12 Ιαν 2013

Τι αλλάζει σε άδειες οδήγησης και εξετάσεις για "δίπλωμα"

Περισσότερες ώρες πρακτικών μαθημάτων, νέοι τύποι για τα δίκυκλα.
Ακριβότερη και δυσκολότερη καθίσταται η απόκτηση άδειας οδήγησης, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα 51/2012, το οποίο εκδόθηκε προκειμένου να εναρμονιστεί η ελληνική με την κοινοτική νομοθεσία. Από τις 19 Ιανουαρίου, οπότε και τίθεται σε ισχύ το ...
προεδρικό διάταγμα 51/2012, αυξάνεται ο αριθμός των υποχρεωτικών μαθημάτων των υποψήφιων οδηγών και ορίζεται παράβολο ύψους 10 ευρώ για κάθε επανεξέταση του υποψήφιου οδηγού σε περίπτωση αποτυχίας.

Παράλληλα, εισάγονται νέοι τύποι αδειών για τα δίκυκλα, ενώ η ανανέωση του διπλώματος δεν θα γίνεται στα 65 έτη, αλλά κάθε 15 χρόνια. Οι κάτοχοι μετά τη 15ετία οφείλουν να περνούν εκ νέου από ιατρικές εξετάσεις και εάν διαπιστωθεί πρόβλημα θα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές, χωρίς όμως να περνούν ξανά από θεωρητικές ή πρακτικές εξετάσεις.

Μετά τα 65 χρόνια η ανανέωση των διπλωμάτων θα πραγματοποιείται κάθε τριετία. Αλλαγές προβλέπονται και για τους υποψήφιους οδηγούς μοτοσυκλέτας οι οποίοι θα πρέπει να φορούν ειδικό ρουχισμό προστασίας κατά τη διάρκεια της πρακτικής εξέτασης, ενώ εισάγονται νέοι τύποι αδειών για τα δίκυκλα.

Οι παλιές άδειες για δίκυκλα και ερασιτεχνικά διπλώματα, αλλά και όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί έως και τις 18 Ιανουαρίου θα συνεχίσουν να ισχύουν είτε μέχρι τα 65 έτη του κατόχου τους είτε μέχρι το 2033, ανάλογα με την περίσταση.

Παράλληλα, καθορίζεται ως προαπαιτούμενο της συμμετοχής στην πρακτική εξέταση η ολοκλήρωση της θεωρητικής εκπαίδευσης και η επιτυχία στις αντίστοιχες εξετάσεις. Το δίπλωμα για μοτοποδήλατα δεν θα εκδίδεται πλέον από την Τροχαία, αλλά θεσπίζεται υποχρεωτική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση.

Την ίδια στιγμή, αυξάνονται τα πρακτικά μαθήματα και στους υπόλοιπους τύπους αδειών. Σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις, για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου ή μοτοσυκλέτας θα απαιτούνται 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης (οι οποίες δεν θα επαναλαμβάνονται για την αναβάθμιση του διπλώματος), 14 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης (από 10 που είναι σήμερα).

Παράλληλα, για τα ερασιτεχνικά διπλώματα οδήγησης αυτοκινήτου θα απαιτούνται 20 ώρες θεωρητικών μαθημάτων και 25 ώρες πρακτικών μαθημάτων (από 20 σήμερα). Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις παραμένουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση της άδειας στα 30 ευρώ, ωστόσο αυξάνεται το συνολικό κόστος λόγω της υποχρέωσης παρακολούθησης περισσότερων ωρών πρακτικών μαθημάτων.

Για τους αναλφάβητους υποψηφίους προστίθενται δύο ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης, ενώ η αύξηση των μαθημάτων θα είναι περιορισμένη για τις κατηγορίες επαγγελματικών αδειών οδήγησης.

Ειδικά για τους υποψήφιους οδηγούς μοτοσικλετών προβλέπονται δύο νέες δοκιμασίες στην πρακτική εξέταση: η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ. με αποφυγή εμποδίων και η ακινητοποίηση του οχήματος σε συγκεκριμένη απόσταση.

Δείτε όλες τις ρυθμίσεις στην απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 7/1/2013 και το Π.Δ. 51/2012 (και όχι ΠΔ 51/2013 όπως γράφεται παντού), που τίθεται σε εφαρμογή 9 μήνες μετά την ψήφισή του:



το παλιό ΠΔ 51/2012 (κι όχι ΠΔ 51/2013 όπως γράφτηκε στην αρχική είδηση) είναι:
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη