Με βάση το προσχέδιο ΑΘΗΝΑ (1/2/2013 από το Υπ .Π&ΔΒΜ) το ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ μαζί με το ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ενοποιούνται σε ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
Πρακτικά το μισό περίπου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης «μετακομίζει» στις Σέρρες!!!
Συγκεκριμένα τα μισά τμήματα της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΣΤΕΦ) και όλη η Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΔΟ), ενώ η Σχολή Τεχνολόγων Γεωπονίας (ΣΤΕΓ) δεν εντάσσεται καν στο ΤΕΙ ΚΜ και «μετακομίζει» στη Φλώρινα Πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Μάρκετινγκ (Εμπορίας κ Διαφήμισης) του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης:
- Υπάρχει εδώ και 40 χρόνια διότι ήταν ένα από τα πρώτα τμήματα των πρώτων πέντε ΚΑΤΕ (1973), ενώ υφίσταται ως αυτοτελές τμήμα 30 χρόνια (Ν1404/83) στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και στο ΤΕΙ Αθήνας
- Έχει υψηλή βάση εισαγωγής (έφτασε κατά καιρούς τα 17.000 μόρια)
-Διαθέτει μεγάλο αριθμό προσοντούχων μελών ΕΠ, πολλοί από τους οποίους είναι νέοι συνάδελφοι
- Παρουσιάζει μεγάλη ερευνητική δραστηριότητα (προγράμματα, άρθρα σε περιοδικά, άρθρα σε συνέδρια)
- Διαθέτει οργανωμένα εργαστήρια (έρευνας, στρατηγικής, πωλήσεων, CRM, πολυμέσων, διαφήμισης) με πλήρη εξοπλισμό στα πλαίσια των οποίων γίνεται εκπόνηση από τους φοιτητές πραγματικών μελετών υψηλού επαγγελματικού επιπέδου
-Έχει εγκριθεί νέο πρόγραμμα σπουδών από το Σεπτέμβριο του 2013 με 60% των μαθημάτων σε γνωστικά αντικείμενα μάρκετινγκ
- Διαθέτει μεγάλο δίκτυο με ξένα Πανεπιστήμια μέσω ERASMUS
- Έχει οργανώσει το μοναδικό διεθνές συνέδριο μάρκετινγκ στη χώρα (ICCMI) από τμήμα ΑΕΙ
- Έχει υποβάλει για έγκριση πρόγραμμα ΜΒΑ ( εξωτερική αξιολόγηση)
- Διοργάνωσε, πρόσφατα, το ιδιαίτερα επιτυχημένο συμπόσιο επιχειρηματικότητας
- Διατηρεί στενές σχέσεις με βιομηχανία (Β.Π. Σίνδου) και με τον εμπορικό και τουριστικό ιστό της πόλης της Θεσσαλονίκης καθώς και με τα επιμελητήρια
- Παρουσιάζει υψηλή απορροφητικότητα των αποφοίτων από την αγορά εργασίας και με υψηλό ποσοστό αυτοαπασχόλησης
- Ουσιαστικά υπάρχουν μόνο δυο τμήματα μάρκετινγκ ΤΕΙ στη χώρα (Αθήνα - Θεσσαλονίκη)
Με το ΑΘΗΝΑ καταργείται η ειδικότητα μάρκετινγκ στα ΤΕΙ γίνεται μια κατεύθυνση της Διοίκησης Επιχειρήσεων
- Έστω ως κατεύθυνση της Διοίκησης στο Αττικό ΤΕΙ παραμένει στην Αθήνα (πρωτεύουσα), ενώ στο νέο ΤΕΙ ΚΜ «μετακομίζει» από τη Θεσσαλονίκη (συμπρωτεύουσα) στις Σέρρες
- Παραλόγως παραμένει το τμήμα logistics στην Κατερίνη ενώ τα logistics είναι απλώς ένα μικρό υποσύνολο του μάρκετινγκ (διανομή ένα από τα 4P του μίγματος μάρκετινγκ) χωρίς ιδιόκτητη κτηριακή υποδομή
- Αυτοτελής ειδικότητα μάρκετινγκ υπάρχει μόνο στο Οικονομικό Παν. Αθηνών (σχετικά νεότερο τμήμα)
- Καταστροφή των σχέσεων επιχειρηματικότητας που έχουν αναπτυχθεί με τον επιχειρηματικό κόσμο της Θεσσαλονίκης
- Το νεοδημιουργούμενο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Συστημάτων και Οργανισμών δεν έχει πρόγραμμα σπουδών και δεν προβλέπεται η διαδικασία δημιουργίας του
- Στο νέο τμήμα απορροφάται ένα μεγάλο τμήμα υψηλής βάσης από ένα μικρό τμήμα πολύ χαμηλότερης βάσης (75% των φοιτητών κάτω από τη βάση βλ. ΑΘΗΝΑ)
- Η ειδικότητα μάρκετινγκ ως τμήμα υπάρχει σε όλα τα ΑΕΙ διεθνώς
Επισημαίνεται ότι είναι ακαδημαϊκά αδικαιολόγητη και κοινωνικοοικονομικά καταστροφική η απόλυτη ανυπαρξία τμημάτων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΔΟ) με έδρα τη Θεσσαλονίκη στο ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, όπως προβλέπεται στο προσχέδιο ΑΘΗΝΑ.
Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης