Το Σχέδιο Αθηνά για την αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως παρουσιάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας, σε πολλές περιπτώσεις Ιδρυμάτων θα έπρεπε να μετονομαστεί σε σχέδιο Περσεφόνη καθώς...
τα στέλνει κυριολεκτικά στον Άδη!
τα στέλνει κυριολεκτικά στον Άδη!
Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και το τέταρτο σε μέγεθος Ίδρυμα μεταξύ Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι και δεύτερο σε μέγεθος Τ.Ε.Ι της χώρας, το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι/Θ) ένα Ίδρυμα με ιστορία 40 ετών.
Από το Α.Τ.Ε.Ι/Θ αφαιρείται το 60% των Τμημάτων που το αποτελούν ήτοι: Δύο ολόκληρες Σχολές , η Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας και η Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας. Ακολουθούν το Τμήμα Πληροφορικής , το Τμήμα Ηλεκτρονικής και το Τμήμα Οχημάτων.
Η Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας το Τμήμα Πληροφορικής το Τμήμα Ηλεκτρονικής και το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων μεταφέρονται στο Τ.Ε.Ι Σερρών(το οποίο μαζί με το Α.Τ.Ε.Ι/Θ αποτελούν βάσει του σχεδίου Αθηνά το Τ.Ε.Ι Κεντρικής Μακεδονίας), τα Τμήματα Φυτικής Παραγωγής και Τμήμα Ζωικής Παραγωγής μεταφέρονται στη Φλώρινα ενώ το Τμήμα Οχημάτων μοναδικό στην Ελλάδα καταργείται εντελώς!
Το σχέδιο Αθηνά παρουσιάζεται ως σχέδιο θεραπείας της υφιστάμενης κατάστασης από: χωροταξική διασπορά Τμημάτων, ελλιπή προγράμματα σπουδών, ποσοτική και χαμηλή ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών, ανορθολογική ανάπτυξη κτιριολογικών και υλικοτεχνικών υποδομών κ.λ.π
Αρκεί κάποιος να διαβάσει με ενδιαφέρον το σχέδιο όπως αυτό παρουσιάζεται για να ανακαλύψει ότι αποτελεί ένα κείμενο με αντιφάσεις και αυτοαναιρέσεις.
Όταν για παράδειγμα αναφέρει: Συγχωνεύσεις Τμημάτων και Σύσταση Σχολών με χωρική συνοχή και αξιοποίηση των υφισταμένων κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών: Τι εξυπηρετεί η απαξίωση των παραπάνω υποδομών του Α.Τ.Ε.Ι/Θ το οποίο διαθέτει ένα τεράστιο και υψηλών προδιαγραφών αγρόκτημα, εργαστήρια υψηλών προδιαγραφών του Τμήματος Οχημάτων, του Τμήματος Πληροφορικής, του Τμήματος Ηλεκτρονικής ;
Δεύτερο σημείο είναι τα στατιστικά στοιχεία τα οποία επικαλείται και θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαιτέρως.
Βλέπουμε για παράδειγμα ενδεικτικά ποσοστά εισαγωγής στα Ιδρύματα με βαθμό κάτω από τη βάση. Αν κανείς δει τα ποσοστά των Τμημάτων του Α.Τ.Ε.Ι/Θ τα οποία μεταφέρονται-συγχωνεύονται με αυτά του Τ.Ε.Ι Σερρών θα ανακαλύψει ότι π.χ ότι το Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του Α.Τ.Ε.Ι/Θ έχει ποσοστό εισαγωγής με βαθμό κάτω από τη βάση 2,42 (το οποίο οφείλεται στην εισαγωγή των ειδικών κατηγοριών) και ενσωματώνεται στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι Σερρών με ποσοστό εισαγωγής με βαθμό κάτω από τη βάση 75,93!,ως κατεύθυνση στο νέο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων & Συστημάτων Οργανισμών! Δηλαδή πώς επιτυγχάνεται η ανάπτυξη θεματικών θυλάκων Αριστείας όταν τιμωρείται ο «άριστος» προς όφελος του «κατώτερου»;
Τι εξυπηρετεί ο συγκριτικός πίνακας ειδικοτήτων των Ι.Ε.Κ μ’ αυτές των Τ.Ε.Ι; Μήπως είναι δείγμα για τα προσεχώς;
Επίσης γίνεται έντονη η απουσία λοιπών ποιοτικών χαρακτηριστικών των Τμημάτων τα οποία ενσωματώνονται και σύγκριση με αυτά στα οποία μεταφέρονται-συγχωνεύονται όπως: αριθμός ενεργών φοιτητών, ερευνητικά προγράμματα, διεθνείς συνεργασίες και αναγνωρισιμότητα, απορροφητικότητα αποφοίτων στην αγορά εργασίας, τις αξιολογήσεις των Ιδρυμάτων αλλά και των Τμημάτων και κυρίως τη δυνατότητα εξυπηρέτησης των φοιτητών οι οποίοι μεταφέρονται. Για το Τ.Ε.Ι Σερρών συγκεκριμένα από το Α.Τ.Ε.Ι/Θ μετακινούνται 10.000 φοιτητές τη στιγμή που ο συνολικός αριθμός των φοιτητών του Τ.Ε.Ι Σερρών είναι μόλις 12.000. Σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου ο Υπ.Παιδείας αρκέστηκε στη μονολεκτική απάντηση: Προβλέψαμε.
Αν αναζητήσει κανείς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όλων των από το Α.Τ.Ε.Ι/Θ μεταφερόμενων Τμημάτων θα καταλάβει ότι όχι μόνο δεν υπήρχε λόγος μεταφοράς τους αλλά το αντίθετο!
Όταν ο Υπουργός απάντησε: Προβλέψαμε, προέβλεψε και την αδυναμία μεγάλου ποσοστού φοιτητών να μεταφερθούν για λόγους τόσο οικονομικούς όσο και απαξίωσης του Πτυχίου που τελικά θα λάβουν με αποτέλεσμα την εγκατάλειψη των σπουδών τους ή αυτό αποτελεί ένα από τα ζητούμενα;
Προέβλεψε τι θα συμβεί με το προς μεταφορά προσωπικό ή οι προβλέψεις του αφορούν τις επιταγές της Τρόϊκα για απολύσεις;
Η υποτίθεμενη οικονομική βελτίωση λοιπόν πάει περίπατο με την απαξίωση άρτιων υλικοτεχνικών και κτιριακών υποδομών, με τα βοηθήματα που έταξε ο Υπουργός στους μεταφερόμενους φοιτητές αλλά και την αναγκαιότητα νέων κτιρίων και εξοπλισμού στο Τ.Ε.Ι Σερρών.
Η ακαδημαϊκή αναβάθμιση πάει περίπατο όταν οι συγχωνεύσεις γίνονται «προς τα κάτω».
Ποιοι λόγοι λοιπόν οδήγησαν το Υπουργείο Παιδείας στον κατακερματισμό και την απαξίωση του Α.Τ.Ε.Ι/Θ;
Γιατί δεν δέχεται κανείς πολιτικός να επικοινωνήσει με εκπροσώπους του Ιδρύματος;
Γιατί ο Τύπος χαϊδεύει τον Υπουργό και δέχεται τα λεγόμενά του ως την ύψιστη αλήθεια;
Γιατί η Διοίκηση του Τ.Ε.Ι Σερρών ευχαριστεί τους παράγοντες της πόλης και κυρίως τους πολιτευτές και βουλευτές;
Ποια κομματικά και οικονομικά κυρίως συμφέροντα θέλουν το Α.Τ.Ε.Ι/Θ στα γόνατα;
Μνηστήρες της πολιτικής εκ Σερρών; Μνηστήρες που ζητούν ως προίκα την τεράστια έκταση αλλά και τις υποδομές του Ιδρύματος;
To θέμα έχει βαθειές ρίζες και ίσως είναι η κορυφή του παγόβουνου.
Σε κάθε περίπτωση είναι το πιο τρανταχτό παράδειγμα ότι το σχέδιο Αθηνά και πρόχειρο και ύποπτο είναι.
εκ μέρους του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων του Α.Τ.Ε.Ι/Θ
εκ μέρους του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων του Α.Τ.Ε.Ι/Θ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΕΝΟΥ Μέλος Δ.Σ