Σε μία χώρα που μαστίζεται από την οικονομική κρίση που το ποσοστό ανεργίας αγγίζει το 30%, το ποσοστό των πολιτών που αντιμετωπίζει συνθήκες φτώχειας ανέρχεται στο 25% (σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ, 2012), που η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων (franchising) είναι η..
«ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ», τα λουκέτα στις επιχειρήσεις μπαίνουν κατά συρροή, σε αυτήν τη χώρα κάποιοι έχουν βάλει στο στόχαστρο τους, την καταστροφή της παιδείας. Ανάμεσα στις διάφορες εκπαιδευτικές «κατεδαφίσεις» να και πιο συγκεκριμένα το γκρέμισμα της επιστήμης του Μάρκετινγκ. Μιας επιστήμης που αντί να αναπτύσσεται, υποβαθμίζεται με ένα σχέδιο σε power point που θα γίνει ένα απλό Προεδρικό Διάταγμα και κατά πάσα πιθανότητα δε θα εισαχθεί καν στη Βουλή προς ψήφιση για να αποτελέσει Νόμο του Κράτους.
Γιατί; Διότι κατά δήλωση του ίδιου του Υπουργού το Μάρκετινγκ μπορεί να διδάσκεται σε 2-3 μαθήματα ή να αποτελεί κάποια εξειδίκευση σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Όμως το Μάρκετινγκ στις Η.Π.Α από το 1950 διδάσκεται στα Πανεπιστήμια σε ξεχωριστά Τμήματα ως διακριτή επιστήμη, ενώ στην Ε.Ε. αλλά και σε όλον τον κόσμο σχεδόν όλα τα Πανεπιστήμια έχουν ξεχωριστά Τμήματα Μάρκετινγκ από τότε.
Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ του Υπουργείου Παιδείας έξι δεκαετίες αργότερα εντάσσει το Μάρκετινγκ ως κατεύθυνση σε υδροκέφαλα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων αντί να το αναβαθμίζει σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας μας, δηλαδή ουσιαστικά το διαγράφει εντελώς από τον επιστημονικό χάρτη της χώρας. Ή μήπως διαγράφεται μόνο από τα Δημόσια TEI μήπως και από τα Δημόσια Πανεπιστήμια; Από τα Δημόσια και Δωρεάν μήπως;
Τα Τμήματα των ΤΕΙ Αθήνας και Θεσσαλονίκης που δημιουργήθηκαν το 1973 και ήταν από τα πρώτα στην Ελλάδα 40 χρόνια μετά την ίδρυσή τους θα λείπουν από το μηχανογραφικό του φετινού ακαδημαϊκού έτους όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.
Μετά από αυτά δημιουργούνται μερικές απορίες κ. Υπουργέ:
-Πώς θέλετε ανάπτυξη χωρίς Μάρκετινγκ;
-Πώς θέλετε εξαγωγές των προϊόντων μας (όσων παράγουμε ως χώρα);
-Γιατί δεν εφαρμόζονται τα κριτήρια που έχετε θέσει, για το τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Μάρκετινγκ);
-Γιατί να λειτουργούν εργαλεία του Μάρκετινγκ ως ξεχωριστά τμήματα, π.χ. logistics στην Κατερίνη;
-Πιστεύετε πράγματι ότι το ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα και τα όποια κολλέγια θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα στελέχη που τόσα χρόνια «παράγονται» από τα Τμήματα ΤΕΙ Μάρκετινγκ;
ΟΥΤΕ ΣΕ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ!!!!
Φοιτητές του Τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης (Μάρκετινγκ)
του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης