαντικών έργων, όχι μόνο της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αλλά και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα οποία θα βελτιώσουν σημαντικά την προσπέλαση προς τη Χαλκιδική. (Άξονας Θέρμη – Γαλάτιστα, Μουδανιά – Ποτίδαια, Ποτείδαια – Κασσανδρεία)
Χωρίς λοιπόν περιττά λόγια και υποσχέσεις, αλλά με πράξεις που στηρίζονται σε πολλή δουλειά, επιμονή και μέθοδο συμβάλλουμε, μέσα από ένα πλέγμα δημοσίων έργων, στην δημιουργία του νέου αναπτυξιακού προσώπου της πόλης, το οποίο πρέπει να ενισχυθεί και με δράσεις για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την HELEXPO - ΔΕΘ, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο την Ζώνη Καινοτομίας και τον Τουρισμό. Εκ των ων ουκ άνευ αποτελεί βέβαια η ανάγκη ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα της περιοχής, αλλά και του δευτερογενούς που στηρίζεται σ’ αυτόν και στην εκμετάλλευση των πλούσιων φυσικών μας πόρων.